Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Filtr przewietrzania skrzyni korbowej ???


Guest mario_k3
 Share

Recommended Posts

Guest mario_k3

Witam!!!

 

Od razu mówię, że próbowałem korzystać z obcji "szukaj" ale nie znalazłem nic na w/w temat.

Czy może ktoś wymieniał ten filtr bo w/g instrukcji powinien być wymieniony co 60 000 km? Ostatnio wymieniłem oleje kpl. i jak zapytałem w warsztacie o ewentualną wymianę tego filterka w skrzyni korbowej odebrałem dziwny sygnał w spojrzeniu mechanika i poczułem się trochę jak kosmita :)

 

pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Guest mario_k3

Tak sobię myślę, że przytkany taki odpowietrznik może znacznie przydławić moc silnika i wpłynąć na wyższe spalanie silnika.

 

Dobrze kombinuję?

 

Może macie inną teorię ?

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze słysze o takim filterku :oops: u mnie chyba go nie ma :?

 

Jeśli ktoś takowy posiada to niech napisze gdzie on miałby się znajdować to poszukam :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest mario_k3

Znalazłem coś takiego:

 

filtr tzw. PCV znajduje sie w puszcze filtra powietrza i ma za zadanie filtrowac opary i resztki oleju dostajace sie z silnika przez odme do ukladu dolotowego (taki system przewietrzania silnika)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tak sobię myślę, że przytkany taki odpowietrznik może znacznie przydławić moc silnika i wpłynąć na wyższe spalanie silnika.

 

Dobrze kombinuję?

 

Może macie inną teorię ?

 

Chyba niekoniecznie, niektorzy domorosli "tjunerzy" zaślepiają EGR (w nissanie nazywane PCV) dla osiągnięcia lepszych osiągów http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html.

Skuteczność zbliżona do magnetyzerow i chip-rezystorow z allegro :shock: ale za to trujesz bardziej siebie i innych bo spaliny beda zawieraly zdecydowanie wiecej tlenkow azotu.

 

Ale takich juz mamy "tjuneruf", najlepiej wyciac katalizator (bo po co on, tylko moc zabiera), zaslepic EGR (bo po co on, jakas ekologia bleee, jak chce miec 0.01 KM wiecej :x ) ale bede mial super sportowe auto. Doradzil bym wprowadzenie rury wydechowej do srodka 8) niech sobie sam te syfy wdycha.

Link to comment
Share on other sites

Tak sobię myślę, że przytkany taki odpowietrznik może znacznie przydławić moc silnika i wpłynąć na wyższe spalanie silnika.

 

Dobrze kombinuję?

 

Może macie inną teorię ?

 

Chyba niekoniecznie, niektorzy domorosli "tjunerzy" zaślepiają EGR (w nissanie nazywane PCV) ....

 

pomieszałeś. EGR to jedno, a PCV (lub PVC) to coś zupełnie innego. w Nissanie służy do odprowadzania oparów z góry silnika do dolotu. w SR20DE znajduje się przy pokrywie zaworów stojąc od przodu samochodu po lewej w głęby. to taki mały zaworek z kulką i sprężynką w środku.

 

(PCV = Positive Crankcase Ventilation)

Link to comment
Share on other sites

filipfm - co Ci sie nie podoba w zaslepianiu egr?? albo w wycinaniu katalizatora?? Jezeli chcesz chronic przyrode to ja sobie chron ale nie najezdzaj na innych ktorzy maja to gdzies. Ja przeciez niepisze o Tobie "co za loser, moze i ma ekonomiczne auto ale za to jakie wolne". Wiec wyluzuj.

 

A wracajac do tematu, istnieje cos takiego jak odma ale w seryjnym rozwiazaniu zdaje sie ze nie ma tam zadnego filterka. Chociaz co niektorzy chcac zyskac troche koni nie doprowadzaja wyjscia z odmy do ukladu dolotowego, tylko odpinaja rurke i nakladaja filterek :) Coobcio musialby sie tutaj wypowiedziec jak co i gdzie bo ja niestety nie wiem. Jeszcze :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał L

Ja wymieniałem ten filterek u siebie. Niestety nigdzie nie mogłem tego ustrojstwa kupić. Więc dorobiłem sam z kawałka filcu. Wyjąłem stary odmierzyłem i wyciąłem nowy.

 

W 1.6 ten filterek znajduje się pod pokrywą obudowy filtra powietrza, tuż przed nim.

Link to comment
Share on other sites

W micrze jest on tuż pod filtrem powietrza. Jeśli chcesz mieć:

 

* spalanie 11l/setkę w mieście

* problemy z wolnymi obrotami przy nagrzanym silniku (nie spadają poniżej 1000obr/min)

* problemy z kulturą pracy silnika (nierówna praca)

 

--> wymontuj go ze swojego samochodu! :D Przećwiczone własnoręcznie.

 

A tak poważnie, to filtr kosztuje 16zł (w Adamusie) i jego koszt zwraca się po przejechaniu 100km. Polecam sprawdzanie go od czasu do czasu, bo to taka mała rzecz, a potrafi człowiekowi nerwów napsuć:|

Link to comment
Share on other sites

filipfm - co Ci sie nie podoba w zaslepianiu egr?? albo w wycinaniu katalizatora?? Jezeli chcesz chronic przyrode to ja sobie chron ale nie najezdzaj na innych ktorzy maja to gdzies. Ja przeciez niepisze o Tobie "co za loser, moze i ma ekonomiczne auto ale za to jakie wolne". Wiec wyluzuj.

