Pred Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Witam. Mam problem z moją primerą. Jest to P11.144 z silnikiem CD20T, 2001 rok. Auto nie ma mocy oraz ciągle świeci się kontrolka Check Engine. Sprawdziłem przepływomierz według porad znalezionych tutaj i napięcie miedzy przewodem nr 5 (skrajnie lewy) a masą na akumulatorze i wynosi ono 2.1V. Próbowałem sprawdzić błędy metodą "na zworkę" lecz mimo usilnych starań po włączeniu zapłonu kontrolka Check Engine świeciła ciągle (złącze OBD 2). Niżej kilka filmów z przyśpieszeniem auta. Ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Od 0 do 100km/h. Pomiar zaczęty od toczenia się auta na 1 biegu na obrotach jałowych: https://www.youtube.com/watch?v=Vmg8bgF1x30&feature=youtu.be Od 50 do 100km/h na 3 i 4 biegu: https://www.youtube.com/watch?v=R6s2FN1utoE&feature=youtu.be Od 50 do 100km/h tylko na 4 biegu: https://www.youtube.com/watch?v=9YvBqGvjdWk&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubafif Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Witam wszystkich bardzo serdecznie Jest to mój pierwszy wpis na tym forum. Primerką 2.0 TD (P11 - "97) jeżdżę od 3 lat i sporadycznie (wiem, że dziwnie to brzmi) pojawia się ten sam błąd. Rozmawiałem już z wieloma osobami na ten temat i większość jako winowajcę wskazuje brak doładowania albo elektroniki wspomagającej to doładowanie. W Twoim przypadku doładowania nie ma (w mojej opinii - nie jestem mechanikiem). U mnie ten problem pojawia się głównie po opadach deszczu lub gdy po prostu jest bardzo wilgotno lub też gdy auto stoi nieodpalane kilka dni (czasami się zdarzyło) wówczas dopiero po ruszeniu zapala się Check Engine i auto nie chce jechać, oczywiście również może to być jakaś nieszczelność w dolocie co jest prawdopodobne, bo gumowe dotąd węże powoli zaczynają się zamieniać w plastiki i widać już pewne pęknięcia. Jest to pierwszy turbodiesel jakim jeszcze, być może jest jeszcze jakiś czujnik ciśnienia doładowania, który jest uszkodzony i dlatego auto jedzie tak a nie inaczej (O ile jest tutaj takie coś; kiedyś przez taki czujnik u mojego taty nie chciało jechać 1.9 TDI dokładnie jak na Twoich filmach - całkowity muł). Reasumując zacznij od rzeczy najtańszych - sprawdź, czy dolot jest szczelny za przepływomierzem, zdejmij węże i pooglądaj je dokładnie. Potem ewentualnie sprawdź elektronikę, spróbuj podłączyć kompa. Osobiście problemu nie udało mi się rozwiązać, u mnie wystarczy, że delikatnie mu przygazuje do 3 tys obr/min, pojawi się chmura dymu a potem już jest ok i ani dymka nie puści. Auto służy sporadycznie jako drugie więc nie jest to ogromnym problemem dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.