Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Almerka "bierze"?


Guest RozenPL
 Share

Recommended Posts

Guest RozenPL

Witam!!!!!

Mam pytanko:

Mam Almerkę z 99 i ostatnio wlałem olej Mobil1 syntetyczny, wskażnik pokazywał równo "H" (czyli pełno). Następnie po przejechaniu 15 000 kilometrow na bagnecie od oleju pokazuje w połowie między "H" a "L". Czy muszę zmienić olej na półsyntetyczny? Czy to już jest "branie oleju"? Co robić?

Link to comment
Share on other sites

wedlug mnie to jest normalne a ze na 15000tys wezmie 0.5 litra oleju to nieduzo i wydaje mi si eze nie ma sie czym przejmowac ale moze ktos ma odmienne zdanie ??

Link to comment
Share on other sites

radzę olej wymieniać co 10 tys chyba że jeździsz głównie w trasie:)

Link to comment
Share on other sites

A kto jest taki mądry i zmeinia olej co 15 tyś km ??

Przy bardzo spokojnej jezdzie zmeinia się co dyche...

Syntetyka dalej lej nie przechodz na połsyntetyka - takie branie oleju to zadne branie.

 

Pracowałem w Servisie BMW w silnikach M power 3.0 zupełną normą jest utrata poł litra oleju na każde 1.000km.

Link to comment
Share on other sites

Guest RozenPL

to jak????

Mam zmieniać co 10000 km?

W instrukcji jest napisane że co 15000 km.

Proszę o rady, do tej pory jeżdziłem na oleju co 15000 km głównie po Warszawie.

Link to comment
Share on other sites

to jak????

Mam zmieniać co 10000 km?

W instrukcji jest napisane że co 15000 km.

Proszę o rady, do tej pory jeżdziłem na oleju co 15000 km głównie po Warszawie.

 

Ja robię rocznie ok 15 -20 tys i w tym czasie wymieniam olej 3x wogóle to mnie śmiech ogarnia jak czytam że we współczesnych samochodach wydłuża się okresy międzyprzeglądowe do 30tys po tylu km to już nie olej... to smoła rozcieńczona benzyną...

Jeździsz głównie po mieście 10tys na oleju to absolutny MAX

Link to comment
Share on other sites

Ale wspólczesne samochody są przewidziane na 100 tyś km i nie wiecej jak 3 lata...

 

Po tym czasie do wymiany na szrot...

 

Ja osobiscie dosyć mocno eksploatuje swoją maszynę, wymieniam w niej oliwe co 2500 - 3000 to najleszy sposób na ograniczenie złużycia wysilonego motoru...

Link to comment
Share on other sites

Ale wspólczesne samochody są przewidziane na 100 tyś km i nie wiecej jak 3 lata...

 

Po tym czasie do wymiany na szrot...

 

Przyznam ze ciekawa teoria ... jeżeli Cie stać na takie zmiany to powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

opcje są w zasadzie trzy:

1. Jest to normalne branie oleju - pół literka na 15 tysięcy przebiegu jest w normie. Chociaż nie wiem czy tak do końca, bo moj nissmo nie bierze ani mililitra

2. Branie oleju wchodzi w rachubę: do wymiany uszczelniacze zaworów i pierścienie.

3. Olej ubywa w sposób mechaniczny. Silnik go wcale nie bierze i nie spala, ale po prostu gdzieś jest wyciek.

Link to comment
Share on other sites

Ale wspólczesne samochody są przewidziane na 100 tyś km i nie wiecej jak 3 lata...

 

Po tym czasie do wymiany na szrot...

Przyznam ze ciekawa teoria ... jeżeli Cie stać na takie zmiany to powodzenia.

Proste że mnie nie stać dlatego smigam 9cio letnią Primerą P10, którą uwarzam za auto doprocowane i niezawodne (w servisówce jest napisane ze wymiana oleju co 7500 - wtedy jeszcze myślano o jak najdłuższych przebiegach...)

 

Zobaczcie jak we współczsnym samochodzie wygląda olej po przejechaniu 7 tyś km... i będziecie wiedzieli dlaczego czesta jego wymiana to najskuteczniejszy sposób na wydluzanie jego żywotności ;)

Link to comment
Share on other sites

Moja babcia p10-ka miała już 30 x zmieniany olej, a ile razy zrobił to poprzedni właściciel tego nie wiem. Faktem jest, że motor jest żywotny z powodu częstej zmiany oleju, mimo, że olej leję jeden z najtańszych.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniam co 13-15 tyś, jeżdżę raczej spokojnie, półsyntetyk Castrola.

Według mnie to wszystko zależy od sposobu eksploatacji auta.

Im mocniej dpeczesz tym częściej trzeba zmieniać olej (zwłaszcza w silnikach 16V).

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Być może dziwnie to zabrzmi ale, w mojej byłej Almerce z przebiegiem 195 tyś, oleju nie ubywało wymieniany co 15 tyś km, od wymiany do wymiany było go na bagnecie tyle samo :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

olej po jakims czasie wyglada jak wyglada bo syntetyki czyszcza silnik, tak wiec warto zmieniac czesciej jak sie ostro smiga zeby ten syf nie krazyl miedzy tlokami a cylindrami, u siebie zmieniam co 10 tys wylacznie syntetyczny, niczym innym bym swojej bestii nie nakarmil

 

PS. tysieczny post :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest manekin

Heyah!

też mam taką tylko z 98r. 0,5 litra oleju na 15 000km - to wynik dużo lepszy niż wielu nowych samochodach. Pomimo przebiegu 125 tys. nie dolałem do tej pory nawet kropli pomiędzy przeglądami. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest pietia_pk

Kumpla Fiat Siena 97' ma napisane w instrukcji zużycie oleju do 0,8 l/1000 km a mowił mi że między wymianami dolewa ok 2 na 10000 km więc nie masz czym się przejmować :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...