Krisgda Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Witam orientuje się ktoś czy w silniku m9r jest trudny dostęp do świeć zarowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Wg instrukcji serwisowej dostęp do świec żarowych jest po zdjęciu osłony silnika. Umieszczone są nad kolektorem dolotowym, więc moim zdaniem konieczne może być zdemontowanie EGR i przepustnicy aby wygodnie tam sięgnąć. W załączeniu strona z instrukcji serwisowej na temat świec żarowych w M9R. Nissan_X-Trail_T31_2007_EM-283_GlowPlug.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Dostęp jest na tyle dobry ,ze niczego nie trzeba demontować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krisgda Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielon Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Co ile km należy je wymieniać w M9R ?? Zawsze miałem auta Pb, pierwszy On - mam dwa lata zrobiłem jakieś 30tys.km Nie ma problemu z nimi, ale pytam z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Nie znalazłem konkretnej informacji dla silnika M9R. BMW podobno zaleca wymianę co 50k mil, ale zwykle widzę info, że to sprzęt na 150 do 200k km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 5 godzin temu, Zielon napisał: Co ile km należy je wymieniać w M9R ?? jesli masz podejrzenia ze ktoras nie grzeje mozesz zmierzyc ich opornosc, jesli ktoras jest wadliwa zaleca sie wymienic komplet, tymczasem nie wymyslaj problemow ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 1 godzinę temu, borge napisał: jesli masz podejrzenia ze ktoras nie grzeje mozesz zmierzyc ich opornosc, jesli ktoras jest wadliwa zaleca sie wymienic komplet, tymczasem nie wymyslaj problemow ; ) Dokładnie! Świece żarowe to nie świece zapłonowe w benzyniaku.Albo grzeje albo nie grzeje. Kiedy są sprawne-nie rusza sie ich bo nadgorliwość jest gorsza do faszyzmu. Szczególnie kiedy przy próbie wykręcania ,choć jedna zostanie urwana-co niestety dość często ma miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Pif Paf Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Niestety zdarza się, że stara świeca się „upali” i wpadnie do cylindra. Efekt - zniszczenia włącznie z utratą silnika. U mnie urwana świeca porysowała gładzie i wgniotła tłok, spadła kompresja. W silniku po remoncie, gdzie wszystko było nowe, a mechanik - dziad pożałował na nowe świece, bo „grzały”. Świece po 330 tysiącach km, jedna już wymieniana i ich nie wymienił ! Jego obowiązkiem było je wymienić na nowe! W efekcie zniszczył własną pracę. W zeszłym tygodniu słyszałem o awarii w Jeepie 3.0 przy 200 tysiącach - urwana świecą zniszczyła całkowicie motor. Ja jeżdżę bez dobrej kompresji na jednym cylindrze (22 zamiast 27), mechanicy mówią , żeby jeździć do skutku, ale silnik może w każdej chwili paść ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 (edytowane) Pierwsze raz słyszę aby świeca żarowa "upaliła się" sama i wpadła do cylindra.. Takich przypadki na ogół mają miejsce po nie umiejętnych próbach wykręcania zapieczonych świec -najczęściej jeszcze na zimnym silniku. Wtedy świeca może urwać się na gwincie i kawałki jej wpaść do cylindra. Świeca żarowa to normalka grzałka-albo grzeje albo nie grzeje.Nie grzeje to się wymienia.Grzeje-nie rusza się. Zalecenia są aby co najmniej co 80 tys.km przejechanych km sprawdzić oporność świec a co 200tys.je wymienić. Ale nt temat są różne opinie ,osobiście jeżdzę od ponad 20 lat wyłącznie Dieslami, świece wymieniałem parę razy ale tylko wtedy kiedy przestawały grzać. Edytowane 6 Października 2020 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Pif Paf Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Oderwanie się końcówki świecy żarowej zdarza się nie tylko mi. Do mojego warsztatu ostatnio podjechał jeep 3.0 z urwaną świecą w czasie jazdy po autostradzie. Po silniku. Moim zdaniem dzieje się tak na starych, przepracowanych świecach, które jeszcze grzeją i mechanicy nie namawiają do ich wymiany. Mam też Pathfindera 3.0, poprzedni właściciel wymienił wszystkie grzejące świece przy ca 140 tysięcy - tak zalecił warsztat . Teraz ma 165 tysięcy i wiem, że świece były prawidłowo obsłużone. Niestety wszystko ma swoją żywotność i przetrzymywanie do końca niekoniecznie jest dobre. Tak jak z oponami - jeździć do końca do kreski kontrolnej czy zmienić wcześniej i cieszyć się bezpieczniejszą i przyjemniejszą jazdą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.