TeraNO_3DI Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Witam Terrano II 3DI. Początek przygody. Szukałem i nie mogę znaleźć tematu. Czy jest ograniczenie co do jazdy z napędem na cztery, konkretnie 4H? Prędkość? Nawierzchnia? Dystans? Ostatnio pojeździłem po polnych drogach, dystans ze 40km, Bez szalenstwa i upalania, ale mogło być i 60kmh predkosci. I teraz jak wrzucę 2H to zlewej mam mocme chrobotanie. Mam zbieracze, a nie sprzegielka więc to odpada. Czy może to być przegub? Dodam że na 4h jest cisza i spokój, na 2h chrobocze.. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeraNO_3DI Opublikowano 20 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Czy zbieraki, sztywne połączenie koła z piastą, zamiast sprzegiełek, są dobrym pomysłem. Przeguby przednie pracują tedy cały czas czy to na 2H(luzno) czy na 4H (napędzają). Tak czy owak auto pewnie pali więcej a i przeguby się zużywają. Jaka średnicę zewnetrzna obudowy ma sprzęgiełko manualne a jaka automatyczne. Ciekawe czy schowa się w aluminiowej feldze.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Zabieraki były w części aut montowane fabrycznie, na tą chwilę nie pamiętam co auto musiało "spełnić" żeby były zabieraki. Aby jeździć z napędem 4h, napewno nawierzchnia musi być luźna, ponieważ bie ma śródosiowego mechanizmu różnicowego prze twardej nawierzchni powstają bardzo duże naprężenia w układzie napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeraNO_3DI Opublikowano 20 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Dzięki za odpowiedź. Skoro montowano oryginalnie zbieraki to znaczy że na 2H można jeździć z normalnymi prędkościami, a przeguby się obracają swobodnie z prędkością koła. Ważne żeby 4H nie było zapięte na asfalcie, albo żeby nie jechać 4H powyżej 40kmh, tak? Po co 2 takim razie montować sprzegiełka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeraNO_3DI Opublikowano 20 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Rozebrałem pojazd i potwierdzam. Przegub zewnętrzny się rozsypał w drobny mak. Jak pojazd jechał na 4H to wszystko się razem obracało i cisza, a jak 2H to w tym miejscu różnica prędkości powodowała chrobotanie. Pytanie teraz jak zdjąć ten kawałek, gwiazdę co została na półosi, na części zebatej. Segera tam nie ma, po zębatej porusza się w przod tył swobodnie, ale zejść nie chce. Czy to ściągaczem, czy innym patentem? Bo i pytanie od czego tak się zrobiło? Jakie są te ograniczenia dla 4H Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 21 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2020 Tą gwiazdkę należy zbić,bo seger jest wewnątrz. Zalecam to zrobić w okularach ochronnych i rękawicach bo lubi odprysnąć. Sens stosowania sprzęgiełek jest taki że jeśli są rozpięte przedni napęd się nie kręci,nie zużywa i powoduje mniejsze opory toczenia. Jeśli masz na stałe to dyferencjał i półosie obracają się pchane przez tył. Zapewne sprzęgiełka spokojnie się zmieszczą w felgę.Czy to autoamaty czy manualne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeraNO_3DI Opublikowano 21 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2020 Cześć. Wymieniłem przegub zewnętrzny. Gwiazdę zdjelem ściągaczem do łożysk. Takim za kilka złotych w narzędziowym. Większe wyzwanie bylo założyć nowy, gdyż jest tam taki pierścień który zakłada się na półosi, w rowek na zębatce. Na to dopiero nabija się przegub który powinien nad nim przejść, po czym ten pierścień znajdzie się wewnątrz przegubu, zapobiegając wysunięciu. Zwykły seger za przegubem byłby dużo wygodniejszy. Niestety nabijając przegub ten pierścień cały czas mi wyłaził, dopiero zmniejszenie jego średnicy przez podgięcie oraz parę bluzgów umożliwiło nabice przegubu. Oczywiście robiłem to na aucie bez odkręcania półosi, nie w imadle i to pewnie stanowiło wyzwani. Spezegielka niewątpliwie zmniejszą zużycie i pewnie spalanie. Tylko czy da się je założyć zamiast zabieraków. Zabierak zakłada się na szpilki gwintowane a sprzegiełka z tego co widzę potrzebują gniazd. Czy te szpili są wykręcalne? Orientujesz się może jakie jest ograniczenie prędkości dla napedu 4H? Orientujesz się może jakie jest ograniczenie prędkości dla 4H? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 No z tymi zabezpieczeniami na półosiach tak jest. I to nie tylko w terrano. Ja zazwyczaj nie stosuję nowych,tylko ten oryginał który tam już siedzi. Nigdy na żywo nie widziałem zabieraka w terrano,dlatego tutaj Ci nie pomogę. Sprzęgiełka są przykręcane na śruby imbusowe. Więc możliwe ze wykręcasz szpilki i wkręcasz śruby. Ale to tylko moje przypuszczenia. Prawdopodobnie da się to zrobić,bo ludzie to zmieniają. Co do ograniczeń na 4h to masz na daszku kierowcy instrukcje . Ale z doświadczenia wiem że można nawet i 100km/h jechać i nic się złego nie dzieje. Pod warunkiem że jedziesz po luźnych nawierzchniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 W dniu 20.03.2020 o 17:27, TeraNO_3DI napisał: Dzięki za odpowiedź. Skoro montowano oryginalnie zbieraki to znaczy że na 2H można jeździć z normalnymi prędkościami, a przeguby się obracają swobodnie z prędkością koła. Ważne żeby 4H nie było zapięte na asfalcie, albo żeby nie jechać 4H powyżej 40kmh, tak? Po co 2 takim razie montować sprzegiełka? Ani napęd 4H ani 4L nie mogą być włączane na nawierzchni o dużej przyczepności (asfalt, beton). Napęd 4H to napęd na dwie osie bez reduktora - można jeździć bez problemu nawet z największymi prędkościami. Napęd 4L to napęd na dwie osie z reduktorem - tu nie można jechać szybciej niż 50km/h. Dodam, że nie tyle nie można co się prostu nie da gdyż przełożenia nie pozwolą na szybką jazdę. Silnik będzie wył na najwyższych obrotach, a prędkość nie przekroczy 70km/h. Dlatego instrukcja ogranicza prędkość do 50km/h, bo wtedy jadąc na piątym biegu silnik jeszcze tak bardzo nie wyje. To tak jakbyś z napędem 2L chciał normalnie jeździć na maksymalnie trzecim biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.