Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moduł komfortu kierunkowskazów - instalacja, pytanie.


MarcinJ

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

dotarł do mnie dziś polski moduł komfortu kierunkowskazów. Podłączenie proste - zasilanie po stacyjce, dwa przewody do dwóch "plusów" kierunków lewego i prawego i zworka, która pozwala wybrać między 4 a 3 mrugnięciami.

Otwarłem maskę i mnie zatrzymała robota.

Gdzie pod maską znajdę 12V po stacyjce? W tej małej skrzynce bezpiecznikowej (gdzie jest miejsce na przekaźnik do dziennych) wszędzie mam 12V stałe. Po prawej, niżej jest jeszcze jedna skrzynka z bezpiecznikami, ale do nich nie mogę się dostać, bo jak skrzynkę otwieram, to wychodzi mi z całą ramką bezpieczników.

Nie mam dziennych, więc na upartego mógłbym 12V z pozycji pociągnąć, ale zastanawiam się, czy modułu nie zamontować w bagażniku gdzieś. Może pociągnąć zasilanie z pompy paliwa?

Kolejna opcja - moduł w kabinie, pod kierownicą, tam raczej na pewno dostanę z bezpieczników prąd po stacyjce, ale jak potem przepuścić kable do kierunkowskazów na przód? Albo ciągnąć podwójny kabel z kierunków z tyłu - wtedy nie muszę nigdzie wychodzić z samochodu z instalacją.

Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zakładałem światła do jazdy dziennej to plusa brałem z bezpiecznika pod kierownicą

przeszedłem do komory silnika przez tą gumową przelotkę którą idzie oryginalna wiązka

do przejścia przez gumę użyłem metalowej zaostrzonej rurki z anteny teleskopowej

przebijasz rurką wkładasz przewód a rurkę wyciągasz i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak, jak w Twingo robiłem - trzeba zrobić kanał i sie przebijać. 

Dzięki. Znajdzie się chwila czasu, to się za to zabiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 godzin temu, Ryszard52 napisał:

jak zakładałem światła do jazdy dziennej to plusa brałem z bezpiecznika pod kierownicą

przeszedłem do komory silnika przez tą gumową przelotkę którą idzie oryginalna wiązka

do przejścia przez gumę użyłem metalowej zaostrzonej rurki z anteny teleskopowej

przebijasz rurką wkładasz przewód a rurkę wyciągasz i po sprawie

Zrobiłem dokładnie jak opis powyżej. A w bezpieczniki wpiołem się pzy pomocy tzw. bajpasu, opis na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za udział w temacie. Czyli trochę gimnastyki mnie czeka, ale nic strasznego. Boczne kierunki powiadasz - ciekawe, ale może faktycznie łatwiej będzie się do nich dostać niż do przednich.

Bypass bez problemu, wiesz, albo pamiętasz, który bezpiecznik po ACC dostanie prąd w skrzynce bezpiecznikowej  pod kierownicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podłączyłem pod nr.18 zasilenie tylnego gniazda 12V,ale lepiej sprawdzić rozpiskę u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kontrolką, by być na 100% pewnym, który dostaje prąd po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę multimetrem, po prostu nie chciało mi się każdego bezpiecznika przemierzać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...