 

A wkurza Cie jak stoisz za kopcacym ikarusem? albo jadacy przed Toba maniak chiptuningu zostawia zaslone syfu za soba? Lubisz to wdychac stojac w korku? Spaliny z diesla widac i truja, spaliny z benzyny nie sa tak rzucajace sie w oczy.

 

Sorki dla mnie takie sposoby podnoszenia mocy to tjunink. A czy ja pisalem ze jestes looserem? Strasznie drazliwy jestes.

 

P.S. Ekonomia to nie ochorna przyrody :wink:

Link to comment
Share on other sites

pomieszałeś. EGR to jedno, a PCV (lub PVC) to coś zupełnie innego. w Nissanie służy do odprowadzania oparów z góry silnika do dolotu. w SR20DE znajduje się przy pokrywie zaworów stojąc od przodu samochodu po lewej w głęby. to taki mały zaworek z kulką i sprężynką w środku.

 

(PCV = Positive Crankcase Ventilation)

 

Sorki, musialo mi cos pokielbasic :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Dokładnie tak jak napisał blount, w micrze znajduje się on pod filtrem powietrza. Warto go wymieniac bo u mnie po 25000 km był już zatkany.

Trodno go dojrzeć jak długo się jeździ bez jego wymiany bo tak zczarnieje, że jak ktoś nie wie gdzie szukać to go nie znajdzie.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał blount, w micrze znajduje się on pod filtrem powietrza. Warto go wymieniac bo u mnie po 25000 km był już zatkany.

Trodno go dojrzeć jak długo się jeździ bez jego wymiany bo tak zczarnieje, że jak ktoś nie wie gdzie szukać to go nie znajdzie.

Zgadza się. U mnie wygląda jak gąbka usmarowana zużytym olejem silnikowym. Jakby mi tego kiedyś w ASO nie pokazali, to bym w życiu nie zauważył (ale że oprócz tego chcieli mi pół auta przejrzeć, to i to olałem). Mówicie, żeby to wymienić? Hmmm... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest n15_krk

filtr PCV mozna przemyc uzywajac kit`a do czyszczenia wkladki filtra powietrza K&N (spray dobrze usuwa olej i inne zanieczyszczenia), bo ten kawalek filcu w aso kosztuje do almery n15 1.4 30zl!

 

w P.S. w N15 nie zauwazylem negatywnych konsekwencji w zwiazku ze zdemontowaniem PCV (jak mialem dolot), natomiast jezeli juz usuwac, pamietac nalezy ze na waz idacy z pokrywy zaworow zalozyc taki maly filterek jak napisal Sami , system przewietrzania musi byc :)

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

czyścić można tym samym czym czyści się gaźniki czy przepustnice ,"carburator cleaner", a przede wszystkim różnica jest taka, że w autach bez PVC zmienia się olej silnikowy co 10 000km a w autach z PVC olej zmienia się co 15 000km.

Link to comment
Share on other sites

czyścić można tym samym czym czyści się gaźniki czy przepustnice ,"carburator cleaner", a przede wszystkim różnica jest taka, że w autach bez PVC zmienia się olej silnikowy co 10 000km a w autach z PVC olej zmienia się co 15 000km.

 

Nie do konca, przynajmniej w Polsce. Micra K-11 wyposazona jest w uklad PCV ale dopiero po lifcie w 98 (tak mi sie wydaje) wprowadzono interwaly co 15 kkm. Wczesniej co 10kkm.

 

Byc moze bylo tak jak w przypadku hondy. Ze w Niemczech zalecali co 15kkm a w Polsce co 10kkm rzekomo z obawy o jakosc olejow :wink: (a raczej z dbalosci o kieszen dealerow), dopiero po pewnym czasie przeszli na 15kkm oczywiscie bez modernizacji silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest kmich76
Nie do konca, przynajmniej w Polsce. Micra K-11 wyposazona jest w uklad PCV ale dopiero po lifcie w 98 (tak mi sie wydaje) wprowadzono interwaly co 15 kkm. Wczesniej co 10kkm.

 

Nie prawda. Mam auto sprzed liftu i mam PCV. W książce z 1997 jest wymiana co 15 tysi. :D Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Nie do konca, przynajmniej w Polsce. Micra K-11 wyposazona jest w uklad PCV ale dopiero po lifcie w 98 (tak mi sie wydaje) wprowadzono interwaly co 15 kkm. Wczesniej co 10kkm.

 

Nie prawda. Mam auto sprzed liftu i mam PCV. W książce z 1997 jest wymiana co 15 tysi. :D Pozdro

 

Widocznie zmienili wczesniej niz w gruntownym lifcie 98. (moze w tym 95 :?: ) w kazdym razie w ksiazce do mojej poprzedniej micry 94 byla rozpiska co 10kkm

Link to comment
Share on other sites

Guest mario_k3

Witam!!

 

Sprawdziłem mój PCV (kawałek filcu) poszukam w castoramie kupię kawałek i wymienię co mi szkodzi. Myślicie, że wymiana tego małego kawałka filcu obniży spalanie benzynki?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Może nie obniży, ale bez tego filtra samochód pali więcej (dostaje wtedy ,,lewe powietrze" i kompensuje sobie to bardziej bogatą mieszanką). Nie wiem, czy filc z castoramy pomoże... może Ci go wessać do środka albo wydmuchnąć i nic z tego nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

silnik dostaje lewe powietrze, czujniki to odczytuja jak za mala dawke paliwa (zachwiane proporcje, AFR) i daja sygnal do komputera, ktory z kolei zwieksza dawke benzyny zeby wszystko bylo wg niego w normie :) tak mi sie przynajmniej wydaje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...