Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Filtr sportowy wkładka


Guest donald
 Share

Recommended Posts

Guest WOJTUSMAXIMUS02

ja tez cos takiego mialem zalozone niby ze sportowy ,,,ale to roboty nierobilo wywalilem caly uklad dolotowy powietrza ,,,,kupilem air cold intake ,,i teraz to wyglada przyzwoicie podmaska :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie warto, bo po co. Jeżeli wierzysz w magiczne zapewnienia o wzroście mocy, bo powietrze będzie szybciej wpływać. to jest to bzdura. Taki efekt daje turbina, a nie kawałek szmaty.

Link to comment
Share on other sites

Guest WOJTUSMAXIMUS02
nie warto, bo po co. Jeżeli wierzysz w magiczne zapewnienia o wzroście mocy, bo powietrze będzie szybciej wpływać. to jest to bzdura. Taki efekt daje turbina, a nie kawałek szmaty.
z tym sie zgodze , chociaz jaki bys filter niezalozyl to bedzie tosamo a turbinka to robi robote :wink:
Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

A ja polecam, wkładkę K&N, uważam że po montażu wkładki:

- spadło spalanie paliwka

- silnik lepiej się wkręcał na obroty i zarazem był bardziej elastyczny

- silnik miał ładniejszy dźwięk

- zaletą było to że nie trzeba go było wymieniać, tylko wystarczyło mycie

Link to comment
Share on other sites

A ja polecam, wkładkę K&N, uważam że po montażu wkładki:

- spadło spalanie paliwka

- silnik lepiej się wkręcał na obroty i zarazem był bardziej elastyczny

- silnik miał ładniejszy dźwięk

- zaletą było to że nie trzeba go było wymieniać, tylko wystarczyło mycie

 

 

Jeszcze pewnie magnetyzery zalozyles :P:P:P

Link to comment
Share on other sites

Nie ma to jak 'niemierzalne subiektywne odczucie'

To tak samo jak po super paliwku, magnetyzerach itp... wszystko tylko po to zeby zwiekszyc osiagi... sprzedawcy! a nie silnika

Link to comment
Share on other sites

chyba musze stanac w obronie Piotrka i zwolennikoow wkladki 8) bo za bardzo ich depczecie.

test przeprowadzony przez GT nr 05 (41) 2002r na temat wplywu wkladki sportowej, stozka i CDA - wszystko firmy BMC - na hamowni chiptronica z 2 osobami na pokladzie. a wiec tak:

- dla benzyny wolnossacej (2.0 alfa 156 ts sportwagon):

*filtr seria 139,5KM/6750, 180,8Nm/3850

*wkladka 141,3KM/6700, 177,9Nm/4400

*stozek 144,5KM/6400, 183,9Nm/3300

*CDA 142,1KM/6400 183,2Nm/4000

- dla diesela (1,9 JTD alfa 156 sportwagon):

*filtr seria 136KM/4100, 364,5Nm/2200

*wkladka 143KM/4200, 333Nm/2200.

 

mysle ze to zamknie temat i zakonczy (sorki za slownictwo) czcze pierdolenie. pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Mam w almerce zmieniony uklad dolotowy z filtrem stozkowym. Nie polecam.

1-Roznica miedzy seria a nowym dolotem jest nieodczuwalna poza dzwiekiem ktory wydobywa sie z silnika, jest naprawde fajny i bardzo glosny.

2-Po zalozeniu dolotu zaczynaja szalec obroty, sa zanizone i nurkuja przy wcisnieciu sprzegla na ok. 500 600 efekt taki jak bys przy ruszaniu dal za malo gazu.

3- silnik sie zamula na wolnych obrotach

 

Najlepiej zostawic to tak jak jest, zalozyc turbo albo kupic szybszy samochod.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ktoś powyżej już tu napisał: w benzynie po założeniu takich pierdół moc wzrośnie o 2 konie mechaniczne. Czyli to jest zawracanie głowy, a nie przyrost mocy.

Naprawdę. Jeżeli ktoś chce mieć szybki samochód to niech zamontuje sobie turbinę albo kupi inne auto.

Link to comment
Share on other sites

Drodzy klubowicze :P

KAżdy silnik będzie innaczej reagował na wkładne zalerzy to głównie od jego konstrukcji a także od tego w jakim stanie jest jego papierowy filtr...

