Gość mario_k3 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Acha. czyli wsio wyjaśnione. Dziękuję za wszystkie posty. I pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Prosze o foto gdzie tego filtra/filcu szukac w Almie N16? i ile do tej Almy kosztuje. Moze to rozwiaze moje problemy z przygasaniem silnika po wejsciu na luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brysik Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 A w P11 2.0 TD jest cosik takiego?[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 żeby znaleźć to coć trzeba iść tropem takiej gumowej rurki , która wychodzi z pokrywy głowicy. Przynajmniej tak jest w N15. Ta rueka dochodzi do miejsca gdzie jest zamontowny filterek. w N15 to jest w obudowie filtra powietrza. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 silnik dostaje lewe powietrze, czujniki to odczytuja jak za mala dawke paliwa (zachwiane proporcje, AFR) i daja sygnal do komputera, ktory z kolei zwieksza dawke benzyny zeby wszystko bylo wg niego w normie tak mi sie przynajmniej wydaje Dlatego jak wywalamy z naszych SR20 odmę to należy usunąć połączenie między kolektorem ssacym a pokrywą zaworową, nie będzie wtedy zasysać lewego powietrza zmierzonego już przez przepływkę... Zaletą wywalenia tego ustrojstwa w SR20DE poza poprawą osiągów (nie podgrzewa siętak powietrze w kolektorze ssacym) jest takze wyeliminowanie syfienia się zaworka ACC oraz przepustnicy gazu - co jest najczęstrzą przyczyna klopotów z wolnymi obrotami... Co do chrony środowiska to zaklada się takie puszki wylapywujące opary i skraplanjace je, można wykonać je samemu z chociażby plastikowej budelki po pol litrowej Coli do której będą wchodzi węże z byłej odmy a w miejscu nakrętki będzie filterek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Po przeczytaniu tego postu wziąłem latarkę w dłoń i udałem się do garażu jako że silniczek był jeszcze cieplutki bo niedawno wróciłem od rodzinki było przyjemnie:) zdjąłem obudową filtra wciągnąłem ten filc i... o zgrozo czarny i zaolejony ale jak wiadomo gorąca woda i ludwik potrafią zdziałać cuda:) jutro rano założę czyściutki filierek:) z ciekawości zapytam jutro w jakimś JC czy coś takiego występuje i ile ten głupi kawałek filcu kosztuje a tak jeszcze na marginesie po umyciu i wysuszeniu a jestem właśnie w trakcie... może go „czymś” nasączyć? Hehe macie jakieś domowe sprawdzone sposoby ? hmm wogóle o co chodzi z "mokrym" a "suchym" filtrem powietrza? mam na myśli zwykły seryjny filtr powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Ten temat był już omawiany. Chodzi o odrywanie się drobnych włosków z filtra nieoryginalnego suchego, które to mogą osadzać się w przepłyce uszkadzając ją. Podobno oryginalne filtry powietrza są czymć nawiżane żeby nie było tego efektu. ps. filtr PCV można ponoć nabyć tylko w ASO za ok. 30 zeta pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 ten mały kawałek filcu mam już czyściutki:) a dziś jeszcze profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza (po 8 tys km) bo to żadne pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Hehe, ja za ten filtr zpłaciłem 15 zł. I jest czymś nasączany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 a gdzie kupowałeś? może w jakimś JC? hmm jutro z ciekawości podzwonię zobaczym czy coś takiego mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 wlasnie dzwonilem do ASO i w N16tce jest to niewymienny element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Panowie weźcie w łapki książkę i poczytajcie troche a potem się udzielajcie a stwierdzenia typu "bez tego filtra samochód pali więcej (dostaje wtedy ,,lewe powietrze" i kompensuje sobie to bardziej bogatą mieszanką). " zostawcie dla siebie Kurna jakie lewe powietrze pomyście troche zanim coś napiszecie. Powietrze brane do przewietrzania jest z obudowy filtra powietrza (jest to część powietrza która idzie normalnie do silnika), tylko zamiast trafić bezpośrednio do przepustnicy przechodzi przez wężyk gumowy do silnik skąd jest wdmuchiwane spowrotem (przez filtr PVC) do obudowy filtra, więc jeśli będzie on zapchany to poprostu nie będzie przewietrzania a nie jak tu ktoś sugerujeże będzie łykał lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Ja nie pisałem o sytuacji, kiedy jest zapchany, tylko kiedy go po prostu nie ma! (czyli jest dziura) Lepiej by był zapchany, niż gdyby nie było go w ogóle. Radzę przeczytać jeszcze raz to co napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 W SR20... wogle nie ma tego filterka i nie ma z niczym problemów, z tego co zaówarzyłem występuje on w 1, 1.3 ,1.4 , 1,6... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 No tłumacz a ciele dalej swoje !! To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 W SR20... wogle nie ma tego filterka i nie ma z niczym problemów, z tego co zaówarzyłem występuje on w 1, 1.3 ,1.4 , 1,6... filtr ten występuje też w silniku SR20DE, ale tylko w wersji z przekładnią CVT. W manualnej wersji w SR20DE jest w wężyku taki pędzelek zatrzymujący drobinki oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 No tłumacz a ciele dalej swoje !!To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !! Pozdrawiam czy mógłbyś wyjaśnić jaki wpływ na pracę silnika będzie miał całkowicie zapchany filtr PCV lub w przypadku wersji z zaworem PCV jego całkowite i stałe zamknięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 No tłumacz a ciele dalej swoje !!To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !! Wszystko pięknie dopóki silnik jest zimny. Kiedy silnik się rozgrzeje, gorące powietrze wchodzi do filtra powietrza. Poza tym takie są moje osobiste obserwacje; jak inaczej wytłumaczysz to, że bez filtra PCV (czyli z dziurą zamiast niego! a nie zatkanym filtrem) palił mi dużo i na rozgrzanym silniku nie chciały mi spadać obroty biegu luzem? Oczywiście po włożeniu filcu wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Dobra skoro jest jak mówisz to może być tak Ze w tym układzie jest jeszcze zawór. Nie zabardzo wiem czy go się reguluje czy nie lub czy jest jakoś sterowany elektronicznie, ale nie oto chodzi. Pomyliłem się pisząc że powrót jest również w obudowie filtra, jest w kolektorze dolotowym wraz z tym zaworem. Wszystko jest tak pomyślane że podczas przepływu powietrza występują opory przepływu. Na biegu jałowym opory są tak duże że podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym nie jest w stanie zassać powietrza z układu przewietrzania. Podczas jazdy podciśnienie w kolektorze jest o wiele większe i spokojnie następuje przewietrzanie. W momencie wyjęcia tego filtru zmniejszyłeś (myśle że w znaczący sposób)opory przepływu powietrza przez układ przewietrzania i w tym przypadku powietrze nawet na biegu jałowym było zasysane do kolektora dolotowego powdując wzrost obrotów na jałowym. Wg mnie takie zjawisko nie jest dla mnie dostawaniem się lewego powietrza. Dla mnie lewe powietrze to takie powietrze które dostaje się całkowicie z zewnątrz przez nieszczelności w układzie a nie przez zmianę proporcji przepływu powietrza poprze wprowadzenie modyfikacj. Mniejsza z tym To co napisałem to mi się tylko wydaje i nie jestem na 100% tego pewien Pozdrawiam PS Jaka miałeś z tymi obrotami bez tego filtra. Ile? i kiedy? czy tylko na zimnym czy czy gorącym silniku czy może tu i tu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blount Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Było tak: po nagrzaniu się silnika (czyli po kilku minutach) obroty na biegu luzem spadały do 650/min (tak jak ustawił mi mechanik), czyli było ok. Gdy silnik zaczynał się przegrzewać, np. po przejechaniu kilku kilometrów w korkach, albo na dłuższych trasach (to już nie zależało od temperatury), obroty nie chciały zejść same poniżej 1000/min. Pomagało tylko "zdławienie" silnika hamulcem (ręczny + lekkie puszczenie sprzęgła na jedynce), wtedy obroty zostawały tak jak powinny. Włożyłem filtr i jest dużo lepiej (miałem go kupić wcześniej, ale po prostu zapomniałem). Fakt, że czasem jeszcze zdarza się, że obroty nie chcą spadać, jak powinny, ale bardzo rzadko. Chyba trzeba będzie zresetować komputer:|. W każdym razie spalanie wróciło do normy. Pozdrawiam, Jakub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muszyna Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Witam. Mam poważny problem z przedmuchami do filtra powietrza. Zmieniam go co kilka miesięcy bo tak jest zaolejony (przy okazji czyszczę całą skrzynkę filtra. Teraz wiem, że z filtra to powinno lecieć powietrze do silnika, a z silnika wężykiem nr 1 (na zdjęciu niżej) do kolektora ssącego. Niektórzy piszą, że przyczyną takiego stanu jest zatkana odma nr 1 idące z rozrządu do kolektora. Ja mam ją drożną, nawet niewidać w niej resztek oleju. Przepuszcza ona w jedną stronę, to jest od silnika do kolektora, w drugą nie (jest chyba jakiś zaworek). Ale w odmie idącej od filtra do kolektora niema żadnego zaworka i przepuszcza w obie strony. Może to jest winą? Czy powinien być tam zaworek, który pozwala tylo na pobieranie powietrza, a uniemożliwia jego wydmuchanie do filtra? Fotki ponżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Czy pcv to jest to samo co odma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 muszyna tam nie ma żadnego zaworka. U Ciebie chyba dawno nie wymieniany był filtr pcv, czyli ten kawałek filcu, który jest w obudowei filtra powietrza jest dość mocno oblepiony (przynajmniej tak na fotce wygląda). Stąd duża ilość oleistej mazi wewnątrz obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Ludzie,a w GA16DS jest ten filc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komorokoro Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Ludzie,a w GA16DS jest ten filc? U mnie jest i po praniu już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.