sqnekzary Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Siema. Pany poległem Wymieniam Półosie w d40 przednia oś i wszystko ładnie pięknie ale nie mogę wbić jej w dyfer. Zęby nowej i starej policzone i się zgadzają. Wymiary sprawdzone i to samo. Ząbki "ucelowane" bo zaskoczyło tak jakby do pierścienia osadniczego (seger?) i jak kręcę tarczą to widzę, że wał się kręci. No ale nie zaskoczyło bo raz, że odstaje z 2cm a dwa mogę ręką ją wyjąć z dyferencjału. Jakieś pomysły jak to wbić? Gdzie porządnie uderzyć, żeby nic nie uszkodzić? A może opuścić na kola i spróbować delikatnie ruszyć przod/tył i zobaczyć czy zaskoczy? Przecież nie będę nowej Połoski rozbierał, żeby po kawałku wbijać i składać jak puzzle Edit: temat załatwiony. potrzebny był mocniejszy cięższy "argument" i po paru ciosach wskoczyło. No ale takie pytanie - w instrukcji ośki jest informacja, że pierścień pozycjonujący (ta śmieszna zawleczka zabezpieczająca przed wypadnięciem) - może powodować problemy i w razie potrzeby można go zdjąć. No ok.. skoro można go tak po prostu zdjąć, to po co on tam jest? Przecież to ma zabezpieczać przed wypadnięciem ośki ... sama z siebie siedzi na tyle mocno? Czy to bardziej w razie jazdy w terenie, bo na asfalcie nic się nie powinno stać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Nie wiem jak z półośką , ale kiedyś przysłano mi piastę , która pomimo takiej samej ilości zabków co półośka , nie wchodziła na półośkę. Odesłałem ją do sprzedawcy , przysłał taką , która wchodziła bez problemu. Może masz taką samą sytuację z półośka. Niewielka różnica wykonania wielowypustu powoduję trudności z montażem. Jak będziesz miał ją kiedyś wymienić to może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqnekzary Opublikowano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2020 W dniu 14.09.2020 o 18:11, dzemik napisał: Nie wiem jak z półośką , ale kiedyś przysłano mi piastę , która pomimo takiej samej ilości zabków co półośka , nie wchodziła na półośkę. Odesłałem ją do sprzedawcy , przysłał taką , która wchodziła bez problemu. Dzięki za odpowiedź. Ja sprawdziłem wszystko suwmiarką, kilka razy liczyem zęby, ktoś mi nawet podpowiedział, że czasami zęby są bardziej sztożkowie lub mniej stożkowe - sprawdziłem wszystko co możliwe. Kuzyn podpowiedział mi, żeby ostrożnie zdjąc zabezpieczenie (tą przeciętą podkładkę co wygląda jak zawleczka segera) i spróbować wtedy. Tak zrobiłem - weszło bez problemu. Chciałem starą wbić z zabezpieczeniem i też był problem. Ale tak jak wspomniałem, po wszystkich testach poszedłem po cięższy argument z dłuższą rączką, ustawiłem zęby tak żeby wał się kręcił, a potem po paru "klapsach" ośka była na swoim miejscu (oczywiście razem z zabezpieczeniem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 Jak dobrze siedzi to nie ma problemu. Czasami mała niedokładność w wykonaniu wielowypustu powoduje problemy w montażu, ale jak siedzi dobrze to ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.