janusz7x Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Witam Posiadam x traila z 2016 roku 1,6 dci mam problem z martwym polem komputer informuje ze jest awaria.Auto wypadkowe uszkodzony był tył lewa strona.Jak szukam czujniki martwego pola znajdują się na wywietrznikach tylnych po obu stronach (https://allegro.pl/oferta/czujnik-martwego-pola-nissan-x-trail-t32-8961568483 )u mnie ich nie było ( lewa strona uszkodzona wiec fizycznie nie mógł sie zachować ale po drugiej stronie też go nie było) jedyne co to ,coś mi brakuje co było zamontowane na tylnej przegrodzie z lewej strony z zewnątrz przykręcone na dwie szpilki 6 mm do tylnego pasa( zastała mi tylko blacha montażowa z kawałkiem plastyku kolor błękitny ) no i oczywiście kostka instalacji myslę ze chodzi o jakiś czujnik .Pytanie moje czy brakujący czujnik ma zwiazek z awaria systemy martwego pala ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Jak go nie ma to system wykazuje awarię.Nie ma przepływu informacji.Musiałbyś kupić takie czujniki i podpiąć,żeby system ożył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz7x Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 ok rozumie ale fizycznie nie ma doprowadzonej wiązki do tych radarów ( prawa strona była cała wiec powinien być prawy radar lub choćby wiazka ).Pytanie moje czy może w tym roczniku ( koniec 2015 r) nie wykorzystywano do martwego pola kamer .Po podłączeniu do kompa wyskakuje tylko błąd kamery tył ( kalibracja ) wiec jeśli by brakowało radarów to pewnie by info było o braku lub uszkodzeniach.Jest to wersja tekna wiec ten system na pewno powinien być.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 byc moze poprzedni wlasciciel usunal elementy, naprawial auto budzetowo zeby sie go pozbyc albo po 'strzale' radar pokazywal blad i nie umial sobie z tym poradzic po czym rowniez usunal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz7x Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 witam nie z prawej strony nic nie było grzebane radaru nie było jak i wiazki ,na moje to system martwego pola korzysta z kamer , nie działa tez mi aktywny tempomat i asystent parkowania ale nie ma żadnego błędu z tym związanego tylko ta kamera tył ( kalibracja ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 11 godzin temu, janusz7x napisał: .Pytanie moje czy może w tym roczniku ( koniec 2015 r) nie wykorzystywano do martwego pola kamer .Po podłączeniu do kompa wyskakuje tylko błąd kamery tył ( kalibracja ) wiec jeśli by brakowało radarów to pewnie by info było o braku lub uszkodzeniach.Jest to wersja tekna wiec ten system na pewno powinien być Oczywiście że martwe pole obsługują wyłącznie kamery. Te systemy czasami dziwnie działają. Dla przykładu wystarczy na haku powiesić platformę z rowerami, by system przestał ostrzegać przy przekroczeniu linii bez włączonego kierunkowskazu. Pytałem kiedyś w ASO - stwierdzili, że to normalne. Nie ma wtedy żadnego komunikatu, ale system nie pracuje. Nie pamiętam tylko, czy "martwe pole" w tej sytuacji działało, czy też zostało wyłączone. Piszesz, że wyskakuje Ci "błąd kamery tył". Co to znaczy. Jak włączysz wsteczny, masz na ekranie widok z tylnej kamery, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 (edytowane) 10 minutes ago, Andrzej G said: Oczywiście że martwe pole obsługują wyłącznie kamery. Te systemy czasami dziwnie działają. Dla przykładu wystarczy na haku powiesić platformę z rowerami, by system przestał ostrzegać przy przekroczeniu linii bez włączonego kierunkowskazu. Pytałem kiedyś w ASO - stwierdzili, że to normalne. Nie ma wtedy żadnego komunikatu, ale system nie pracuje. Nie pamiętam tylko, czy "martwe pole" w tej sytuacji działało, czy też zostało wyłączone. Piszesz, że wyskakuje Ci "błąd kamery tył". Co to znaczy. Jak włączysz wsteczny, masz na ekranie widok z tylnej kamery, czy nie. U mnie wszystko działa nawet jak na haku mam rowery, martwe pole nie obsługują kamery tylko czujniki ukryte pod tylnym zderzakiem Edytowane 16 Maja 2020 przez stuff1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 