graphia Opublikowano 9 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Dziś odpaliłem auto. Jeżdżę ostatnio mało - raz w tygodniu - do pracy dojeżdżam na rowerze. No więc odpaliłem auto a tu miga mi kontrolka AIRBAG. Miga regularnie.... mig... mig... mig... Co może być przyczyną? A może łatwo się tego migu pozbyć? Pozdrawiam! Miłego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 9 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 (edytowane) Jak miga cały czas to gdzieś nie ma styku......tylko znajdź teraz gdzie Podepnij może kostkę OBDII i apka na smartfona, może wskaże gdzie szukać. Bo inaczej musisz wszystkie wtyczki rozpinać i spinać ponownie, a jest tego trochę. No chyba że sterownik Air Bag padnięty. Spróbuj starego sposobu w Nissanach na restart sterownika, może zadziała... Jeśli kontrolka pali się na stałe to oznacza awarie a jeśli mruga to to poduszka jest ok tylko w pamięci komputera jest informacja że coś wcześniej się wydarzyło np. chwilowa przerwa na kostce. Aby to wyłączyć trzeba: Przekręcić kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gaśnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa lub zjadamy batona (jak kto woli) i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy i po 7 sekundach gaśnie. Edytowane 9 Września 2020 przez M@reS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Ten sposób na restart działa. Robiłem go ostatnio, bo ktoś z rodzinki skopał kable pod siedzeniem, a tam w Xsach są kostki do poduszek w siedzeniach. Może w Notesach też tam są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2020 Tak, w Note też są przyłącza do poduszek pod siedzeniem. Może ktoś kiedyś zawadził i teraz puściała. Warto obejrzeć, czy z kablami i złączkami wszystko jest ok pod fotelami właśnie. Jak coś tam poprawisz, to i tak trzeba będzie układ ponownie zainicjować - opis M@reSa wyżej. Też kiedyś to robiłem wg. tej metody i działa. Jest też chyba w przypiętym temacie "Patent na". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 A więc. Wykonałem sekwencję kluczykową - po ostatnim trzecim razie odczekałem kilka minut (małym problemem było odmierzenie czasu jednej fajki lub batonika ponieważ nie palę i unikam tego typu słodyczy więc nie jestem pewien czy te 5 minut było wystarczającym czasem :)). Ponownie włączyłem zapłon i kontrolka AIRBAGU przeszła w stan migania jak poniżej: dwa krótkie potem dłuuugie i znów dwa krótki i tak dalej.... po powrocie z zakupów znów zrobiłem sekwencję trzech przekręceń kluczyka w stacyjce a kontrolka wróciła do migania jak przedtem czyli mig mig mig mig mig mig.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Czyli jak jakiś problem z poduszką lub poduszkami. Obejrzyj na początek kostki połączeniowe pod siedzeniami. Możesz jej wpiąć i wpiąć ponownie. Ale uwaga, na wyjętym kluczyku ze stacyjki! Po tych czynnościach powtórz sekwencję kluczykową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 (edytowane) Teraz musisz się dowiedzieć jaki błąd jest zapisany....bo robiłeś restart sterownika. Więc bez kostki i aplikacji OBDII się nie obejdzie. Lub zrób taki myk, jednak nie obiecuję że Notek odpowie. Inne Nissany odpowiadają. Wejście do trybu diagnozy: - włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę - czekamy 5 sekund - powtarzamy 3 razy Albo po załączeniu stacyjki kilkakrotnie naciskaj "krańcówkę" od oświetlenia w kabinie. A tak serio to miałeś jakieś problemy z taśmą w kierownicy?? Bo to mi wygląda na to ;). Edytowane 11 Września 2020 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 (edytowane) 5 godzin temu, M@reS napisał: Teraz musisz się dowiedzieć jaki błąd jest zapisany....bo robiłeś restart sterownika. Więc bez kostki i aplikacji OBDII się nie obejdzie. Lub zrób taki myk, jednak nie obiecuję że Notek odpowie. Inne Nissany odpowiadają. Wejście do trybu diagnozy: - włączamy stacyjkę i czekamy do zaświecenia i zgaśnięcia kontrolki AIRBAG po czym natychmiast wyłączmy stacyjkę - czekamy 5 sekund - powtarzamy 3 razy Albo po załączeniu stacyjki kilkakrotnie naciskaj "krańcówkę" od oświetlenia w kabinie. A tak serio to miałeś jakieś problemy z taśmą w kierownicy?? Bo to mi wygląda na to ;). Ależ oczywiście że miałem! Musiałem wymienić na nową prosto z Aliexpress ale przez rok czy nawet dwa - działała bez problemu... Edytowane 11 Września 2020 przez graphia w złym okienku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 No to chyba masz winowajcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 I co? Już znów do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 Sprawdzałeś błędy? Może to coś wskaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 Jeszcze nie. Nie wiem kiedy znajdę na to czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 A, to co innego heehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emas Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 W Nocie żony też mrugała kontrolka. Okazało się że, są źle połączone przewody poduszki powietrznej pasażera (akcja serwisowa Nissana). Kable nie były nawet polutowane a wymianę robiono w Niemczech. Informacji o przeprowadzonej akcji udzielił telefonicznie serwis w Polsce. Warto zacząć od tej poduszki żeby nie kopać po całym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.