Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zakrywanie chłodnicy na zime


Guest heineken72
 Share

Recommended Posts

Guest heineken72

pytanie do klubowiczów czy zatykacie chłodnice na zime np kartonem

czy jest sens i jakie efekty

ps. osobiscie wsadziłem kartonik i zasłoniłem pół chłodnicy

Link to comment
Share on other sites

właściwie to nie powinno się zasłaniać chłodnicy jeśli cały układ masz sprawny,taka przesłona spowoduje co prawda szybsze nagrzewanie się autka ale zakłóca też skutecznie odpowiednie działanie ukł.chłodzenia/ps masz chyba dieselka więc mu nie zaszkodzi dodatkowe ogrzewanie,zaś w nowych autkach to niedopuszczalne :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak masz sprawny termostat to nie musisz zasłaniac chłodnicy. Ja to nawet jak jest -30 to po 10 min mam saune w samochodzie A wskazówka od temperatury stoi jak zabetonowana.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna.

Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ...

Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury

Link to comment
Share on other sites

Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze.

A że jest niedogrzany, to więcej pali.

Link to comment
Share on other sites

Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze.

A że jest niedogrzany, to więcej pali.

 

Ze co ?

To bzdura jakas.

 

A watek o zaslanianiu chlodnicy byl juz w dziale Almera.

Albo tu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=zaslaniac

Link to comment
Share on other sites

Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna.

Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ...

Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury

Po 9km :?: :shock:
Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

Link to comment
Share on other sites

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

 

Dzieki za poparcie ;)

 

Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie.

qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria)

Link to comment
Share on other sites

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

 

Dzieki za poparcie ;)

 

Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie.

qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria)

1. Może to i ciekawostki, ale prawdziwe (pomijając te koce i inne cuda na kiju). A o nowych samochodach raczej nie mówimy.

2. Silnik z gazem nie jest "przegrzany"; różnica temperatur spalania benzyny i gazu ma taki wpływ na temperaturę cieczy chłodzącej, jak opady śniegu na Kamczatce na rozmnażanie buraka cukrowego w Nowej Wsi Wielkiej :wink: Parownik odbiera ciepło, bo takie są prawa fizyki - ciepło parowania to energia potrzebna do zamiany cieczy w gaz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcin600
Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia.
Ja założyłem podobny temat w dziale Almera i dochodzę do wniosku że temat dotyczy bardziej jezdzących na LPG. Oczywiście dalej postępuje po swojemu i przysłaniam kartonem wolną przestrzeń którą wlatuje zimne powietrze i chłodzi parownik tymsamym wydłuża oczekiwanie na moment przejścia na gaz( możliwe od 30 stopni) . Należy zwrócić uwagę,na to że Nissan przerobiomy na gaz nie zachowuje się identycznie jak orginał z fabryki. Kartonem przysłaniam tylko w zimie, gdy temp spadną poniżej zera. Pzdr.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...