Jureczek Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 WITAM.MAM TAKIE PYTANIE: WCZORAJ PO PRZEJECHANIU OK .20km PO WYŁĄCZENIU SILNIKA PRACOWAŁ WENTYLATOR CHŁODNICY PO PONOWNYM ZAPALENIU TO SAMO DOPIERO PO TRZECIM URUCHOMIENIU WENTYLATOR SIĘ NIE WŁĄCZYŁ. TEMPERATURA NA WYŚWIETLACZU W NORMIE ( W POŁOWIE SKALI), KLIMATYZACJI NIE UŻYWAŁEM .CZY TO NORMALNE ZJAWISKO .POZDRAWIAM Nie pisz dużymi literami!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Wiesz, nie znam się na mechanice ale na chłopski rozum jak silnik się schłodził to wentylator się wyłączył :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jureczek Opublikowano 7 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 TAK.ALE SILNIK PO 20km NIE BYŁ JESZCZE W PEŁNI ROZGRZANY I TU JEST PROBLEM -PO CO SIĘ WŁĄCZYŁ WENTYLATOR ? Nie pisz dużymi literami!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Wg mnie był. Mój się nagrzeje po 10. Ale mam inny.:-)Orawdz płyn w zbiorniku wyrównawczym.mize być mało jak masz nowe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jureczek Opublikowano 7 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 DZIĘKI.SPRAWDZĘ Nie pisz dużymi literami!!! Akceptowałeś regulamin a więc powinieneś wiedzieć,że: Pkt 6 podpunkt f mówi wyraźnie,że zabrania się pisania dużymi literami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jureczek Opublikowano 8 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 W dniu 7.05.2020 o 09:53, Jureczek napisał: TEMPERATURA NA WYŚWIETLACZU W NORMIE ( W POŁOWIE SKALI), ALE SILNIK PO 20km NIE BYŁ JESZCZE W PEŁNI ROZGRZANY U mnie nawet gdy jest w pełni rozgrzany wskazówka nie dochodzi do połowy skali, zawsze wychylona trochę w lewo od pionu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2020 Bo tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2020 Własnie tak się zastanawiam. Zauważyłem, że jest dość sporo samochodów, którym wentylatory chodzą nawet po wyłączeniu silnika. Ktoś może wie z czym to jest związane? Ja szczerze mówiąc nigdy się z tym nie spotkałem w samochodach w obrębie mojej rodziny czy kilku znajomych. Co więcej, jakieś wentylatory się odpalają jak klima chodzi, bo tak to też nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 Obecnie kiedy to ECU steruje wentylatorem mogą być różne przyczyny włączania wentylatora nie tylko temperatura cieczy chłodzącej i klimatyzacja. Użytkowałem kiedyś samochód, który po każdej forsownej jeździe włączał po zatrzymaniu na chwilę wentylator pomimo że temperatura cieczy chłodzącej była w normie a na zewnątrz chłodno, podobno włączał się po to aby schłodzić rozgrzany kolektor wylotowy i katalizator znajdujące się od strony chłodnicy za wentylatorem. Dla zainteresowanych https://intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 (edytowane) Na przykład tak jak Mao mówi, ale powód, dla którego wentylator chodzi po wyłączeniu silnika jest również taki, że płyn w układzie stoi i nie ma gdzie ciepła oddać, więc wirujący wentylator sprawia, że schładza się on w chłodnicy no i stopniowo dalej. Edytowane 11 Maja 2020 przez kravvsebb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 nie wiem czy nie zbaczamy z tematu, ale: Miałem kilak marek fiat chłodził po wyłączeniu silnika pług chłodził poi wyłączeniu siolnika nissan chłodził po wyłączeniu silnika a nawet w trakcie jazdy po autostradzie, więc uznaje to za normę. A przecież wskaźnik na desce nie pokaże ci ile dokładnie masz temperatury. Jeżeli went włącz się na np 98 st - a norma to 92 - nawet nie zauważysz drgnięcia wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jureczek Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i porady.Mao ma rację -dochodzę do wniosku że praca wentylatora jest powiązana nie tylko z temperaturą cieczy chłodzącej .Fakt że nie miałem takiego przypadku w poprzednich samochodach(Suzuki,Hyundai Ford).Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 12 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 16 godzin temu, Brzyk napisał: fiat chłodził po wyłączeniu silnika pług chłodził poi wyłączeniu siolnika nissan chłodził po wyłączeniu silnika a nawet w trakcie jazdy po autostradzie, Dorzucę do tego jeszcze VW. Również chłodzi. Dla mnie to również norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 12 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2020 (edytowane) Skoro już bawimy się w wyliczankę to skoro Nissan to pewnie i Renault. Pewnie, że to norma bo inaczej płyn mógłby się zagotować i głowicę rozsadzić bo tak jak wspomniałem wyżej, skoro nie płynie to mimo wyłączonego silnika przez jakiś czas jego temperatura rośnie no i dlatego właśnie wentylator chodzi jeszcze po przekręceniu kluczyka. Edytowane 12 Maja 2020 przez kravvsebb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBIROBI Opublikowano 8 Czerwca Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca Czy może ktoś już wie dlaczego po zgaszeniu silnika 1.3 dig 160 km czasami dalej chodzi wentylator nawet dłuższy czas i wcale nie po dłuższym przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Tak jest w każdym samochodzie.Musi chłodzić,bo inaczej po wyłączeniu silnika zagotowałby się płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca Co lepsze, w moim wentylator działa także podczas jazdy autostradowej..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Czerwca Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca (edytowane) 1.3 ma całkiem inną filozofię chłodzenia niż 1.2, który miał temperaturę płynu w granicach 85-95 stopni, a wentylator włączył mi się po zgaszeniu silnika chyba ze 2 razy przez 5 lat. W 1.3 poszli maksymalnie ostro w ograniczeniu spalania i emisji szkodliwych gazów, dlatego silnik nagrzewa się błyskawicznie i utrzymuje stale wysoką temperaturę. Miałem nawet na początku obawy, czy nie mam zapowietrzonego układu chłodzenia (mam J12 1.3 140KM z 2023 roku). Z moich obserwacji, eksperymentów i odczytów OBDII wychodzi, że w 1.3 jest tak: - temperatura płynu chłodniczego oscyluje 85-108 stopni (najczęściej 93-103) - wentylator włącza się powyżej 99 stopni i dokładnie tak jest po wyłączeniu silnika, sprawdźcie u siebie (jeśli nie chcecie, aby wiatrak się włączył, gaście silnik poniżej 99 stopni) - wentylator chodzi bardzo długo (nawet 20 minut po wyłączeniu silnika w garażu), bo kręci się bardzo wolno i wyłącza się dopiero przy 89 stopniach - jeśli temperatura płynu osiągnie 108 stopni, to włącza się wentylator na najwyższy bieg, dmucha bardzo mocno i schładza do 89 stopni bardzo szybko (w jakieś 2 minuty) Nie wiem, czy tak samo mają inni, ale artykuł z linku kilka postów wyżej mnie uspokoił, bo: podaję inny link, bo tamten wygasł: https://issuu.com/intercars/docs/dt38www/1 - obecnie całkiem bezpieczna temperatura płynu chłodniczego to 110 stopni - wysoka temperatura jest utrzymywana przy małym i średnim obciążeniu silnika, aby obniżyć spalanie i emisję szkodliwych gazów - temperatura jest obniżana przy wysokiej prędkości (powyżej 130 km/h), aby umożliwić podniesienie osiągów (obrotów) - dlatego na autostradzie wentylator dodatkowo chłodzi (termostat z regulacją programową) - w QQ mamy jeszcze żaluzje przed chłodnicami, aby nawet w ciepły dzień je zamknąć na zimnym silniku i szybko doprowadzić silnik do 80-90 stopni Dodam jeszcze, że temperatura oleju też jest bardzo wysoka jak na auto cywilne, bo 100-105 stopni jest u mnie na porządku dziennym (w 1.2 było ok. 90 stopni). Może to dobre, bo pozwoli odparować benzynie przy jeździe miejskiej, ale u mniej spowodowało rozszczelnienie nowego silnika na samej górze. PS.: Temperatury można łatwo odczytać czytnikiem OBDII za 40 zł i darmową aplikacją CarScanner. Jakby co, służę pomocą. Edytowane 9 Czerwca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Temat po części pokrewny. Płyn chłodniczy. Myślę że w aso mają jeden dla wszystkich.Widzę dziś ubytek w 1.6 . Czy mogę dolać zielonego borygo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca (edytowane) A ASO Nissana mają dwa. Niebieski lepszy na 4-5 lat i zielony na 2 lata. Oczywiście leją tańszy zielony i pozwalają jeździć 4 lata. Te płyny są mieszalne, więc można je mieszać. Jednak bym nie radził, bo np. silnik 1.3 jest bardzo wydajny energetycznie (nie wiem jak jest z 1.6, w 1.2 jest zdecydowanie zimniej) i ma wysoką temperaturę pracy (często powyższej 100 stopni), więc płyn powinien być dobrej jakości. Lepiej kupić 1l Premix 255N koncentrat 1:1 i rozcieńczyć z wodą destylowaną lub nawet bez rozcieńczenia, gdy płyn ma już kilka lat. Edytowane 15 Czerwca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca We fiacie pamiętam że lali końcentrat i taki sprzedawali. Gdy kiedyś podjechal3m do nissana z 5 lat temu , dolali mi gotowiec.Nie chcę mi się ekstra jechać do aso. Nie po drodze. Dlatego pytam o sklepówki. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.