croco Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Cześć, dziś rano zaskoczył mnie nieprzyjemny widok – krótko po uruchomieniu silnika, zanim jeszcze zdążyłem ruszyć, zapaliła się żółta lampka Check Engine na lewym liczniku. Przejechałem kilometr, zatrzymałem się, zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, uruchomiłem silnik ponownie. Bez zmian. Zerknąłem pod maskę, nie zauważyłem niczego oczywistego, auto odpala sprawnie więc ruszyłem w dalszą drogę. Przy pierwszych światłach auto zgasło (zadziałał Start / Stop). Dojechałem do celu, na koniec jeszcze raz zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk po czym włożyłem kluczyk ponownie i przekręciłem na ON – bez odpalania. Pojawił się komunikat "Start / Stop System Fault", a ikona "Auto" na dole środkowego ekranu (po prawej stronie licznika kilometrów) zaczęła migać. Podsumowując, świeci Check Engine a później przestał działać system Start / Stop. Próbowałem szukać po haśle Start / Stop, ale zwykle opisywane jest to jako źródło problemu, a u mnie na pewno najpierw był Check Engine a dopiero później błąd w Start / Stop (system zadziałał jeszcze na światłach). Czy ktoś może nakierować co powinienem sprawdzić? Samochód odpala i jedzie zupełnie normalnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 zacznij od akumulatora, częsta przypadłość systemu S/S. CHECK może być choć nie musi powiązany z tym.Spróbuj podładować dobrym prostownikiem procesorowym,jeśli będzie poprawa podjedż gdzieś gdzie sprawdzą dokładnie aku. Najlepiej Centra Mocy.Pozdr. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nadarr Opublikowano 3 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 Dziala ci tempomat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croco Opublikowano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 (edytowane) Podpiąłem auto pod prosty czytnik kodów błędów, pokazało dwa błędy: — P242F DLF blockage/ash accumulation — P253F Engine oil detoriated Pierwszy komunikat dziwi mnie o tyle, że około 1000 km temu wróciłem z wakacji (trasa autostradą ok. 3500 km). Co do drugiego komunikatu to już prędzej rozumiem, chociaż do planowej wymiany oleju pozostało wciąż ok. 900 km. Wykasowałem oba błędy, problem z Start / Stop system fault ustąpił od razu. Przejechałem ok. 35 km (głównie miasto) i Check Engine wróciło, wrócił też problem z systemem Start / Stop. Podpiąłem czytnik ponownie i odczytało tylko jeden błąd — P242F, ten sam co wcześniej. Niestety nie sprawdziłem czy tempomat działa, przy najbliższej jeździe to zweryfikuję. Mam wersję T32 2014 1.6 dCI, co zrobić aby rozwiązać problem? Muszę jakoś wzbudzić „wypalanie” się DPF w trakcie jazdy? Edytowane 3 Października 2020 przez croco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croco Opublikowano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 Update: po drugim skasowaniu błędów wyjechałem na trasę i włączyłem tempomat. Po kilku kilometrach tempomat się wyłączył (——— zamiast nastawy w km/h) i nie mogłem go już włączyć. Kontrolka silnika nie świeci. Po kilku kolejnych kilometrach komunikat Start / Stop System fault, wciąż brak kontrolki Check Engine, tempomat nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 3 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2020 kto szuka w szukajce nie błądzi, to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nadarr Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Wiec w moim przypadku check engine sie palil tempomat nie dzialal. Pojechalem na serwis stwierdzili ze grzałka nurnikowa przestala działac. Nie naprawialem jeszcze bo mowil mechanik ze sie nie pali a najlepiej zeby do zimy wymienic. Usuneli bledy wszystko pieknie dziala. Pojechalem do Warszawy noi wracając znowu wyskoczyl check engine. Wtedy juz pojechalem na naprawe. Koszt 1200zl. Okazalo sie ze bylo jakies zwarcie na kablu. Rok ponad minal wsio śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croco Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 W żadnym z tematów, które przejrzałem na forum, nie znalazłem czytelnej informacji co należy zrobić aby na 100% wypalił się filtr DPF. Poza tym dziś rano pojawił się kolejny problem – zaświecił się drugi Check Engine, czerwony. Odczyt błędów wykazał dwa te same błędy, tj. P242F oraz P253F. Skąd kolor czerwony? Czy może wynikać z tego, że kasowałem już te błędy żeby jakoś wzbudzić wypalanie ale nic się nie wydarzyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 12 godzin temu, croco napisał: W żadnym z tematów, które przejrzałem na forum, nie znalazłem czytelnej informacji co należy zrobić aby na 100% wypalił się filtr DPF. Było i jest. no dobra. nie chcesz czekać i szukać. najprościej wymusić wypalanie w serwisie ASO. Podłączą pod komp i z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croco Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Rozwiązanie rodem z Elektrody... Bo przecież z góry trzeba założyć, że kłamię i nie szukałem. Na forum część pisze o sposobie wzbudzenia na jazdę powyżej 60 km/h i 2,5 tys. obrotów, niektórzy dodają że koniecznie z tempomatem a inni że wcale nie i że działa bez tempomatu. Większość opinii na forum dotyczy Juke/QQ, nigdzie nie znalazłem informacji że w X-Trailu będzie dokładnie tak samo. Zadzwoniłem też do serwisu ASO i tam powiedzieli, że należy utrzymywać ok. 3 tys. obrotów i min 90 km/h przez 25 km. Nigdzie na forum nie znalazłem też jasnej odpowiedzi czy istnieje jakiś sposób na rozpoznanie momentu wypalania inny niż obserwowanie zużycia paliwa. Zrobiłem dziś 65 km po autostradzie – 3,2 tys. obrotów, 110 km/h. Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, auto powyżej 3-3.5 tys. obrotów na biegach 3, 4, 5 jest trochę przymulone. Jak inaczej mam wzbudzić to wypalanie? Jeżeli wiesz, to czy możesz się tą wiedzą podzielić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 (edytowane) to nie tak. myślisz że wyjedziesz na autostradę utrzymasz obroty i będzie ok wypali DPF ? takimi problemami zawiaduje komp w aucie. i nie musisz grzać auta. wielu moich kolegów tu na forum obserwowało wypalanie gdzieś na podjeżdzie ,nawet w garażu. Wymuszone czyszczenie jedynie w ASO. nie słyszałem by jakiś magik to robił,choć może być taki. Takie przejażdżki były dobre dla starszych diesli z DPF-em .Tu o wszystkim zawiaduje komputer,no i ASO jak tego chcesz. Pozdrawiam. choćby tu Edytowane 5 Października 2020 przez vahanar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.