mrenemy Opublikowano 21 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2020 Witam, panowie poważnie zastanawiam się nad qashqai, w grę wchodzi tylko II generacja, od 2017 lu b x - trail. I teraz bardzo prosiłbym o wasze opinie. - Na jaki silnik się zdecydować? 2.0 DOHC 16 V jest bardzo mało popularny z tego co widzę i cięzko znaleźć informacje na jego temat. Czy jest to wolnossący benzyniak bez turbiny? Z tego co wiem nissany rozrządy mają skonstruowane na łańcuchu, czy nadaje się do LPG? Czy ma bezpośredni wtrysk i regulacje luzów zaworowych? Czy jest to skomplikowana konstrukcja?Jakieś wady fabryczne motoru? A może jednak lepszym wyborem jest 1.6 T DIG? No i analogiczne pytania co do tego silnika, awaryjność, spalanie? - Na co zwrócić uwagę przy wyborze Nissana oprócz motoru, planuję wersje z automatyczną skrzynią biegów i napędem na jedną oś ( O ile wgl są takie warianty) jest to skrzynia bezstopniowa, jak z jej awaryjnością? Jak z jakością zawieszenia, osprzętu, podatnością na korozję ogólnie wady i zalety qashqai i X- trail mnie interesują. Jakie są wasze opnie na ten temat? Moje oczekiwania jak najmniej skomplikowana konstrukcja, jak najmniej awaryjna, jak najtańsza w serwisie nawet jeśli ma te cechy dzięki mniejszym osiągom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 2.0 DOHC 16V to raczej nie znajdziesz, bo był oferowany tylko w Rosji, Australii. Zostaje Ci zatem 1.6DiGT, na tym forum znajdziesz sporo informacji na jego temat. Ogólnie bardzo udany silnik o ile nie trafisz na problem z sondą lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrenemy Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Mhm, tylko widzisz 1.6 DiGT to bezpośredni wtrysk ( czyli gaz odpada w zasadzie) turbosprężarka (silnik mocniej eksploatowany plus ewentualne koszta, jednak wole wolnossące) z tego co wyczytałem to też dwumasa.... Problemy z sondą to bardziej z oprogramowaniem niż z sondą. A kilka sztuk 2.0 DOHC się znajdą, to ten sam silnik co był w poprzednich qq i w paru modelach Renault? Jeśli tak to problemów z częściami nie będzie. Co myślisz o tym motorze? Zbiera dobre opinie z tego co wyczytałem. Dzięki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 To ten sam silnik co w poprzednim QQ. Planujesz zrobić nim kilkaset tys km ? Jak nie, to wybrałbym silnik z turbo. Trochę jeździłem QQ I z silnikiem 2.0 i szału nie robił jeśli chodzi o osiągi. Dynamika porównywalna z silnikiem 1,2 DiGT. No chyba, że auto z silnikiem na gaz i duże przebiegi to priorytet, wtedy faktycznie ten silnik dobrze nadaje się do zagazowania. A może 1.5 diesel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Na forum są osoby, które założyły gaz do 1.2 Koło dwumasowe wg mnie w tym 2.0 też jest - ale to nie diesel - nie ta (nie)kultura pracy - więc o koło bym się martwił. Turbo? Nikt kto przesiał się na samochód z turbo - nie wróci do wolno ssącej - ale rozumiem twoje obawy przed niewiadoma jak to będzie z LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrenemy Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Chodzi o to, że chce kupić auto i mieć na wiele lat - zadbać i żeby jeździło, głownie zależy mi na taniej eksploatacji ( czyt. jak najmniej skomplikowany silnik i elektronika, najlepiej gaz) nie ufam nowoczesnej motoryzacji gdzie moim zdaniem silniki dzięki turbo są mocno eksploatowane i z małych pojemności wyciągane są takie moce pytanie jak wtedy z trwałością a trzeba wziąć pod uwagę że aktualnie części robione są jak najtaniej i żeby spełniać obecne normy. Swoją drogą kupiłem Rav IV 2.0 VVT w salonie no i wczoraj po 120 tyś km padła uszczelka pod głowicą... Motoryzacja zeszła na psy niestety nawet japońskie katany w benzynie, zakładając że to przez gaz (choć nie wiem co ma jedno do drugiego) to i tak się zwróci bo 100 tyś zrobiłem na LPG no ale to tak nawiasem mówiąc. Jakie są największe wady qq niezależnie od wersji silnikowej, jak z korozją? Jak z zawieszeniem? Oprócz sond lambda coś jeszcze z osprzętu sprawia kłopoty? dzięki za pomoc panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Jeśli chodzi o dwulitrówki to są dwa rodzaje MR20DE i MR20DD http://motobenzyna.pl/silniki/2367-silnik-2-0-16v.html https://pl.qwe.wiki/wiki/Nissan_MR_engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.