Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie na ciepłym silniku na biegu jalowym


Pawel_12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam QQ 1.6 bęzyna 114KM z 2010roku. Od paru dni zauważyłem rytmiczne , metaliczne stukanie na biegu jałowym oraz przy bardzo lekkim dodaniu gazu(wtedy stukanie przyspiesza). Przy ok 1300 obr stukot zanika. Auto ma 167 tys. przebiegu olej wymieniony (Helix 5w30). Dźwięk dobiega z okolic pokrywy  zaworów. Gdy silnik jest zimny stukania nie słychać  dopiero po rozgrzanu silnika zaczyna być  słyszalny. Autko nie traci mocy i nie kopci.

Edytowane przez Pawel_12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pawel_12 napisał:

Witam wszystkich.

Posiadam QQ 1.6 bęzyna 114KM z 2010roku. Od paru dni zauważyłem rytmiczne , metaliczne stukanie na biegu jałowym oraz przy bardzo lekkim dodaniu gazu(wtedy stukanie przyspiesza). Przy ok 1300 obr stukot zanika. Auto ma 167 tys. przebiegu olej wymieniony (Helix 5w30). Dźwięk dobiega z okolic pokrywy  zaworów. Gdy silnik jest zimny stukania nie słychać  dopiero po rozgrzanu silnika zaczyna być  słyszalny. Autko nie traci mocy i nie kopci.

Zawory kiedy były regulowane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ,mam go od niedawna. Wydaje mi się  jednak że nie jest to wina zaworów bo dźwięk  byłby slyszalny na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Pawel_12 napisał:

Nie wiem ,mam go od niedawna. Wydaje mi się  jednak że nie jest to wina zaworów bo dźwięk  byłby slyszalny na zimnym silniku.

Moze jak ma podniesione na zimym obroty to mniej słychać. A świec wykrecales, czasem jest np luźna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie łańcuch rozrządu i te zawory, jak sie je reguluje w moim QQ?

Edytowane przez Pawel_12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wciśniętym sprzęgle też słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem u mechanika stwierdzil prawdopodobnie ze to luzy zaworowe, jutro jade do innego spawdzic czy to potwierdzi. Ile moze kosztowac taka regulacja? Jakie sa ceny czesci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być panewka, tłok, sworzeń. Zawory stukają na zimnym. Może być też czujnik spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zolti2 napisał:

Może być panewka, tłok, sworzeń. Zawory stukają na zimnym. Może być też czujnik spalania stukowego.

Wydaje mi sie że  gdyby była to panewka lub tłoki, stuki byłyby słyszalne  również  na wyzszych obr. A z tego co wyczytałem  przy spalaniu stukowym silnik kopci delikatnie na czarno.

Drugi mechanik powiedział  że  żeby  stwierdzic co to musi zdjąć  pokrywe, zmierzyć  luzy i sprawdzic łancuch i jego napinacz.Termin ma dopiero na przyszły  tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawny mechanik powinien wyłapać stetoskopem, skąd dochodzą stuki. Tak , to takie gdybanie. U mnie stukał tłok, było 7 setek luzu. Silnik był wyjęty i rozebrany na części. Oby u ciebie skończyło się na drobnostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zolti2 napisał:

Wprawny mechanik powinien wyłapać stetoskopem, skąd dochodzą stuki. Tak , to takie gdybanie. U mnie stukał tłok, było 7 setek luzu. Silnik był wyjęty i rozebrany na części. Oby u ciebie skończyło się na drobnostce.

Drogo wyszła taka naprawa? Grzie była wykonana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cały remont czyli głowica, tłoki z pierścieniami i panewki. Całkowity koszt jakieś 3700 pln. Robiony w warsztacie pod Warszawą. Warsztat polecił mi facet, który naprawia głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika sprawdził luzy zaworowe i wszystkie są w normie (podawał mi wartości ale nie zapamiętałem) potem sprawdził rozrząd i okazało się ze łańcuch jest naciągnięty a napinacz wysuną się na maxa. Wszystko okaże się jak wymieni ten rozrząd. Z tego co mówił stukanie mogło występować na ciepłym silniku ze względu na to iż przy zimnym silniku olej jest gęstszy. Jeśli stukanie nie ustąpi trzeba będzie się zabrać za panewki.( z tego co mi się wydaje luźny tłok dawałby oznaki zużycia tak na ciepłym jak i na zimnym silniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto od mechanika dźwięk niestety występuje nadal. pozostały panewki. Póki co nie będę tego naprawiał( brak kasy, poza tym dźwięk  nie jest słyszalny powyżej 1000 obr.). Bedze musiał polubić ten dźwięk.dziękuje wszystkim za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zolti2 napisał:

Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. :(

No i pytanie czy nie wyjdzie mu taki zakup 4 razy taniej niż remont.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wlasnie dochodzimy do sedna problemu. Silnik kupie za 1000zl , 1800 zl (za slupek.) remont starego ok 3500 lub  wiecej.  Glowica i osprzet raczej nie ulegna zniszczeniu. Dochodze do wniosku ze lepiej jest zarżnąc go do końca a później  wymienić .

Edytowane przez Pawel_12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zolti2 napisał:

Niekoniecznie panewki, tak jak pisałem wcześniej....luźny tłok, sworzeń. Ale skoro silnik do rozebrania, to wymiana panewek jest żadnym kosztem. Ja bym tak nie jeździł, bo rozwalisz wszystko, a wtedy .... lepiej nowy silnik kupić. :(

Luźny tlok powodowalby stukanie na zmnym(gdy silnik jest zimny luz miedzy tlokiem a cylindrem jest wiekszy, poza tym silnik spalałby olej)pozostaja panewki lub swozeń. Mogę  wymienić  same panewki ale problemem robią sie czopy walu (mogą byc wytarte), drugi problem to osiowość walu korbowego. Samo sprawdzenie tych dwóch wymiarów kosztuje ponad 700 zl.wymiana korbowodów z tlokami plus pierscienie nastepne bajońskie sumy.koszt robocizny za wymiane silnika u "mojego" mechanika to ok 1100zl. Jesli chodzi o " rozwali wszystko" mysle ze uszkodzeniu ulegnac moga cylindry, tloki wal korbowy, czyli dół silnika. Rozrzad jest nowy wiec mala szansa na jego zerwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie masz problem, a każde rozwiązanie będzie kosztowne. Mam nadzieję, że ogarniesz temat i będziesz się cieszył autem. Sam przechodziłem remont motorowni i nerwów straciłem sporo. Powodzenia i daj znać, jak będzie po wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj zrobiłem autkiem małą trasę ok.130km i okazało się że stukot znacznie ucichł lub znikną (nie dało się go usłyszeć). Stukot jest najbardziej słyszalny po zrobieniu krótkich odcinków ok 5-10km. Zamówiłem stetoskop jak przyjdzie to będę sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Pawel_12 napisał:

Wczoraj zrobiłem autkiem małą trasę ok.130km i okazało się że stukot znacznie ucichł lub znikną (nie dało się go usłyszeć). Stukot jest najbardziej słyszalny po zrobieniu krótkich odcinków ok 5-10km. Zamówiłem stetoskop jak przyjdzie to będę sprawdzał.

A kiedy wymieniałeś olej i czy aby na pewno właściwy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienilem 200km temu na zalecany helix 5w/30. Wedlug ksiazki i plakietki na silniku na takim wlasnie jeździł. Stuki byly slyszalne jeszcze przed wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...