Guest Mitoo Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Mam male pytanko ... Po wizycie u mechaniorow ktorzy mieli zrobic serwis okazalo sie ze almerka pali duzo wiecej niz poprzednio, duzo wiecej, mowie tutaj o jakichs 20l/100km :shock: ... co moze byc przyczyna takiego spalania ??? moze cos rozregulowali ???albo cos moze padlo ??? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 moga byc tak naprawde nastepujace przyczyny: 1) nadmierne opory ruchu wywołane: a) uszkodzonymi łożyskami kół, zapieczeniem tłoczków hamulców lub linki hamulca ręcznego, c) nieprawidłową geometrią zawieszenia, 2) uszkodzona sonda lambda – wskazuje ciągle za ubogą mieszankę, w wyniku czego układ ją wzbogaca, 4) uszkodzony termostat – jazda na zbyt chłodnym silniku, 5) uszkodzone kable WN, świece lub inne elementy układu zapłonowego, 6) nieszczelności w układzie wylotowym przed sondą lambda – zwłaszcza pęknięty kolektor wydechowy lub uszkodzona uszczelka kolektora, 7) nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu – za luźny pasek rozrządu lub pasek rozrządu przesunięty o ząbek (na gazie mogą występować dodatkowo „strzały”) 8) nieszczelności w układzie dolotowym (problem opisany dokładniej w poradzie dotyczącej problemów z biegiem jałowym, na gazie mogą dodatkowo występować „strzały” oraz gaśnięcie auta), 9) zatkany katalizator lub inny element wydechu (najczęściej występuje wtedy także zdecydowane pogorszenie osiągów pojazdu). 10) kondycja silnika, zwłaszcza zaworów i pierścieni – „trzymanie kompresji”, nieszczelność zaworów może dodatkowo skutkować „strzałami” na gazie. 11)uszkodzenie przepływomierza P.S. moze ci zamienili na zepsute graty?? P.S. czy czujesz jakby samochood mial mniejsza moc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Mam male pytanko ...Po wizycie u mechaniorow ktorzy mieli zrobic serwis okazalo sie ze almerka pali duzo wiecej niz poprzednio, duzo wiecej, mowie tutaj o jakichs 20l/100km :shock: ... co moze byc przyczyna takiego spalania ??? moze cos rozregulowali ???albo cos moze padlo ??? Pozdro 20 litrów na 100? Jezus maria, z tego samochodu paliwo to chyba kapie zrury wydechowej, bo taki silnik takiej ilości nie spali. Zawróć się do ych tych mechaników, bo to jest tragedia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 1, 2005 Share Posted December 1, 2005 Pozdro 20 litrów na 100? Jezus maria, z tego samochodu paliwo to chyba kapie zrury wydechowej, bo taki silnik takiej ilości nie spali. Zawróć się do ych tych mechaników, bo to jest tragedia. moja Primerka juz 2 miesiące pali około 20 l/100 (gazu) a 18 benzyny i nic nie kapie. nadal nie wiem co jej jest! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 OOO rety ! Jeżdżąc po trasie wychodzi mi średnia 6,2 l/100km. W mieście jeszcze 8 nie przekroczyła ... co prawda 1.4 ale żeby taka róznica była ? Na pewno coś pomajstrowali przy aucie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ynio Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 OOO rety !Jeżdżąc po trasie wychodzi mi średnia 6,2 l/100km. W mieście jeszcze 8 nie przekroczyła ... co prawda 1.4 ale żeby taka róznica była ? Na pewno coś pomajstrowali przy aucie. Przyjedz w poniedzialek tak ok 7 rano do wawy, zobaczysz ile moze palic 1.4 w miescie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MIS Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Wrocław - korki, korki, korki i jeszcze raz korki - moja 1,4 pali 8,8l w miescie na trasie schodzi ponizej 6 wydaje mi sie ze dobre wyniki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mitoo Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 na jakim paliwie jezdzicie ??? RON 95 ??? a moze ktos probowal lac 98 ??? moze pali mniej i jezdzi lepiej ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ynio Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 ja w ubiegly poniedzialek jechalem do pracy 2 godziny, srednia predkosc ok 20km/h spalanie srednie 10.3l/100. benzyna 95. w szystko przez co ? bo jakas malpa spadla na lazniekowska trase. jak to mozliwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 a je sobie nie żałuję i max spalanie 12/100 w okpcji oszczędnej 9/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 to jak wy jezdzicie? ja przy naprawde ostrej jezdzie nigdy powyzej 8,5l/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest appaloosa Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 to jak wy jezdzicie? ja przy naprawde ostrej jezdzie nigdy powyzej 8,5l/100 A jeździsz autostradą 170km/h ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 to xedos przy 180 palił ok 10l/100km!! teraz mam civica 1.4iS(90KM) dzisiaj liczyłem średnią trasa-miasto 50%/50% i wyszło mi 7,2l/100km zresztą nie jestem jakims wyjątkiem - ale niważne jak ktoś pisze że motorek 1.4 pali mu 10l/100km to albo auto jest z...ne albo 6000obr. to norma to nic dziwnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest appaloosa Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 To z jaką prędkoścą powinno się jeździć żeby samochód palił jak najmniej ? - nie mówię tu o jezdzeniu na luzie - ale o ekonomicznej jeździe. Jestem ciekaw bo chętnie bym przetestował kiedyś się na trasie na maxa ekoniomicznie. Co do spalania - to jadąc w wakacje do Chorwacji i jadąc na autostradzie non stop 170 hm/h a miejscami nawet szybciej spalił mi ok 10l/100km - nie wiem czy to dużo czy mało... