mati_wlkp Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 (edytowane) Właśnie siedzę w aucie i nie mogę uruchomić silnika. Cały czas bez problemu, do dziś. Przy próbie uruchomienia słychać tylko jakieś ciche odgłosy (takie cykanie) i wariują kontrolki. Raczej nie akumulator, bo światłai radio działają. Ponadto jak próbuję odpalać z włączonym I biegiem, to auto ani drgnie. Tak jakby rozrusznik padł. Czy jest dostęp do rozrusznika, żeby go puknąć kijem od miotły i może chociaż raz odpali, żeby dojechać do domu? Może cewki? Edytowane 20 Marca 2020 przez mati_wlkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirja Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Spróbuj sprawdzić przewód masowy, który podłączony jest do rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Cewki raczej nie. Nie prawdopodobne jest aby padły cztery na raz. Rozrusznik to dobry trop. Ale wariujące kontrolki sugerują na problem z prądem. Może faktycznie masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Dwukrotnie w przeszłości miałem takie same przypadki jak opisany powyżej, radio grało, światła świeciły a rozrusznik ani drgnął i to niespodziewanie z dnia na dzień w obu przypadkach padła jedna z cel w akumulatorze. Świecenie świateł i granie radia było bardzo mylące, dopiero sprawdzenie cel areometrem, po wykluczeniu innych przyczyn, dało wskazanie że akumulator dokonał żywota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 To bardzo możliwe. Światła i radio potrzebują bardzo niewielkiego prądu w porównaniu z rozrusznikiem. Padnięta cela może tez robić wewnętrzne zawarcie. Stąd miganie kontrolek. Też obstawiam prąd a nie rozrusznik sam w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 20 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2020 Spróbuję na początek sprawdzić akumulator. Z powodu koronowirusa będzie, to wymagało trochę kombinacji. Umówię się z ojcem, żeby mi wystawił swój zapasowy aku za drzwi, wezmę go na rower i zawiozę do auta. W sumie dawno temu miałem taką awarię akumulatora w 125p. W Note przy odpaleniu silnika światła automatycznie przygasają. W 125p jak przygasły przy kręceniu rozrusznikiem, to już wiedziałem, że to na 99% aku (nie wiem czy wiecie o co chodzi, bo ze zmęczenia mogę pisać niezrozumiale). Czy przewód masowy jest widoczny od góry czy trzeba nurkować pod auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 21 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2020 Przede wszystkim odpocznij i nabierz sił a dopiero potem zajmij się autem życie, w przeciwieństwie do gier, mamy tylko jedno...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_wlkp Opublikowano 21 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2020 (edytowane) Okazało się, że to tylko akumulator Na zapasowym odpalił od razu. Sprawdzę jeszcze w wolnej chwili czy stary kompletnie padł. Spróbuję podładować i jeszcze dla pewności sprawdzę prąd ładowania w Note. Edytowane 21 Marca 2020 przez mati_wlkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Jeśli w aku jest dostęp do celi to sprawdź najpierw poziom elektrolitu w celach jak jest za mało to uzupełnij wodą destylowaną a następnie areometrem mierząc gęstość elektrolitu sprawdź czy któraś z nich nie jest padnięta, jeśli wszystkie są OK, podłącz pod prostownik, nastaw ma 1/2A i niech tak dojdzie do pełnego stanu naładowania. Wówczas zobaczysz czy się jeszcze nadaje. Jeśli dostępu do cel nie ma naładuj tak j/w i zobaczysz czy się nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 Po naładowaniu po kilkunastu godzinach zmierz napięcie na klemach (bez podłączania do instalacji w samochodzie). Jeżeli napięcie szybko zjedzie po naładowaniu poniżej 12V, aku jest to wyrzucenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.