Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr przewietrzania skrzyni korbowej ???


Gość mario_k3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

żeby znaleźć to coć trzeba iść tropem takiej gumowej rurki , która wychodzi z pokrywy głowicy. Przynajmniej tak jest w N15. Ta rueka dochodzi do miejsca gdzie jest zamontowny filterek. w N15 to jest w obudowie filtra powietrza.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik dostaje lewe powietrze, czujniki to odczytuja jak za mala dawke paliwa (zachwiane proporcje, AFR) i daja sygnal do komputera, ktory z kolei zwieksza dawke benzyny zeby wszystko bylo wg niego w normie :) tak mi sie przynajmniej wydaje :)

 

Dlatego jak wywalamy z naszych SR20 odmę to należy usunąć połączenie między kolektorem ssacym a pokrywą zaworową, nie będzie wtedy zasysać lewego powietrza zmierzonego już przez przepływkę...

 

Zaletą wywalenia tego ustrojstwa w SR20DE poza poprawą osiągów (nie podgrzewa siętak powietrze w kolektorze ssacym) jest takze wyeliminowanie syfienia się zaworka ACC oraz przepustnicy gazu - co jest najczęstrzą przyczyna klopotów z wolnymi obrotami...

 

Co do chrony środowiska to zaklada się takie puszki wylapywujące opary i skraplanjace je, można wykonać je samemu z chociażby plastikowej budelki po pol litrowej Coli do której będą wchodzi węże z byłej odmy a w miejscu nakrętki będzie filterek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego postu wziąłem latarkę w dłoń i udałem się do garażu :) jako że silniczek był jeszcze cieplutki bo niedawno wróciłem od rodzinki było przyjemnie:) zdjąłem obudową filtra wciągnąłem ten filc i... o zgrozo czarny i zaolejony ale jak wiadomo gorąca woda i ludwik potrafią zdziałać cuda:) jutro rano założę czyściutki filierek:) z ciekawości zapytam jutro w jakimś JC czy coś takiego występuje i ile ten głupi kawałek filcu kosztuje :) a tak jeszcze na marginesie po umyciu i wysuszeniu a jestem właśnie w trakcie... może go „czymś” nasączyć? Hehe macie jakieś domowe sprawdzone sposoby ? :D

hmm wogóle o co chodzi z "mokrym" a "suchym" filtrem powietrza? mam na myśli zwykły seryjny filtr powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat był już omawiany.

Chodzi o odrywanie się drobnych włosków z filtra nieoryginalnego suchego, które to mogą osadzać się w przepłyce uszkadzając ją.

 

Podobno oryginalne filtry powietrza są czymć nawiżane żeby nie było tego efektu.

 

ps. filtr PCV można ponoć nabyć tylko w ASO za ok. 30 zeta

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mały kawałek filcu mam już czyściutki:) a dziś jeszcze profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza (po 8 tys km) bo to żadne pieniądze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie kupowałeś? może w jakimś JC? hmm jutro z ciekawości podzwonię:) zobaczym czy coś takiego mają:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie weźcie w łapki książkę i poczytajcie troche a potem się udzielajcie a stwierdzenia typu

"bez tego filtra samochód pali więcej (dostaje wtedy ,,lewe powietrze" i kompensuje sobie to bardziej bogatą mieszanką). " zostawcie dla siebie

 

Kurna jakie lewe powietrze pomyście troche zanim coś napiszecie. Powietrze brane do przewietrzania jest z obudowy filtra powietrza (jest to część powietrza która idzie normalnie do silnika), tylko zamiast trafić bezpośrednio do przepustnicy przechodzi przez wężyk gumowy do silnik skąd jest wdmuchiwane spowrotem (przez filtr PVC) do obudowy filtra, więc jeśli będzie on zapchany to poprostu nie będzie przewietrzania a nie jak tu ktoś sugerujeże będzie łykał lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie pisałem o sytuacji, kiedy jest zapchany, tylko kiedy go po prostu nie ma! (czyli jest dziura) Lepiej by był zapchany, niż gdyby nie było go w ogóle. Radzę przeczytać jeszcze raz to co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SR20... wogle nie ma tego filterka i nie ma z niczym problemów, z tego co zaówarzyłem występuje on w 1, 1.3 ,1.4 , 1,6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tłumacz a ciele dalej swoje !!

To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
W SR20... wogle nie ma tego filterka i nie ma z niczym problemów, z tego co zaówarzyłem występuje on w 1, 1.3 ,1.4 , 1,6...

filtr ten występuje też w silniku SR20DE, ale tylko w wersji z przekładnią CVT. W manualnej wersji w SR20DE jest w wężyku taki pędzelek zatrzymujący drobinki oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
No tłumacz a ciele dalej swoje !!

To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !!

 

Pozdrawiam

czy mógłbyś wyjaśnić jaki wpływ na pracę silnika będzie miał całkowicie zapchany filtr PCV lub w przypadku wersji z zaworem PCV jego całkowite i stałe zamknięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tłumacz a ciele dalej swoje !!

