Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder R51 - swap silnika BMW M57 3.0D


Engineer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

255 to wąskie gumy, w USA fabrycznie dają 265 i ja takie mam, mi wystają minimalnie, z dystansami 30mm na przeglądzie czasem sie przyczepiają,  ale na drodze nikt nie zwraca uwagi, mam chlapacze wiec koła brudzą tylko trochę wiecej niz na fabrycznych ustawieniach, tez myslę o jakims poszerzeniu ale raczej  naklejonej gumowej listewce.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to u mnie wygląda. Od boku i z ukosa jest spoko, ale od tyłu widać, że coś tam wystają ?

path_kola.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie mocno to widać, masz koła o niższym profilu niż fabryczne, z parametrów które podałeś wychodzi:  29"(737mm) na 10"  ja mam założone 265/70R17, czyli zaokrąglając w górę w calach 32"(803mm)10,5" 

 

 

DJI_0011m.thumb.jpg.c171cce9ad9efff2b6b58f91307ad81f.jpg_DSC0101m.thumb.jpg.0c287bf9a1f3e8e92fcf5c9864a4588d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat miałem komplet nowych opon od X5 więc założyłem.  Nie chcę zakładać żadnych terenowych opon bo auto będzie wyłącznie do jazdy po mieście/trasie.

W poprzednim aucie miałem takie: 285/75/16.

W tym problemem są dystanse 25 mm i felgi z niskim ET.

navara_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są dystanse zmieniające rozstaw śrub. Nie mogę ich zdjąć. Te felgi muszą zostać. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2021 o 22:46, Engineer napisał:

Z 3.0 dieslem M57 jest ten plus, że to silnik totalnie głupoto-odporny i prawie wieczny. Przy lekkiej nodze lecisz w trasie 140 ze spalaniem 8L ropy, prawie jak golfem ? Problemem jest tylko podłączenie i połączenie tego tak, żeby jak najwięcej rzeczy działało. Bo wszystko na raz to raczej nigdy działać nie będzie.  Nissan ma CAN w innym standardzie ISO (czy jakoś tak) więc plug&play się nie da. Dzisiaj rozmawiałem z Jackiem i on mówi, ze może być niewesoło z niektórymi rzeczami. Silnik odpali, jechać będzie dobrze, ale ze wskaźnikami może być problem. Póki co zamówiłem zegary od BMW i zapasowe od Navary D40 i będę próbował "zaszczepić" to co najważniejsze od zegarów BMW do zegarów Nissana. Równolegle kombinuję też z tłumaczem CAN z jednego standardu na drugi - niby są jakieś otwarte projekty na Arduino. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mechanika to jedna sprawa, a elektronika to druga, a ja nie lubię dyskoteki na zegarach ?

U mnie jest jeszcze o tyle ciekawie, że mam Pathfindera na full wypasie łącznie z odpalaniem bez kluczyka i tu mamy obawy czy wszystko uda nam się uruchomić. Przyszły tydzień pokaże ?

Pozdrawiam!

Widzę coraz więcej niespodzianek wychodzi.

U mnie też jest system bezdotykowy i zaczynam się zastanawiać czy nie lepiej będzie pójść w Nissanowskie 3.0. Ale znów dopaść ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poleci ktoś z Was jakiegoś fachmana od renowacji ramy? Chciałbym zaprowadzić auto i odebrać ze zrobioną na nówkę ramą i zawieszeniami. W tej chwili rama ma korozję bo farba się podniosła, ale nie jest nigdzie przerdzewiała na wylot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. To już finał tej budowy. W komorze silnika zostało już tylko mycie i podpięcie lamp. Wał napędowy spięty, sprzęgło podpięte, ecu zainstalowany w pudełku nad silnikiem. Auto wyjechało z hali o własnych siłach. ?

path_1.jpg

path_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niestety" to Nissan - w nich te kable i rurki zawsze wiszą we wszystkie strony i po prostu prawie nierealne jest poukładanie tego w ładny sposób. W BMW da się to zrobić tak, że komora wygląda schludnie i czysto. Japończycy od zawsze mają jakieś skrzywione podejście do tego wszystkiego. Taki sam burdel mam fabrycznie w Skyline R33 z silnikiem RB25DET.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną koniec dobrych newsów. Odłączyłem akumulator na 2 dni żeby podłączyć nowy i zaczęły dziać się jakieś cuda z alarmem. Na wstępie: mam system keyless. Piloty przestały zamykać i otwierać drzwi. Przy próbie zamknięcia drzwi z pilota widzę bardzo szybko mrugającą ikonę na zegarach (czerwony samochodzik z kluczykiem), ale brak reakcji zamków. Drzwi są nadal otwarte, a po ich otworzeniu załącza się alarm. Kiedy nacisnę na pilocie przycisk otwierania drzwi i wsiądę do środka alarm nie wyje. Następnie wciskam hamulec (to automat) żeby przekręcić pokrętło stacyjki i widzę w prawym górnym rogu zegarów zielony kluczyk (czyli mój immobilizer odczytał kluczyk). Przełączam pokrętło na pozycję ACC, ale nic się nie zmienia - zegary ciemne, wyposażenie martwe. Przełączam na odpalanie i również brak reakcji.

Ktoś może mi powiedzieć w czym szukać problemu? Może jakiś bezpiecznik?

Film: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Zdecydowałem, że sprzedaję auto. Nie to, że coś nie działa - jeżdżę Nissanem na co dzień, póki co zrobione bezawaryjnie około 3000 km. Po prostu mam za dużo aut i sprzedaję kilka z nich. Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam na OLX. Pozdrawiam!

 

https://www.olx.pl/d/oferta/nissan-pathfinder-3-0d-bmw-240-km-swap-tuning-m57-CID5-IDKMb60.html

1.thumb.jpg.584f4619ced9274296dc3019e9262faa.jpg2.thumb.jpg.387882f74d0555351d81bd67ebd1c46b.jpg3.thumb.jpg.ab1df8887c604f751a247d85e248f462.jpg4.thumb.jpg.f76fe6f933ee85e4532042fa54cdbcdf.jpg5.thumb.jpg.513806b5fd2f60b1b670641e994cd666.jpg6.thumb.jpg.122d92f46fc77c67996bc44351b3ea9b.jpg7.thumb.jpg.7c31f912bb87462f51363ccc6d0cc80c.jpg

Edytowane przez Engineer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim! Jestem na tym samym etapie co kolega jakiś czas temu, silnik siedzi, uporałem sie z wszystkim oprócz elektryki. Potrzebuje porad jak rozwiązać problem załączania się napędów i kompresora klimatyzacji. ECU z navary został i on gdy widzi obroty silnika załącza napędy i zezwala na włączenie klimatyzacji. Problem jest taki ze nie ma tam już czujnika położenia wału z navary. Zainstalowałem generator pwm by oszukać go troche ale uodpornił sie na te fałszywe sygnały po kilku dniach i już nie dźwiga wskazówki obrotomierza. Podejrzewam że zbyt przekombinowałem a rozwiązanie jest banalne lecz nie wpadłem jeszcze na nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...