PSCon Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Hej Oddalem dzisiaj auto do serwisu i zgłosiłem sprawdzenie klimatyzacji ponieważ raz zamarzły mi przewody. Pan w serwisie powiedział ze możliwe trzeba uzupełnić czynnik 1zl/ gram . Czy ubywanie czynnika jest normalnym procesem ? Jeżeli tak to ile maksymalnie może go uciekać wg normy aby nie traktować tego jako naprawę gwarancyjna? Wg mnie jak brakuje czynnika to jest nieszczelność a wiec powinna to być naprawa gwarancyjna ... Jakie jest wasze zdanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzeriusz Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 W sensie jak zamarzły przewody? Jeden zawsze musi być zimny, a drugi ciepły przy sprawnej klimatyzacji. Normalny ubytek to ok 10gr na rok. W związku z nowymi przepisami jeżeli brakuje od 40gr w zwyż w skali roku, nie można napełnić układu. Trzeba szukać nieszczelności, ponieważ serwis musi teraz wszystko zapisywać w zleceniach dotyczących obsługi klimatyzacji. Podali ci cenę za sam czynnik, więc dolicz sobie jeszcze obsługę klimatyzacji do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 W dniu 16.04.2020 o 17:07, PSCon napisał: Hej Oddalem dzisiaj auto do serwisu i zgłosiłem sprawdzenie klimatyzacji ponieważ raz zamarzły mi przewody. Pan w serwisie powiedział ze możliwe trzeba uzupełnić czynnik 1zl/ gram . Czy ubywanie czynnika jest normalnym procesem ? Jeżeli tak to ile maksymalnie może go uciekać wg normy aby nie traktować tego jako naprawę gwarancyjna? Wg mnie jak brakuje czynnika to jest nieszczelność a wiec powinna to być naprawa gwarancyjna ... Jakie jest wasze zdanie ? Nacinają Cię na koszty!!!!Winą zamarzania przewodów jest uszkodzenie czujnika przeciw zamrożeniowego w parowniku ,lub rozszczelnienie parownika .Miałem to w Kaśce.Wystarczyło przejechać 10-15 km i nie było wentylacji,wszystko zamarzało.Przewody w silniku były nawet oblodzone! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PSCon Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Jestem po serwisie .... niby sprawdzili wszystko i jest ok , ale zostało uzupełnione 150 gramów czynnika.... Czytałem, że można uzupełnić max 40 gram bez naprawy , ale na infolinii Nissana nic nie mogę się dowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Można uzupełniać max 40 gramów czynnika R134a Jeśli chodzi o y1234rf nie ma takich ograniczeń i można nawet codziennie nabijać układ od nowa. Normalny ubytek czynnika to do 15% pojemności układu rocznie nawet przy szczelnym układzie (głównymi miejscami wycieku nie są miejsca połączenia a przewody elastyczne które są porowate) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnson Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Stara gadka w serwisie. Naturalny ubytek. Co roku 200 gr czynnika. Ja przestalem miec naturalne ubytki jak wymienilem chlodnice klimatyzacji. W tym roku 40gr.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.