Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note E11 1.4 nie chce odpalić.


mati_wlkp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie siedzę w aucie i nie mogę uruchomić silnika. 

Cały czas bez problemu, do dziś. Przy próbie uruchomienia słychać tylko jakieś ciche odgłosy (takie cykanie) i wariują kontrolki. Raczej nie akumulator, bo światłai radio działają. Ponadto jak próbuję odpalać z włączonym I biegiem, to auto ani drgnie. Tak jakby rozrusznik padł. 

Czy jest dostęp do rozrusznika, żeby go puknąć kijem od miotły i może chociaż raz odpali, żeby dojechać do domu? 

 Może cewki?

 

Edytowane przez mati_wlkp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki raczej nie. Nie prawdopodobne jest aby padły cztery na raz. Rozrusznik to dobry trop. Ale wariujące kontrolki sugerują na problem z prądem. Może faktycznie masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotnie w przeszłości miałem takie same przypadki jak opisany powyżej, radio grało, światła świeciły a rozrusznik ani drgnął i to niespodziewanie z dnia na dzień w obu przypadkach padła jedna z cel w akumulatorze. Świecenie świateł i granie radia było bardzo mylące, dopiero sprawdzenie cel areometrem, po wykluczeniu innych przyczyn, dało wskazanie że akumulator dokonał żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo możliwe. Światła i radio potrzebują bardzo niewielkiego prądu w porównaniu z rozrusznikiem. Padnięta cela może tez robić wewnętrzne zawarcie. Stąd miganie kontrolek. Też obstawiam prąd a nie rozrusznik sam w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję na początek sprawdzić akumulator. Z powodu koronowirusa będzie,  to wymagało trochę kombinacji. Umówię się z ojcem, żeby mi wystawił swój zapasowy aku za drzwi, wezmę go na rower i zawiozę do auta. 

W sumie dawno temu miałem taką awarię akumulatora w 125p. W Note przy odpaleniu silnika światła automatycznie przygasają. W 125p jak przygasły przy kręceniu rozrusznikiem, to już wiedziałem, że to na 99% aku (nie wiem czy wiecie o co chodzi, bo ze zmęczenia mogę pisać niezrozumiale).

Czy przewód masowy jest widoczny od góry czy trzeba nurkować pod auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim odpocznij i nabierz sił a  dopiero potem zajmij się autem życie, w przeciwieństwie do gier, mamy tylko jedno...!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że to tylko akumulator :) Na zapasowym odpalił od razu.  Sprawdzę jeszcze  w wolnej chwili czy stary kompletnie padł. Spróbuję podładować i jeszcze dla pewności sprawdzę prąd ładowania w Note.

Edytowane przez mati_wlkp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w aku jest dostęp do celi to  sprawdź najpierw poziom elektrolitu w celach jak jest za mało to uzupełnij wodą destylowaną a następnie areometrem mierząc gęstość elektrolitu sprawdź czy któraś z nich nie jest padnięta, jeśli wszystkie są OK, podłącz pod prostownik, nastaw ma 1/2A i niech tak dojdzie do pełnego stanu naładowania. Wówczas zobaczysz czy się jeszcze nadaje. Jeśli dostępu do cel nie ma naładuj tak j/w i zobaczysz czy się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naładowaniu po kilkunastu godzinach zmierz napięcie na klemach (bez podłączania do instalacji w samochodzie). Jeżeli napięcie szybko zjedzie po naładowaniu poniżej 12V, aku jest to wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...