Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zakrywanie chłodnicy na zime


Gość heineken72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

właściwie to nie powinno się zasłaniać chłodnicy jeśli cały układ masz sprawny,taka przesłona spowoduje co prawda szybsze nagrzewanie się autka ale zakłóca też skutecznie odpowiednie działanie ukł.chłodzenia/ps masz chyba dieselka więc mu nie zaszkodzi dodatkowe ogrzewanie,zaś w nowych autkach to niedopuszczalne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz sprawny termostat to nie musisz zasłaniac chłodnicy. Ja to nawet jak jest -30 to po 10 min mam saune w samochodzie A wskazówka od temperatury stoi jak zabetonowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna.

Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ...

Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze.

A że jest niedogrzany, to więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zasłoniłem chłodnicę kawałkiem styropianu, a to dlatego że na trasie przy większych prędkościach silnik nie pracuje we właściwej temperaturze.

A że jest niedogrzany, to więcej pali.

 

Ze co ?

To bzdura jakas.

 

A watek o zaslanianiu chlodnicy byl juz w dziale Almera.

Albo tu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=zaslaniac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek_83
w czasie jazdy to nie ma znaczenia bo i tak temperatyra jest na polowie jak powinna.

Chodzi mi o poranne nagrzewanie auta ...

Jade do pracy ok. 9 km i dopiero jak dojezdzam na miejsce to mam nagrzany silnik do własciwej temperatury

Po 9km :?: :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

 

Dzieki za poparcie ;)

 

Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie.

qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien termostat...

Auto niedogrzane :) od kiedy to silnik jest niedogrzany bo owiewa je zimne powietrze z zewnatrz?? Jakas ciekawostka dla mnie... silnik niedogrzany moze byc wewnatrz (w srodku) bo ma otwarty (przyblokowany) termostat. Innej mozliwosci nie ma. Gdyby silnik mial byc osloniety bo byloby mu zimno i wplywaloby to na jego prace to zabudowaliby go calkowicie i uszczelnili klape a takze zabudowali go od spodu. A jakos tego nie zrobili w fabryce. Jak wiec jest? zimno mu? I to przy takich temperaturach? A co bedzie jak temperatura spadnie do -10? Bedziecie opatulac go kocami? Naprawde jakies ciekawostki dla mnie.

 

Dzieki za poparcie ;)

 

Wg kolegi qwasar-a powinno byc tak - im wieksza predkosc tym lepsze chlodzenie.

qwasar pisze tez o parowniku i odbieraniu ciepla - wg teorii niektorych silnik z gazem jest przegrzany bo gaz ma wieksza temp spalania (zaznaczam ze to nie jest moja teoria)

1. Może to i ciekawostki, ale prawdziwe (pomijając te koce i inne cuda na kiju). A o nowych samochodach raczej nie mówimy.

2. Silnik z gazem nie jest "przegrzany"; różnica temperatur spalania benzyny i gazu ma taki wpływ na temperaturę cieczy chłodzącej, jak opady śniegu na Kamczatce na rozmnażanie buraka cukrowego w Nowej Wsi Wielkiej :wink: Parownik odbiera ciepło, bo takie są prawa fizyki - ciepło parowania to energia potrzebna do zamiany cieczy w gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcin600
Może dla Ciebie to bzdura, ja to zrobiłem na podstawie obserwacji. Chociażby w sobotę trasa Lublin W-wa Lublin. Prędkość przelotowa wyszła mi 130km/h i auto by było niedogrzane - raz z powodu zimnego powietrza owiewającego silnik (nie mam oryginalnej atrapy tylko ramkę z siatką), a dwa, że parownik też odbiera sporo ciepła z układu chłodzenia.
Ja założyłem podobny temat w dziale Almera i dochodzę do wniosku że temat dotyczy bardziej jezdzących na LPG. Oczywiście dalej postępuje po swojemu i przysłaniam kartonem wolną przestrzeń którą wlatuje zimne powietrze i chłodzi parownik tymsamym wydłuża oczekiwanie na moment przejścia na gaz( możliwe od 30 stopni) . Należy zwrócić uwagę,na to że Nissan przerobiomy na gaz nie zachowuje się identycznie jak orginał z fabryki. Kartonem przysłaniam tylko w zimie, gdy temp spadną poniżej zera. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...