Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamula, przerywa, szarpie. Przepływomierz zregenerowany i wymieniony bez skutku.


kacpon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z Micrą K11 z 1998 roku z silnikiem 1.3. Ogólnie objawy typowe dla przepływomierza wymagającego regeneracji. Przez większość czasu brakuje mu mocy w okolicach 2.8-3.2 tysięcy obrotów oraz w losowych momentach (chociaż raczej na ciepłym) "przerywa/szarpie"- tak, jakby na dosłowie ćwierć sekundy silnik zdychał. Kilka razy zdarzyło się, że przy takim szarpnięciu mrugnął na bardzo krótki czas check engine. Obroty na biegu jałowym są w porządku. Odpala bez problemu. Jak się depnie na wyższych obrotach to ma moc.

Rzeczy, które zrobiłem/wymieniłem do tej pory:

  1. Regeneracja oryginalnego przepływomierza według instrukcji z forum
  2. Wymiana aparatu zapłonowego na zregenerowany
  3. Wymiana kabli zapłonowych
  4. Wymiana filtra powietrza
  5. Wymiana pompy paliwa
  6. Montaż używanego przepływomierza
  7. Regeneracja używanego przepływomierza według instrukcji z forum

W tym momencie mam jeszcze dwa pomysły: filtr paliwa i sonda lambda. Zanim jednak wymienię te rzeczy wolę się spytać ludzi bardziej doświadczonych. Czy macie jakieś pomysły co może być mojej Micrze lub co powinieniem zrobić, żeby się dowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakieś rezultaty? Bo mam to samo z tą różnicą, że wymieniłem wszystko jak Ty łącznie z lambdą i filtrem paliwa :(

Micra K11 1999 automat. Na jałowym też mam pływanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam, micra 1.0 u mnie przyczyną szarpania na ciepłym silniku tylko w czasie przyspieszania było uszkodzenie w aparacie zaplonowym . Pewnie moduł lub cewka iskra była za słaba. Naprowadzilo mnie chwilowe ustapienie objawów po wymianie świec do momentu aż nie pojawił się na nich nagar oraz brak błędów w ecu. Specjaliści sugerowali wymianę rozrządu i takie tam bzdury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem podobny problem kilka lat temu z micrą k11 z 2000 roku. Po wymianach wszystkich możliwych elementów, problem nie ustępował, szarpanie pojawiało się w najmniej oczekiwanych momentach, np. przy wyprzedzaniu. Rozwiązaniem okazało się przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu. Jest to okrągła, cienka, aluminiowa płytka z wycięciami na obwodzie, umieszczona na wałku, wewnątrz aparatu zapłonowego. Płytka obraca się w szczelinie obudowy tego czujnika, który pracuje na podczerwień. W przypadku zabrudzeń wewnątrz szczeliny impulsy podczerwieni są zakłócane i sygnał z czujnika jest nieprawidłowy. Po dokładnym wyczyszczeniu szczeliny problem zniknął. Ja użyłem do czyszczenia wykałaczki i bawełnianej szmatki zmoczonej płynem do czyszczenia gaźników. Dotyczy to oczywiście silników z jedną cewką zapłonową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...