17 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2020 Do liftu w 2017 roku martwe pole obsługiwane było przez tylną kamerę. Dopiero w wersjach poliftowych wykorzystywane był dwa radary. Autor tematu ma zapewne tylna kamerę do skalibrowania i problem się rozwiąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz7x Opublikowano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 Dzięki za podpowiedz skontaktowałem sie z serwisem ( poprzedni kontakt wręcz mnie wyśmiali ze najpierw muszę założyć radary a potem ewentualnie coś możemy zrobić ) teraz już inaczej gadają właśnie przed liftem tylko kamery te systemy obsługiwają .Brakuje mi jeszcze coś co jest przykręcone do tylnego pasa z lewej strony może ktoś się orientuje co to jest i do czego służy. Mereth92 dokładnie masz rację kalibracja wszystkich kamer ( tak mi mówią w serwisie , o zgrozo 800 zł ) nie dziła mi jeszcze aktywny tempomat czy tez to ma związek z kalibracją ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Kalibracja 800 Pln ? Zdrowo ich pogieło. Podzwoń do innych ASO. Czasami ich oferty różnią się diametrialnie.Na moją logikę tempomat nie powinien mieć związku z kamerami.choć w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe i powiązane,zwłaszcza w Nissanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glino Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 Sprawdź czy w ogóle masz aktywny tempomat, bo sama wersja Tekna ma tylko zwykły tempomat, pomimo radarów w przednim zderzaku. Aktywny tempomat był płatny ekstra i to nie mało. Tempomat aktywny od zwykłego różni się przyciskiem aktywacyjnym na kierownicy (zerknij sobie w katalog z tego roku co masz auto). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 (edytowane) Wydaje mi się, że aktywny tempomat wszedł po lifcie 2017 ale dopiero z systemem propilot. Przycisk na kierownicy do jego aktywacji jest niebieski. kalibracja kamer jest dość prosta. Trzeba wyrysować linie dookoła samochodu zgodnie ze wzorcem z serwisówki i korygować ustawienia kamer z poziomu komputera serwisowego. Nie trzeba mieć oryginału od nissana. Na pewno da się to zrobić w Delphi CDP. Na tylnym pasie jest zamocowany buczek sygnalizujący zamykanie i otwieranie klapy i alarmy kluczyka bezprzewodowego. Może to Ci brakuje? Edytowane 22 Maja 2020 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Moj ma aktywny tempomat, ale nie ma propilot-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 (edytowane) W dniu 23.05.2020 o 03:53, stuff1000 napisał: Moj ma aktywny tempomat, ale nie ma propilot-a No bo Rouge to w tym względzie inna bajka. W Europie są inne wersje wyposażenia i silniki. Niektórych ficzerów do dzisiaj nie ma w X-ach, które dawno były montowane w Rogue. Edytowane 24 Maja 2020 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 No w hameryce dawno X ma AA... i nowe radio, a u nas dalej bida. Tam ten "mały miejski SUV" jak go określają jest bardzo popularny (pewnie tani?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 No w hameryce myślą pewnie że w EU wstawiają w tym tanim maluchu bazę silnika od poj. 2L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtM Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 6 godzin temu, Smakor napisał: No w hameryce dawno X ma AA... i nowe radio, a u nas dalej bida. Tam ten "mały miejski SUV" jak go określają jest bardzo popularny (pewnie tani?) I jeszcze brakuje pamięci ustawienia fotela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 12 godzin temu, ArtM napisał: I jeszcze brakuje pamięci ustawienia fotela Sterowania bramą z lusterka... w Ameryca jest nieco inny standard... Ale u nas tez tak było kiedyś, że no VW w niemczech wersja bazowa była inna niż w PL, teraz może się to trochę zatarło. Ale amerykański rynek to jednak inna bajka. No i ten hamulec ręczny - nożny ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Ręczny nożny jest najlepszy (praktycznie bezawaryjny) i chwała im za to że nie ma elektrycznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.