Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamiana:reflektor Led+H11 ----Full Led


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozpoznania podłączeń lampy Full led uważam za dokonany

I tak,w lampie Full Led całość podłączeń realizuje kostka z 8 pinami.Podam w kolejności podłączeń,patrząc na prawy reflektor od tyłu,od lewej:

O-Kolor brązowy-----MIJANIA

O-Kolor czarny---     MASA

O-Kolor żółty---        Komunikacja Can może być luźny

O-Kolor czerwony-- Pozycyjne

To jest górny szereg kostki.W dolnym jest następująco:

O-Różowy---Postojowe-(przygasają pozycyjne)

O-Czarny-MASA

O-Seledynowy-Długie

O-Niebieski -----Kierunkowskaz

Do lampy led idą jeszcze dwie kostki ,jedna silniczek ustawień reflektora (3piny) i druga (3piny) ...której jeszcze nie rozgryzłem :D 

Jeśli chodzi o podłączenie mało inwazyjne Potrzeba by było kupić po dwie żarówki ledowe i wykorzystać ich kostki do świateł mijania i długich ,co do kierunków i pozycji,no to tutaj już jest potrzebna ingerencja w instalację.

Lampa led ma w sobie sterownik,który realizuje funkcję wyłączenia dziennych(pozycyjne) na czas działania kierunkowskazu

 

Edit.Są kostki od żarówek H które można kupić na allegro.Będą potrzebne,bo lampy full led (po lifcie i przed) po wpięciu w instalację pracują jak stroboskopy! Konieczne jest połączenie lamp bezpośrednio z akumulatora.Dla tego do wykonania takiej instalacji potrzebne są przekaźniki z bezpiecznikami.Idealnie do tego nadają się puszki z przekaźnikami z Nissana Note,w każdej są po dwa przekaźniki i dwa bezpieczniki 30A w idealnej konfiguracji.(Już je mam :D )Dla tego kostki od H trzeba mieć  jako gniazda(wtyk jest z samochodu) i wyjście z żarówek poprowadzić jako sterowanie na cewki przekaźników,a ze styków puścić na led,bezpośrednio z akumulatora.Aby nie grzebać w instalacji i wszystko było plug&play należy również zaopatrzyć się w oryginalne kostki będące w obudowie własnych starych reflektorów(np.kupić rozbite reflektory) ,wtedy całość podłączenia będziemy mieli bezinwazyjne.

DALSZE INFO W MIARĘ POSTĘPU PRAC. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit...Kostki i wtyczki H11 H8 są na allegro po góra 6 zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Yyyyyy...próbnie tak,ale na wymianę jeszcze mam czas,kompletuję wszystko by było plug&play,...a da się:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. ogarnąłem tylko jeden rodzaj kostki - do reflektora led, którą na ali razem z pinami znalazłem za kilka dolców. Ale nie mogę znaleźć przeciwzłączki do tej na której są żarówki mijania podpięte, ale to może łatwo się znajdzie. Za cholerę nie wiem jaka kostka jest do pozycyjnych i kierunku. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tomek.Do full led przychodzą 3 kostki.Główna, z której realizowane są wszystkie światła,druga do regulatora wysokości świateł i trzecia do skrętu reflektora...Nam zbędna.Z głównej kostki wychodzą dwa minusy,jeden do świateł mijania i długich,drugi do kierunków,pozycyjnych,dziennych.

Do podłączenia długich i mijania gniazda można bez problemu kupić na allegro i będzie plug&play.Ale już kierunek ,dzienne,pozycja,tu już trzeba zaopatrzyć się w oryginalne gniazdo  z np,rozbitego reflektora żeby było plug itd :D .Udało mi się nabyć takowe po cenie 100 zł za sztukę.W poniedziałek ma przyjść do mnie drugi reflektor ....i będzie się działo,oj będzie! :D

