Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zamula, przerywa, szarpie. Przepływomierz zregenerowany i wymieniony bez skutku.


kacpon
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Mam problem z Micrą K11 z 1998 roku z silnikiem 1.3. Ogólnie objawy typowe dla przepływomierza wymagającego regeneracji. Przez większość czasu brakuje mu mocy w okolicach 2.8-3.2 tysięcy obrotów oraz w losowych momentach (chociaż raczej na ciepłym) "przerywa/szarpie"- tak, jakby na dosłowie ćwierć sekundy silnik zdychał. Kilka razy zdarzyło się, że przy takim szarpnięciu mrugnął na bardzo krótki czas check engine. Obroty na biegu jałowym są w porządku. Odpala bez problemu. Jak się depnie na wyższych obrotach to ma moc.

Rzeczy, które zrobiłem/wymieniłem do tej pory:

  1. Regeneracja oryginalnego przepływomierza według instrukcji z forum
  2. Wymiana aparatu zapłonowego na zregenerowany
  3. Wymiana kabli zapłonowych
  4. Wymiana filtra powietrza
  5. Wymiana pompy paliwa
  6. Montaż używanego przepływomierza
  7. Regeneracja używanego przepływomierza według instrukcji z forum

W tym momencie mam jeszcze dwa pomysły: filtr paliwa i sonda lambda. Zanim jednak wymienię te rzeczy wolę się spytać ludzi bardziej doświadczonych. Czy macie jakieś pomysły co może być mojej Micrze lub co powinieniem zrobić, żeby się dowiedzieć?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jakieś rezultaty? Bo mam to samo z tą różnicą, że wymieniłem wszystko jak Ty łącznie z lambdą i filtrem paliwa :(

Micra K11 1999 automat. Na jałowym też mam pływanie obrotów.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej było sprawdzane?do sprawdzenia regulator cisnienia na listwie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam, micra 1.0 u mnie przyczyną szarpania na ciepłym silniku tylko w czasie przyspieszania było uszkodzenie w aparacie zaplonowym . Pewnie moduł lub cewka iskra była za słaba. Naprowadzilo mnie chwilowe ustapienie objawów po wymianie świec do momentu aż nie pojawił się na nich nagar oraz brak błędów w ecu. Specjaliści sugerowali wymianę rozrządu i takie tam bzdury. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Miałem podobny problem kilka lat temu z micrą k11 z 2000 roku. Po wymianach wszystkich możliwych elementów, problem nie ustępował, szarpanie pojawiało się w najmniej oczekiwanych momentach, np. przy wyprzedzaniu. Rozwiązaniem okazało się przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu. Jest to okrągła, cienka, aluminiowa płytka z wycięciami na obwodzie, umieszczona na wałku, wewnątrz aparatu zapłonowego. Płytka obraca się w szczelinie obudowy tego czujnika, który pracuje na podczerwień. W przypadku zabrudzeń wewnątrz szczeliny impulsy podczerwieni są zakłócane i sygnał z czujnika jest nieprawidłowy. Po dokładnym wyczyszczeniu szczeliny problem zniknął. Ja użyłem do czyszczenia wykałaczki i bawełnianej szmatki zmoczonej płynem do czyszczenia gaźników. Dotyczy to oczywiście silników z jedną cewką zapłonową.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...