 

Zresztą wzrost mocy o 1-2% jest totalnie nie odczówalny, choć nie ma to jak radocha po pomiarze na hamowni włąsnie z tego powodu :)

 

Tak na dobrą sprawę żeby rzeczywiście czuć zwiększenie mocy dla normalnego urzytkownika samochodu to myślę że 10% w górę jest doppiero odczówalne na własnej skóże.

Link to comment
Share on other sites

ktoś powyżej już tu napisał: w benzynie po założeniu takich pierdół moc wzrośnie o 2 konie mechaniczne. Czyli to jest zawracanie głowy, a nie przyrost mocy.

Naprawdę. Jeżeli ktoś chce mieć szybki samochód to niech zamontuje sobie turbinę albo kupi inne auto.

ale jakis tam jest a nie jak wczesniej moowiles ze to totalna bzdura. takie modyfikacje + np wydech z kolektorem sporo daje (zasada naczyn polaczonych sie klania i rezonans). a poza tym to nie wiem jakiego bys sie przyrostu spodziewal za cos co kosztuje tak niewiele. to jest delikatne usprawnienie, nikt nie oczekuje cudoow z samego filtra. a ty tylko wyskakujesz z tym turbo i to wszystko co masz do powiedzenia 8) jakbym zmienial filtr to tez wolalbym wsadzic wkladke (ale sprawdzonej firmy K&N lub BMC, JR) ktoorej eksploatacja jest tansza w rzeczywistosci ze wzgledu na czyszczenie niz wsadzac seryjny filtr za podobne pieniadze.
Link to comment
Share on other sites

ktoś powyżej już tu napisał: w benzynie po założeniu takich pierdół moc wzrośnie o 2 konie mechaniczne. Czyli to jest zawracanie głowy, a nie przyrost mocy.

Naprawdę. Jeżeli ktoś chce mieć szybki samochód to niech zamontuje sobie turbinę albo kupi inne auto.

ale jakis tam jest a nie jak wczesniej moowiles ze to totalna bzdura. takie modyfikacje + np wydech z kolektorem sporo daje (zasada naczyn polaczonych sie klania i rezonans). a poza tym to nie wiem jakiego bys sie przyrostu spodziewal za cos co kosztuje tak niewiele. to jest delikatne usprawnienie, nikt nie oczekuje cudoow z samego filtra. a ty tylko wyskakujesz z tym turbo i to wszystko co masz do powiedzenia 8) jakbym zmienial filtr to tez wolalbym wsadzic wkladke (ale sprawdzonej firmy K&N lub BMC, JR) ktoorej eksploatacja jest tansza w rzeczywistosci ze wzgledu na czyszczenie niz wsadzac seryjny filtr za podobne pieniadze.

dobre określenie "jakiś tam jest". Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie zmysły nie odczuwają różnicy typu 2 konie mechaniczną w jedną albo w drugą stronę.

Zresztą jeżeli chodzi o temat podnoszenia mocy to nie jest to kwestia samego powietrza - czyli np. turbo. Bo jeżeli rozmawiamy o wyższej mocy, to trzeba też rozmawiać o lepszych hamulcach, usprawnieniu zawieszenia, innym tłumiku, przestawieniu komputera i takich różnych w ogóle nieistotnych rzeczach.

Link to comment
Share on other sites

temat byl na temat wkladki, kiepski przyrost - ale jest. nie widze sensu dalszego prowadzenia tematu bo rozmowa wyladowala na poboczu.

kwestia podnoszenia mocy to jak najbardziej kwestia mieszanki powietrzno-paliwowej - zmiany zaplonu pomijam (chyba ze u ciebe jest inaczej ;)) w odpowiednich proporcjach przy odpowiednich obr. praw fizyki nie oszukasz i tyczy sie to tez turbo

P.S. powiem moze troche niegrzecznie ale nie ucz ojca dzieci robic bo o turbo to pojecie mam wieksze niz ci sie zdaje, do swojej wyliczanki zapomniales dodac kolektora i wydechu o zwiekszonej srednicy.

Link to comment
Share on other sites

Gio Ty turbo maniaku :)

NO temat wkladki zakończony...

Od Siebie dodam że wkladka była testowana wielokrotnie u BORTa i względam orginalnego czystego filtra powietrza jedynie pogarszała czasy kręcone na G-techu o blisko pol sekundy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...