Udało mi się nabyć obydwie lampy full led po lifcie za 950 zł łącznie z wysyłką!:D Całe,nieuszkodzone,bez jakichkolwiek rys.Cierpliwość popłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jacko. Ja jak wiele razy wspominałem działam po omacku. W pulsarze długie w ledach są dalej na halogenie. Tak więc mam tylko mijania i pozycyjne w ledzie. Rozgryzłem tyle, że halogen w pulsarze pozycyjne ma na jednej kostce, kierunki na drugiej, potem długie na h9 i mijania na h11 i jeszcze silniczek wysokości mijania - czyli aż 5 kości. W ledach są długie na h9 - jedna kostka i potem pozycyjne led - taka fajna obwódka led , mijania led i kierunek na kości 6 pinowej, czyli 3 kości przechodzą w 1. Z 5 robią się 3. Zarówno w qq jaki i w pulsarze jest ten jeden dodatkowy przewód kontrolera led (przychodzący z ipdm E/R), o którym pisałeś, że nie trzeba go łączyć (żólty CAN, w pulsarze też jest żółty, z tego co kojarzę). Sam się zastanawiam po co on jest. Skąd wiesz, że go nie potrzebujemy? CO do lamp mam gorzej, bo komplet bez uszkodzeń to 1500 zł, ale z takim czarnym wypełnieniem jak w wersji GT (190 KM, taki tuning optyczny będę miał jak już ogarnę kostki i uda mi się jeszcze kupić te lampy). Od pół biedy mogę tylko zrobić po bożemu po stronie złączki reflektorów, a po stronie kostek instalacji samochodu same piny bez kostek i potem zaizolować. Tak mam zrobione ledy dziennych i przeciwmgielnych w zderzaku i hula.

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Nowy obraz mapy bitowej2.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego żółtego przewodu mam info od znajomka,który ma założone full ledy i nie ma podłączonego żółtka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten żółty do kontrolera ma coś wspólnego z autopoziomowaniem... 

P.S. Zamówiłem kostki na aliexpress dokładne przeciwzłączki - zamienniki oryginalnych sumitomo (które stosuje nissan) - do złącz postojówek (przeciwzłączka męska), kierunku (przeciwzłączka męska) i do lampy led (przeciwzłączka żeńska). Niestety nie udało mi się znaleźć typu czy numeru katalogowego przeciwzłączki do H11, ale tak jak pisałeś wbiłem hasło H11 męski i na allegro jest za 12 złotych/szt. Pamiętam jak ktoś wspominał o gotowej przejściówce dla qq z jakieś tam strony. W świetle ceny kostek na ali i tej z allegro uważam, że nie warto. Pozostaje jeszcze kwestia zakupu kilku kabelków - znalazłem jakiś sklep gdzie można zamówić konkretne kolory i przekroje. Całość wychodzi jakieś 80 zł (kostki z ali, z allegro i przewody) i mamy profesjonalnie - o ile nie spierniczę czegoś :) Teraz muszę kupić jeszcze lampy...

Dasz fotkę jak już zrobisz swoją przejściówkę?

złączki 2.jpg

złączki 3.jpg

A żeby nie było, że ciągle zaśmiecam pulsarem dział qq to podaję numery katalogowe złączek reflektora led i reflektora halogenowego. Jeśli nic się nie zmieniło po FL-u, a obstawiam, że nie powinno - przynajmniej tak mi wychodzi ze zdjęć lamp z tyłu...

Halogen ma złącze RS 06 FB PR nr katalogowy sumitomo 6185-5175, ale tu potrzebujemy robiąc przejściówkę złącze męskie jak na lampie (kat. nr 6188-5539)

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200727044749&SearchText=6188-5539

Lampa fullled RS 08 FB PR nr katalogowy sumitomo 6185-5179.

https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20200727044545&SearchText=6185-5179.

+ złączka H11 męska z allegro i kabelki, i możemy robić przejściówkę.

 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam konkretne pytania do posiadaczy lamp Full Led w Qashqaiu.Jeżeli możecie sprawdzić obracając lewą manetką przy kierownicy,czy zmienia się siła świecenia dzienne na pozycyjne .Widzę w lampie że to działa,ale podpięcie dziennych i postoju do instalacji po lifcie ale halogen nie powoduje zmiany natężenia światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzys! Temat ogarnięty.Wszystko co ma działać działa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty,jedna lampa już ma gotową instalację,jutro pomalutku zacznę drugą i być może w poniedziałek przekładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Jacko. Mam pytanie, bo mnie trochę zmartwiłeś tym efektem stroboskopu. Czy lampy po lifcie w qq są jakieś diametealnie inne niż przed? Jak piszesz, że np. wygaszenie dziennych przy kierunku wynika z jakiegoś wewnętrznego układu lampy. Pisałeś, że tego dodatkowego przewodu nie trzeba podłączać, a patrząc po schemacie lamp przedliftowych to zasilanie poszczególnych sekcji idzie z tych samych pinów ipdm e/r co w halogenie. Czym w takim razie może się różnić, że podpinać chcesz na aku? Przyznam, że nie czaję. Myślałem, że jak nie trzeba podpinać tego dodatkowego to wystarczy kupić kostki, które zalinkowałem - 6 i 8 pin + h11 męskie i kilka kabelków, zacisnąć i wpiąć w kostki. Podłączyć i tyle. Po co jest ten dodatkowy przewód z aku na przekaźniku i gdzie go wpinasz na kostce lampy? 

