Gość heineken72 Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 pytanie do klubowiczów czy zatykacie chłodnice na zime np kartonem czy jest sens i jakie efekty ps. osobiscie wsadziłem kartonik i zasłoniłem pół chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 właściwie to nie powinno się zasłaniać chłodnicy jeśli cały układ masz sprawny,taka przesłona spowoduje co prawda szybsze nagrzewanie się autka ale zakłóca też skutecznie odpowiednie działanie ukł.chłodzenia/ps masz chyba dieselka więc mu nie zaszkodzi dodatkowe ogrzewanie,zaś w nowych autkach to niedopuszczalne :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nyska Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Jak masz sprawny termostat to nie musisz zasłaniac chłodnicy. Ja to nawet jak jest -30 to po 10 min mam saune w samochodzie A wskazówka od temperatury stoi jak zabetonowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 nissan to nie jakis rzęch czasow PRL zeby takie wynalazki stosowac :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna. Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ... Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 nissan to nie jakis rzęch czasow PRL zeby takie wynalazki stosowac :roll: kurde to samo pomyslalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze. A że jest niedogrzany, to więcej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deeno Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze.A że jest niedogrzany, to więcej pali. Ze co ? To bzdura jakas. A watek o zaslanianiu chlodnicy byl juz w dziale Almera. Albo tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=zaslaniac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna.Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ... Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury Po 9km :?: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Wymien termostat... Auto niedogrzane od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Deeno Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Wymien termostat... Auto niedogrzane od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie. Dzieki za poparcie Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie. qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Wymien termostat... Auto niedogrzane od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie. Dzieki za poparcie Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie. qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria) 1. Może to i ciekawostki, ale prawdziwe (pomijając te koce i inne cuda na kiju). A o nowych samochodach raczej nie mówimy. 2. Silnik z gazem nie jest "przegrzany"; różnica temperatur spalania benzyny i gazu ma taki wpływ na temperaturę cieczy chłodzącej, jak opady śniegu na Kamczatce na rozmnażanie buraka cukrowego w Nowej Wsi Wielkiej :wink: Parownik odbiera ciepło, bo takie są prawa fizyki - ciepło parowania to energia potrzebna do zamiany cieczy w gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin600 Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia. Ja założyłem podobny temat w dziale Almera i dochodzę do wniosku że temat dotyczy bardziej jezdzących na LPG. Oczywiście dalej postępuje po swojemu i przysłaniam kartonem wolną przestrzeń którą wlatuje zimne powietrze i chłodzi parownik tymsamym wydłuża oczekiwanie na moment przejścia na gaz( możliwe od 30 stopni) . Należy zwrócić uwagę,na to że Nissan przerobiomy na gaz nie zachowuje się identycznie jak orginał z fabryki. Kartonem przysłaniam tylko w zimie, gdy temp spadną poniżej zera. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.