To jest układ zamknięty. Powietrze brane jest z obudowy filtra powietrza do przewietrzania i spowrotem tam trafia więc nie ma zanczenia dla szczelności układu czy filtr ten jest czy go nie ma. UKŁAD I TAK JEST SZCZELNY TYLKO SYFY W POWIETRZU PRZEWIETRZAJĄCYM TRAFIĄ (W PRZYPADKU BRAKU FILTRA )DO PRZEPUSTNICY I DALEJ BRUDZĄC GO !!

 

Wszystko pięknie dopóki silnik jest zimny. Kiedy silnik się rozgrzeje, gorące powietrze wchodzi do filtra powietrza.

 

Poza tym takie są moje osobiste obserwacje; jak inaczej wytłumaczysz to, że bez filtra PCV (czyli z dziurą zamiast niego! a nie zatkanym filtrem) palił mi dużo i na rozgrzanym silniku nie chciały mi spadać obroty biegu luzem? Oczywiście po włożeniu filcu wszystko wróciło do normy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra skoro jest jak mówisz to może być tak

 

Ze w tym układzie jest jeszcze zawór. Nie zabardzo wiem czy go się reguluje czy nie lub czy jest jakoś sterowany elektronicznie, ale nie oto chodzi. Pomyliłem się pisząc że powrót jest również w obudowie filtra, jest w kolektorze dolotowym wraz z tym zaworem.

Wszystko jest tak pomyślane że podczas przepływu powietrza występują opory przepływu. Na biegu jałowym opory są tak duże że podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym nie jest w stanie zassać powietrza z układu przewietrzania. Podczas jazdy podciśnienie w kolektorze jest o wiele większe i spokojnie następuje przewietrzanie. W momencie wyjęcia tego filtru zmniejszyłeś (myśle że w znaczący sposób)opory przepływu powietrza przez układ przewietrzania i w tym przypadku powietrze nawet na biegu jałowym było zasysane do kolektora dolotowego powdując wzrost obrotów na jałowym.

 

Wg mnie takie zjawisko nie jest dla mnie dostawaniem się lewego powietrza. Dla mnie lewe powietrze to takie powietrze które dostaje się całkowicie z zewnątrz przez nieszczelności w układzie a nie przez zmianę proporcji przepływu powietrza poprze wprowadzenie modyfikacj. Mniejsza z tym :)

 

To co napisałem to mi się tylko wydaje i nie jestem na 100% tego pewien

 

Pozdrawiam

 

PS

Jaka miałeś z tymi obrotami bez tego filtra. Ile? i kiedy? czy tylko na zimnym czy czy gorącym silniku czy może tu i tu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było tak: po nagrzaniu się silnika (czyli po kilku minutach) obroty na biegu luzem spadały do 650/min (tak jak ustawił mi mechanik), czyli było ok. Gdy silnik zaczynał się przegrzewać, np. po przejechaniu kilku kilometrów w korkach, albo na dłuższych trasach (to już nie zależało od temperatury), obroty nie chciały zejść same poniżej 1000/min. Pomagało tylko "zdławienie" silnika hamulcem (ręczny + lekkie puszczenie sprzęgła na jedynce), wtedy obroty zostawały tak jak powinny.

 

Włożyłem filtr i jest dużo lepiej (miałem go kupić wcześniej, ale po prostu zapomniałem). Fakt, że czasem jeszcze zdarza się, że obroty nie chcą spadać, jak powinny, ale bardzo rzadko. Chyba trzeba będzie zresetować komputer:|. W każdym razie spalanie wróciło do normy.

 

Pozdrawiam,

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Mam poważny problem z przedmuchami do filtra powietrza. Zmieniam go co kilka miesięcy bo tak jest zaolejony (przy okazji czyszczę całą skrzynkę filtra.

 

Teraz wiem, że z filtra to powinno lecieć powietrze do silnika, a z silnika wężykiem nr 1 (na zdjęciu niżej) do kolektora ssącego. Niektórzy piszą, że przyczyną takiego stanu jest zatkana odma nr 1 idące z rozrządu do kolektora. Ja mam ją drożną, nawet niewidać w niej resztek oleju. Przepuszcza ona w jedną stronę, to jest od silnika do kolektora, w drugą nie (jest chyba jakiś zaworek).

Ale w odmie idącej od filtra do kolektora niema żadnego zaworka i przepuszcza w obie strony. Może to jest winą? Czy powinien być tam zaworek, który pozwala tylo na pobieranie powietrza, a uniemożliwia jego wydmuchanie do filtra?

 

Fotki ponżej.

 

17wj4.jpg

 

18ig2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

muszyna tam nie ma żadnego zaworka. U Ciebie chyba dawno nie wymieniany był filtr pcv, czyli ten kawałek filcu, który jest w obudowei filtra powietrza jest dość mocno oblepiony (przynajmniej tak na fotce wygląda). Stąd duża ilość oleistej mazi wewnątrz obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...