kacpon Opublikowano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2020 Cześć, Mam problem z Micrą K11 z 1998 roku z silnikiem 1.3. Ogólnie objawy typowe dla przepływomierza wymagającego regeneracji. Przez większość czasu brakuje mu mocy w okolicach 2.8-3.2 tysięcy obrotów oraz w losowych momentach (chociaż raczej na ciepłym) "przerywa/szarpie"- tak, jakby na dosłowie ćwierć sekundy silnik zdychał. Kilka razy zdarzyło się, że przy takim szarpnięciu mrugnął na bardzo krótki czas check engine. Obroty na biegu jałowym są w porządku. Odpala bez problemu. Jak się depnie na wyższych obrotach to ma moc. Rzeczy, które zrobiłem/wymieniłem do tej pory: Regeneracja oryginalnego przepływomierza według instrukcji z forum Wymiana aparatu zapłonowego na zregenerowany Wymiana kabli zapłonowych Wymiana filtra powietrza Wymiana pompy paliwa Montaż używanego przepływomierza Regeneracja używanego przepływomierza według instrukcji z forum W tym momencie mam jeszcze dwa pomysły: filtr paliwa i sonda lambda. Zanim jednak wymienię te rzeczy wolę się spytać ludzi bardziej doświadczonych. Czy macie jakieś pomysły co może być mojej Micrze lub co powinieniem zrobić, żeby się dowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Jakieś rezultaty? Bo mam to samo z tą różnicą, że wymieniłem wszystko jak Ty łącznie z lambdą i filtrem paliwa Micra K11 1999 automat. Na jałowym też mam pływanie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gery Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej było sprawdzane?do sprawdzenia regulator cisnienia na listwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoveMicra Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Witam, micra 1.0 u mnie przyczyną szarpania na ciepłym silniku tylko w czasie przyspieszania było uszkodzenie w aparacie zaplonowym . Pewnie moduł lub cewka iskra była za słaba. Naprowadzilo mnie chwilowe ustapienie objawów po wymianie świec do momentu aż nie pojawił się na nich nagar oraz brak błędów w ecu. Specjaliści sugerowali wymianę rozrządu i takie tam bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Opublikowano 17 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2023 Miałem podobny problem kilka lat temu z micrą k11 z 2000 roku. Po wymianach wszystkich możliwych elementów, problem nie ustępował, szarpanie pojawiało się w najmniej oczekiwanych momentach, np. przy wyprzedzaniu. Rozwiązaniem okazało się przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu. Jest to okrągła, cienka, aluminiowa płytka z wycięciami na obwodzie, umieszczona na wałku, wewnątrz aparatu zapłonowego. Płytka obraca się w szczelinie obudowy tego czujnika, który pracuje na podczerwień. W przypadku zabrudzeń wewnątrz szczeliny impulsy podczerwieni są zakłócane i sygnał z czujnika jest nieprawidłowy. Po dokładnym wyczyszczeniu szczeliny problem zniknął. Ja użyłem do czyszczenia wykałaczki i bawełnianej szmatki zmoczonej płynem do czyszczenia gaźników. Dotyczy to oczywiście silników z jedną cewką zapłonową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.