rafi_78 Opublikowano 2 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2020 Witam forumowiczów. Nie mogę namierzyć interesującego mnie tematu. Więc zacznę nowy. Chodzi mi konkretnie o to przy jakiej temperaturze załącza się drugi wentylator, który czujnik odpowiada za jego włączenie? Samochód to x trail t 30 2 benzyna. Nie cały rok temu był zmieniany silnik. Zprowadzany z Japonii. Wcześniej robiona dwa razy głowica w starym silniku. Po wymianie silnika przez parę miesiecy było dobrze. Teraz jednym z objawów są bąble w zbiorniczku płynu. Mechanicy wskazują na uszczelkę pod głowicą. Co może być przyczyną, nie prawidłowe działanie układu chłodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 2 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2020 To nie takie proste w odpowiedzi bo działanie wentylatorów zależy od temperatury układu chłodzącego, prędkości samochodu , obrotów silnika, ustawień przełączników klimatyzacji i sensora mierzącego ciśnienie w obiegu klimatyzacji. Te kilka zmiennych jest wysyłane do ECU i to on decyduje o załączeniu wentylatorów. Są na to odpowiednie diagramy w instrukcji serwisowej do której link znajdziesz w mojej stopce. Pobierz dokument o nazwie ENGINE CONTROL SYSTEM, powinien to być plik o nazwie EC.pdf. Na stronach z mojej stopki ten dokument ma chyba błędną nazwę - Emission Control System (Section EC) Potem poszukaj w nim sekcji DTC P1217 ENGINE OVER TEMPERATURE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi_78 Opublikowano 2 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2020 Pobioro i zobaczę, może to nieco rozjaśni sprawę. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzon Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Jestem na etapie sprawdzania bąbli ... Zaczynam od korka chłodnicy - ten wynalazek w nissanach ma podwójna funkcję (ssanie lub wypychanie płynu) i pracuje na jednym przewodzie cieczy do zbiorniczka wyrównawczego.. Dodatkowo podejrzewając uszczelkę można kupić tester - wkłada się toto do zbiorniczka z płynem i zależnie od koloru testera, są tam spaliny lub nie. Dziś kupie korek więc dopiero po sprawdzeniu mogę dać znać jak poszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzon Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Korek założony. Bąbli nie ma. Ale płyn z testerem jutro ma być w paczkomacie. Tak na wszelki wypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.