Zdjęcie lampy led pulsara powyżej - to jest ta sama kość co w reflektorze halogenowym w qq (6 pin).

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co pisałem...testowane.Widocznie w modelu z Full ledami jest inny moduł lamp,przez to mają widocznie jakiś stabilizator.Wpięcie bezpośrednio pod aku daje stałe światło.Dalej...wtyczka główna Full  ma dwa rzędy pinów,W każdym rzędzie jest jeden pin minusowy więc  na całą lampę są dwa.W rzeczy samej,niektóre przewody z instalacji halogenowej nie są wtedy potrzebne.Tak jest np.z przewodami od lampy (gniazda) w halogenach,gdzie jest 5 przewodów,2 kierunkowskaz i 3 masa,dzienne i pozycja.Z tej kostki dwa przewody zostają już wolne.Masa z kierunków,oraz Uwaga!!! jeden stałoprądowy! Gdzie stale jest napięcie 12V. Podpinanie tego przewodu w instalację do Full,powoduje albo zwarcie,albo stałe swiecenie bez reakcji na zmianę manetką trybu dzienne-pozycja.Z głównej kostki też zostaje jeden wolny(komunikacja z IPDM) którego nie ma gdzie wpiąć,bo halogeny tego pinu nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jutro wrzucę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiedziane pierwsze fotki.

Tutaj widać główną kostkę lampy led,zwinięty przewód to jest komunikacja z IPDM.Widać dwa czarne masowe przewody,reszta to mijania,długie,kierunek,pozycja,dzienne

1815981225_Lampyled010.thumb.jpg.3e7945d164ddddc9363cfa134a46a245.jpg

Tutaj jest gniazdo z lampy led z halogenami po lifcie! 5 przewodów-dwa długie to kierunkowskaz,jako że masę mamy w głównej kostce,czerwony odpada.Trzy krótkie,to pozycja i dzienne+stałe 12V,które również odpada.bo powoduje błąd lampy.

352075567_Lampyled007.thumb.jpg.a4e6783440b80f3deddc9b784ba151a0.jpg

Tutaj już jest wszystko połączone i w 99% gotowe do wymiany,reszta będzie dokończona podczas wymiany.Ta złota ozdóbka na kablu ,to nic innego jak opornik 21W wstawiony między masę a plus kierunku w zamian za żarówkę kierunkowskazu,bez tego opornika kierunek miga jak szalony!Obok widać kostkę hermetyczną za pomocą której będą łączone mijania i długie(tylko 2 przewody!)

866904245_Lampyled011.thumb.jpg.aa5a9c01deb794efe282d046486e7f4e.jpg

A tak wygląda puszka z przekaźnikami i instalacją do prawej lampy,również w 99% ukończone,reszta podczas wymiany.Jak widać są założone gniazda od H11 i H7 ,które będą połączone z cewkami przekaźników na mijania i długie.Zabezpieczenie linii jest 2x30A oryginał NOTE

524222309_Lampyled012.thumb.jpg.5951e124cf7126800d400133bfb5f33c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łapię tego połączenia. W kości do halogena mamy kość 6 pin z 5 pinami wykorzystywamymi, w tym jest jeden masowy i kość h11 do mijania. Razem 7, w tym dwa masowe. Full led ma 8, z czego 1 nie podłączasz, ale ma dwa masowe - można je połączyć pewnie na jeden przewód wykorzystując kość 6 pin z halogena lub drugi puścić na mase h11, tak? Czy na pin długich i mijania puszczasz z przekazników do których wchodzi stałe z aku i zasilanie z ipdm, które jest tylko wtedy jak załączysz manetką konkretne światła? Tzn. jak przekaznik dostanie jednocześnie zasilanie z aku i ipdm na wejściu to puszcza dalej sygnał na pin mijania lub długich. Jednocześnie linia z aku jest na bezpieczniku 30 A? Czy jest jakieś podłączenie, którym moge spalić lampę jeśli nie będzie jednocześnie zasilania długich i mijania (pytam, ale mnie w sumie nie będzie to dotyczyć)? Ja pewnie będe miał inaczej, ale ciągle mnie zastanawia czy ten dodatkowy przewód to nie spełnia właśnie tej funkcji, którą Ty robisz z przekaźnika - jakieś stabilizacji. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak :D Jak widzisz na zdjęciu to z kości lampy full z Qqłki wychodzi 8 przewodów,2xmasa(można połączyć wspólnie)1x komunikacjaIPDM,i mijania,długie dzienne,pozycja,kierunek.

