Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] 1.6 dCi Check Engine oraz Start / Stop System Fault


croco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

dziś rano zaskoczył mnie nieprzyjemny widok – krótko po uruchomieniu silnika, zanim jeszcze zdążyłem ruszyć, zapaliła się żółta lampka Check Engine na lewym liczniku. Przejechałem kilometr, zatrzymałem się, zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, uruchomiłem silnik ponownie. Bez zmian. Zerknąłem pod maskę, nie zauważyłem niczego oczywistego, auto odpala sprawnie więc ruszyłem w dalszą drogę. Przy pierwszych światłach auto zgasło (zadziałał Start / Stop). Dojechałem do celu, na koniec jeszcze raz zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk po czym włożyłem kluczyk ponownie i przekręciłem na ON – bez odpalania. Pojawił się komunikat "Start / Stop System Fault", a ikona "Auto" na dole środkowego ekranu (po prawej stronie licznika kilometrów) zaczęła migać.

Podsumowując, świeci Check Engine a później przestał działać system Start / Stop. Próbowałem szukać po haśle Start / Stop, ale zwykle opisywane jest to jako źródło problemu, a u mnie na pewno najpierw był Check Engine a dopiero później błąd w Start / Stop (system zadziałał jeszcze na światłach).

Czy ktoś może nakierować co powinienem sprawdzić? Samochód odpala i jedzie zupełnie normalnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od akumulatora, częsta przypadłość systemu S/S. CHECK może być choć nie musi powiązany z tym.Spróbuj podładować dobrym prostownikiem procesorowym,jeśli będzie poprawa podjedż gdzieś gdzie sprawdzą dokładnie aku. Najlepiej Centra Mocy.Pozdr.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem auto pod prosty czytnik kodów błędów, pokazało dwa błędy:
— P242F DLF blockage/ash accumulation
— P253F Engine oil detoriated

Pierwszy komunikat dziwi mnie o tyle, że około 1000 km temu wróciłem z wakacji (trasa autostradą ok. 3500 km). Co do drugiego komunikatu to już prędzej rozumiem, chociaż do planowej wymiany oleju pozostało wciąż ok. 900 km.

Wykasowałem oba błędy, problem z Start / Stop system fault ustąpił od razu. Przejechałem ok. 35 km (głównie miasto) i Check Engine wróciło, wrócił też problem z systemem Start / Stop.

Podpiąłem czytnik ponownie i odczytało tylko jeden błąd — P242F, ten sam co wcześniej. Niestety nie sprawdziłem czy tempomat działa, przy najbliższej jeździe to zweryfikuję.

Mam wersję T32 2014 1.6 dCI, co zrobić aby rozwiązać problem? Muszę jakoś wzbudzić „wypalanie” się DPF w trakcie jazdy?

Edytowane przez croco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update: po drugim skasowaniu błędów wyjechałem na trasę i włączyłem tempomat. Po kilku kilometrach tempomat się wyłączył (——— zamiast nastawy w km/h) i nie mogłem go już włączyć. Kontrolka silnika nie świeci. Po kilku kolejnych kilometrach komunikat Start / Stop System fault, wciąż brak kontrolki Check Engine, tempomat nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec w moim przypadku check engine sie palil tempomat nie dzialal. Pojechalem na serwis stwierdzili ze grzałka nurnikowa przestala działac. Nie naprawialem jeszcze bo mowil mechanik ze sie nie pali a najlepiej zeby do zimy wymienic. Usuneli bledy wszystko pieknie dziala. Pojechalem do Warszawy noi wracając znowu wyskoczyl check engine. Wtedy juz pojechalem na naprawe. Koszt 1200zl. Okazalo sie ze bylo jakies zwarcie na kablu. Rok ponad minal wsio śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym z tematów, które przejrzałem na forum, nie znalazłem czytelnej informacji co należy zrobić aby na 100% wypalił się filtr DPF.

Poza tym dziś rano pojawił się kolejny problem – zaświecił się drugi Check Engine, czerwony. Odczyt błędów wykazał dwa te same błędy, tj. P242F oraz P253F. Skąd kolor czerwony? Czy może wynikać z tego, że kasowałem już te błędy żeby jakoś wzbudzić wypalanie ale nic się nie wydarzyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, croco napisał:

W żadnym z tematów, które przejrzałem na forum, nie znalazłem czytelnej informacji co należy zrobić aby na 100% wypalił się filtr DPF.

Było i jest. no dobra. nie chcesz czekać i szukać. najprościej wymusić wypalanie w serwisie ASO. Podłączą pod komp i z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie rodem z Elektrody... Bo przecież z góry trzeba założyć, że kłamię i nie szukałem.

Na forum część pisze o sposobie wzbudzenia na jazdę powyżej 60 km/h i 2,5 tys. obrotów, niektórzy dodają że koniecznie z tempomatem a inni że wcale nie i że działa bez tempomatu. Większość opinii na forum dotyczy Juke/QQ, nigdzie nie znalazłem informacji że w X-Trailu będzie dokładnie tak samo. Zadzwoniłem też do serwisu ASO i tam powiedzieli, że należy utrzymywać ok. 3 tys. obrotów i min 90 km/h przez 25 km. Nigdzie na forum nie znalazłem też jasnej odpowiedzi czy istnieje jakiś sposób na rozpoznanie momentu wypalania inny niż obserwowanie zużycia paliwa.

Zrobiłem dziś 65 km po autostradzie – 3,2 tys. obrotów, 110 km/h. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, auto powyżej 3-3.5 tys. obrotów na biegach 3, 4, 5 jest trochę przymulone.

Jak inaczej mam wzbudzić to wypalanie? Jeżeli wiesz, to czy możesz się tą wiedzą podzielić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tak. myślisz że wyjedziesz na autostradę utrzymasz obroty i będzie ok wypali DPF ?  takimi problemami zawiaduje komp w aucie. i nie musisz grzać auta. wielu moich kolegów tu na forum obserwowało wypalanie  gdzieś na podjeżdzie ,nawet w garażu. Wymuszone czyszczenie jedynie w ASO. nie słyszałem by jakiś magik to robił,choć może być taki. Takie przejażdżki były dobre dla starszych diesli z DPF-em .Tu o wszystkim zawiaduje komputer,no i ASO jak tego chcesz. Pozdrawiam. choćby tu 

 

Edytowane przez vahanar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...