Pawel_12 Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 (edytowane) Witam wszystkich. Posiadam QQ 1.6 bęzyna 114KM z 2010roku. Od paru dni zauważyłem rytmiczne , metaliczne stukanie na biegu jałowym oraz przy bardzo lekkim dodaniu gazu(wtedy stukanie przyspiesza). Przy ok 1300 obr stukot zanika. Auto ma 167 tys. przebiegu olej wymieniony (Helix 5w30). Dźwięk dobiega z okolic pokrywy zaworów. Gdy silnik jest zimny stukania nie słychać dopiero po rozgrzanu silnika zaczyna być słyszalny. Autko nie traci mocy i nie kopci. Edytowane 24 Maja 2020 przez Pawel_12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 11 minut temu, Pawel_12 napisał: Witam wszystkich. Posiadam QQ 1.6 bęzyna 114KM z 2010roku. Od paru dni zauważyłem rytmiczne , metaliczne stukanie na biegu jałowym oraz przy bardzo lekkim dodaniu gazu(wtedy stukanie przyspiesza). Przy ok 1300 obr stukot zanika. Auto ma 167 tys. przebiegu olej wymieniony (Helix 5w30). Dźwięk dobiega z okolic pokrywy zaworów. Gdy silnik jest zimny stukania nie słychać dopiero po rozgrzanu silnika zaczyna być słyszalny. Autko nie traci mocy i nie kopci. Zawory kiedy były regulowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Nie wiem ,mam go od niedawna. Wydaje mi się jednak że nie jest to wina zaworów bo dźwięk byłby slyszalny na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 5 minut temu, Pawel_12 napisał: Nie wiem ,mam go od niedawna. Wydaje mi się jednak że nie jest to wina zaworów bo dźwięk byłby slyszalny na zimnym silniku. Moze jak ma podniesione na zimym obroty to mniej słychać. A świec wykrecales, czasem jest np luźna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Tak świece są dokrecone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 (edytowane) Zastanawia mnie łańcuch rozrządu i te zawory, jak sie je reguluje w moim QQ? Edytowane 24 Maja 2020 przez Pawel_12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Na wciśniętym sprzęgle też słychać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Tak słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Dzis bylem u mechanika stwierdzil prawdopodobnie ze to luzy zaworowe, jutro jade do innego spawdzic czy to potwierdzi. Ile moze kosztowac taka regulacja? Jakie sa ceny czesci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Może być panewka, tłok, sworzeń. Zawory stukają na zimnym. Może być też czujnik spalania stukowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 26 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 13 godzin temu, zolti2 napisał: Może być panewka, tłok, sworzeń. Zawory stukają na zimnym. Może być też czujnik spalania stukowego. Wydaje mi sie że gdyby była to panewka lub tłoki, stuki byłyby słyszalne również na wyzszych obr. A z tego co wyczytałem przy spalaniu stukowym silnik kopci delikatnie na czarno. Drugi mechanik powiedział że żeby stwierdzic co to musi zdjąć pokrywe, zmierzyć luzy i sprawdzic łancuch i jego napinacz.Termin ma dopiero na przyszły tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Wprawny mechanik powinien wyłapać stetoskopem, skąd dochodzą stuki. Tak , to takie gdybanie. U mnie stukał tłok, było 7 setek luzu. Silnik był wyjęty i rozebrany na części. Oby u ciebie skończyło się na drobnostce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 27 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 12 godzin temu, zolti2 napisał: Wprawny mechanik powinien wyłapać stetoskopem, skąd dochodzą stuki. Tak , to takie gdybanie. U mnie stukał tłok, było 7 setek luzu. Silnik był wyjęty i rozebrany na części. Oby u ciebie skończyło się na drobnostce. Drogo wyszła taka naprawa? Grzie była wykonana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 U mnie cały remont czyli głowica, tłoki z pierścieniami i panewki. Całkowity koszt jakieś 3700 pln. Robiony w warsztacie pod Warszawą. Warsztat polecił mi facet, który naprawia głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Dziś byłem u mechanika sprawdził luzy zaworowe i wszystkie są w normie (podawał mi wartości ale nie zapamiętałem) potem sprawdził rozrząd i okazało się ze łańcuch jest naciągnięty a napinacz wysuną się na maxa. Wszystko okaże się jak wymieni ten rozrząd. Z tego co mówił stukanie mogło występować na ciepłym silniku ze względu na to iż przy zimnym silniku olej jest gęstszy. Jeśli stukanie nie ustąpi trzeba będzie się zabrać za panewki.( z tego co mi się wydaje luźny tłok dawałby oznaki zużycia tak na ciepłym jak i na zimnym silniku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Dziś odebrałem auto od mechanika dźwięk niestety występuje nadal. pozostały panewki. Póki co nie będę tego naprawiał( brak kasy, poza tym dźwięk nie jest słyszalny powyżej 1000 obr.). Bedze musiał polubić ten dźwięk.dziękuje wszystkim za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 3 godziny temu, zolti2 napisał: Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. No i pytanie czy nie wyjdzie mu taki zakup 4 razy taniej niż remont.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 (edytowane) No i wlasnie dochodzimy do sedna problemu. Silnik kupie za 1000zl , 1800 zl (za slupek.) remont starego ok 3500 lub wiecej. Glowica i osprzet raczej nie ulegna zniszczeniu. Dochodze do wniosku ze lepiej jest zarżnąc go do końca a później wymienić . Edytowane 6 Czerwca 2020 przez Pawel_12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 12 godzin temu, zolti2 napisał: Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. :( Luźny tlok powodowalby stukanie na zmnym(gdy silnik jest zimny luz miedzy tlokiem a cylindrem jest wiekszy, poza tym silnik spalałby olej)pozostaja panewki lub swozeń. Mogę wymienić same panewki ale problemem robią sie czopy walu (mogą byc wytarte), drugi problem to osiowość walu korbowego. Samo sprawdzenie tych dwóch wymiarów kosztuje ponad 700 zl.wymiana korbowodów z tlokami plus pierscienie nastepne bajońskie sumy.koszt robocizny za wymiane silnika u "mojego" mechanika to ok 1100zl. Jesli chodzi o " rozwali wszystko" mysle ze uszkodzeniu ulegnac moga cylindry, tloki wal korbowy, czyli dół silnika. Rozrzad jest nowy wiec mala szansa na jego zerwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Niewątpliwie masz problem, a każde rozwiązanie będzie kosztowne. Mam nadzieję, że ogarniesz temat i będziesz się cieszył autem. Sam przechodziłem remont motorowni i nerwów straciłem sporo. Powodzenia i daj znać, jak będzie po wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Wczoraj zrobiłem autkiem małą trasę ok.130km i okazało się że stukot znacznie ucichł lub znikną (nie dało się go usłyszeć). Stukot jest najbardziej słyszalny po zrobieniu krótkich odcinków ok 5-10km. Zamówiłem stetoskop jak przyjdzie to będę sprawdzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 46 minut temu, Pawel_12 napisał: Wczoraj zrobiłem autkiem małą trasę ok.130km i okazało się że stukot znacznie ucichł lub znikną (nie dało się go usłyszeć). Stukot jest najbardziej słyszalny po zrobieniu krótkich odcinków ok 5-10km. Zamówiłem stetoskop jak przyjdzie to będę sprawdzał. A kiedy wymieniałeś olej i czy aby na pewno właściwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_12 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Olej wymienilem 200km temu na zalecany helix 5w/30. Wedlug ksiazki i plakietki na silniku na takim wlasnie jeździł. Stuki byly slyszalne jeszcze przed wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 może zalej go dobrym 5w50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.