Dalej...z lampy z halogenami(2 żarówki H) oprócz dwóch kości do żarówek,wychodzi kość (na zdjęciu ta biała) z 5ma przewodami,kierunek,pozycja ,dzienne.

Teraz najważniejsze! Kości z żarowek służą jako wzbudzenie cewek w przekaźnikach,a na styki przekaźnika idzie plus prosto z aku,Więc,czy sterujesz manetką,czy automatycznie to dawne kable z żarówek uruchamiają odpowiednie przekaźniki.I na tym ingerencja dodatkowa się kończy,reszta czyli pozycja,kierunek i dzienne,po podłączeniu za pomocą białej wtyczki ze starego reflektora  działa tak jak powinna,czyli przygasa lub świeci mocniej.Nie ma możliwości podłączenia przekaźnika razem z IPDM.Ten wolny przewód,jak sprawdzałem w każdej konfiguracji,nie wykazywał wogóle potencjału.Być może podaje on sygnał do skrętu,nie wiem.W każdym bądź razie reflektory działają tak jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi właśnie chodzi o to że kość h długich nie jest bezpośrednia w instalacji jak h11 mijania, tylko pośredniczy jeszcze ta kość 6 pinowa reflektora halogenowego (tak wynika ze schematów i zdjęć z tyłu reflektora halogenowego) . Czy Ty sobie wyprowadziłeś na kości 6 pinowej z instalacji poprzez kość męską (jak ta co jest na halogenie) 6 pin i dalej na kość h zasilanie na długie, które następnie idzie na przekaznik? Rozumiem, że zasilanie po przekazniku z aku idzie na pin ledów (mijania lub długich) jak przekaznik dostanie potencjał z manetki (długie lub mijania), tak? . Ja widzę wtyczkę fullleda, ale z kolejnych nie mogę wyłapać kości 6 pinowej twojej oryginalnej instalacji i h11 mijania i później. Na drugim zdjęciu nie wiem czy ta szara wtyczka to 6 pin (znaczy z opisu chyba tak, ale fota jest w takim razie z krótszego boku) ... 

 

Edit. Może już łapie, ale i tak by pasowało byś rozrysował bo nie jestem pewny. 

 

Dlatego się tak dopytuje, bo nie wiem czy w pulsarze też do ledu mijania nie będę musiał po przekaźniku. Ja mam o tyle mniej problemu, że kierunek dalej jest na zwykłej żarówie, a długie dalej na h9. No i czy plus bierzesz bezpośrednio z aku na klemie czy już za bezpiecznikami, które są za klemą? 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic takiego nie ma.Długie też są realizowane po przekaźniku.Szara wtyczka z H ma 5 pinów,kierunek2 i 3 pozycja,dzienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Przekaznik który używasz to jest ten, który w schematach nissana jest 4 stykowy, tak? Jakby dwa wejścia i 2 x wyjście. Wejście to aku i sygnał z kości 6 pinowej (dłgie) lub z h11 (mijania) . Jeśli występują oba to wtedy leci zasilanie na piny kości full leda? No i jednym przekaznikiem robisz mijania, drugim długie, tak? Z jakiegoś powodu, jak napisałeś, że podłączając to co idzie z instalacji powoduje problem w funkcji lampy, więc zastąpiłeś to zasilaniem z aku po przekaznikach, a zasilanie mijania i długich, które idzie normalnie z oryginalnej kości 6 pinowej instalacji (m. in. długie)  i h11 mijania służy teraz jedynie jako sygnał dla przekaźników by puścić zasilanie prosto z aku na pin odpowiadający za długie lub za mijania w full ledzie, tak? 

Screenshot_20200802-223812.jpg

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...