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedroz Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Co do spalania - to jadąc w wakacje do Chorwacji i jadąc na autostradzie non stop 170 hm/h a miejscami nawet szybciej spalił mi ok 10l/100km - nie wiem czy to dużo czy mało... 10l czego? Gazu czy benzyny? Tyle moj pali na trasie przy takich predkosciach (benzyny - gazu nie mam) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest appaloosa Posted December 3, 2005 Share Posted December 3, 2005 Oczywiście gazu :-) - przepraszam za niedomówienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thomson30 Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 10 litrów gazu to mi palił polonez 1,5 82 KM. A teraz 1,5 dCi też 82 KM średnio spala 4,7 l. Miasto około 5,6. Trasa oczywiście zależy od prędkości i od korków. Generalni najlepsza prędość to około 120 (nie więcej) co odpowiada obrotom ok. 3000rpm. w końcu jest to turbo i intercooler, które potrzebują obrotów. A co do samej ekonomiki to (zalecenia TVN turbo) w dieslu trzymać obroty 2tys. a w benzynie 2,5 tys. ale zaznaczyli, że trzeba ruszać"zdecydowanie" 3/4 gazu aby jak najszybciej wrzucićnajwyższy bieg. Życzę powodzenia totalne zamulenie silnika i na pewno wpłynie to na mniejszą żywotność silnika. Z mojej praktyki(długa zatłoczona trasa) wyszło, że przy jeździe w trasie 100-110 pali właśnie książkowe 4l. I to tyle. Szkoda, że nie mama komputera bo sam jestem ciekaw, czy np jadąć 80km/h na 5 biegu(obr. ~2000) spali mniej jadąc 80km/h na 4 biegu (obr. ~2500). Jak ktoś wie niech się podzieli doświadczeniami. Chętnie poczytamy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bielszczak Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 mi pali 9litrow po miescie ale jade tylko 5km do pracy tak ze ledwo sie rozgrzeje a na trasie ok. 6.2 ale nie deptając ostro. Almera 2002 N16 1,5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted December 4, 2005 Share Posted December 4, 2005 zimno się zrobiło i też robię raczej krótkie trasy ostanio zalałem i wyszło 8,5 po mieście... no ale cóż zima + zimówki = musi więcej palić w przyszły weekend pomykam na mazurki zobaczymy ile wyjdzie będę się starał jechać powiedzmy normalnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marb Posted December 5, 2005 Share Posted December 5, 2005 Ostatnio też niestety zaobserwowałem wzrost apetytu na benzynkę. Latem przy oszczędnej jeździe wychodziło około 8l i to z klimą a teraz ostatnie tankowanie wyszło mi 9,3l ale teraz jak patrzę na wskaźnik i przebieg to łapię się za głowę bo wygląda że to jeszcze nie maks - tak po cichu liczę że ten wskaźnik poziomu paliwa wskazuje jak chce i wyciaganie wniosków przed tankowaniem to niepotrzebny stres no ale pozyjemy zobaczymy. Tak na marginesie jak zachowują się wasze wskaźniki poziomu paliwa, bo mój nie chce dojść do ostatniej kreski. Jak naładuje w bak nawet pod korek to wsaźnik i tak staje na przedostatniej kresce i tak się trzyma, później od tej kreski do środkowej idzie w mig i później znowu wolniej. Efekt jest taki, że na każdym przedziale wskaźnika przejeżdżam inną ilość km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest manekin Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 20 litrów wystarcza mi na 270 km po mieście, w trasie na ok. 350 zmień warsztat jak i to jak najszybciej. :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pietia_pk Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Mi 45 l wystarcza na ok 760 km przy ciężkiej nodze ale jak moja noga staie się lżejsza pewnie przejade więcej ale ja mam 2.0D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 moga byc tak naprawde nastepujace przyczyny: 4) uszkodzony termostat – jazda na zbyt chłodnym silniku, 5) uszkodzone kable WN, świece lub inne elementy układu zapłonowego, 11)uszkodzenie przepływomierza P.S. moze ci zamienili na zepsute graty?? P.S. czy czujesz jakby samochood mial mniejsza moc? jak rozpoznać uszkodzenie przepływomierza, bo wszystkie opisane możliwości już wykluczyłem, a moja Primcia nadal pali ok 19l czy uszkodzenie to "wyszło by" na kompie Nissan Consult? bo miałem takie badanie, i nic nie wykazało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 z tego co mi wiadomo i opinii uzytkownikoow wynika ze uszkodzenie przeplywki moz4e nie wyjsc na sprawdzaniu kompem czujnikoow. ponoc uszkodzona przeplywka ma to do siebie ze raz moze dzialac dobrze a raz nie. wiecej na ten temat znajdziesz tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=118726#118726 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 a może z jej powodu tyle palić? bo jeżeli chodzi o obroty , moc itd to wszystko jest super, tylko na analizie spalin lambda =około 1.25. pomyślałbym że to sonda, ale instalację gazową mam I generacji (śróbka) i pomimo dużego jej przykręcenia (autko na gazie muli na wysokich obrotach) nie da się ustawić lambda w okolicy 1 jak powimmo być Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.