Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa wlot powietrza kabiny.


Pawtru
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów i proszę o pomoc.

Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu nie działa nadmuch powietrza, tzn. silnik dmuchawy działa we wszystkich zakresach, jak na manualu i klimatroniku, sterowanie ciepło/zimno działa prawidłowo, sterownik położenia kierunku wylotu powietrza również reaguje na zmiany wybranych opcji. Kiedy wybieram nadmuch powietrza z zewnątrz lub wymiana powietrza we wnętrzu słychać, że coś się zmienia, ale nie ma tej zmiany faktycznie. Tak więc wentylator, który dmucha z maksymalną mocą daje przy kratkach ledwo wyczuwalny podmuch. Nie wiem co jest odpowiedzialne i gdzie się znajduje sterowanie wlotem lub wymianą powietrza. Posiadam QQ+2, 1,5dci, 2010r. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pawtru napisał:

Witam Forumowiczów i proszę o pomoc.

Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu nie działa nadmuch powietrza, tzn. silnik dmuchawy działa we wszystkich zakresach, jak na manualu i klimatroniku, sterowanie ciepło/zimno działa prawidłowo, sterownik położenia kierunku wylotu powietrza również reaguje na zmiany wybranych opcji. Kiedy wybieram nadmuch powietrza z zewnątrz lub wymiana powietrza we wnętrzu słychać, że coś się zmienia, ale nie ma tej zmiany faktycznie. Tak więc wentylator, który dmucha z maksymalną mocą daje przy kratkach ledwo wyczuwalny podmuch. Nie wiem co jest odpowiedzialne i gdzie się znajduje sterowanie wlotem lub wymianą powietrza. Posiadam QQ+2, 1,5dci, 2010r. Proszę o pomoc.

A jak wygląda filtr pylkowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr pyłkowy wymieniłem około miesiąca temu i miałem wątpliwość, czy prawidłowo go założyłem, tzn. kierunek przepływu powietrza. Sprawdzałem i był i jest założony zgodnie z kierunkiem zaznaczonym na filtrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kiedy sprawdzałem prawidłowo założony filtr sprawdzałem nadmuch, chociaż by przedmuchać resztki kurzu. Niestety, to samo.

 

Chciałbym dostać się jeszcze do sterownika, który jest odpowiedzialny za klapy "zewnątrz, wewnątrz", nie wiem gdzie tego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak do końca nie rozumiem jednak tego problemu. Dmucha na obiegu zewnętrznym tak samo jak na wewnętrzym czy w ogóle słabo dmucha czy jak..? Od razu Ci powiem ze dostęp do dmuchawy kabiny jest tragiczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz. Na obiegu wewnętrznym, czy zewnętrznym dmucha tak samo. Ale siła nadmuchu przy kratkach, nogach, czy na szybę (w zależności co ustawię) jest taka sama. W pozycji na max. jest ledwo wyczuwalny podmuch. A co do dostępu do dmuchawy, to zdaję sobie sprawę, że dostęp jest tragiczny. Dlatego zanim rozbiorę pól samochodu próbuję dowiedzieć się, jest coś co pozwoli rozwiązać problem bez demolki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W dniu 18.10.2020 o 16:07, Pawtru napisał:

A co do dostępu do dmuchawy, to zdaję sobie sprawę, że dostęp jest tragiczny.

 

Dostęp co prawda tragiczny, ale jak dojdziesz do wprawy to w 30 minut dostaniesz się do silnika dmuchawy ;)

Ja, swego czasu jak walczyłem u siebie z nawiewem i wymieniałem kilkukrotnie silnik dmuchawy dowiedziałem się ciekawej zależności. Mianowicie dmuchawy z aut w wersji angielskiej mają silniki z odwrotnymi obrotami i nie pasują do wersji europejskiej (obracają się odwrotnie i nie dmuchają z nawiewów). Może u Ciebie miałeś wymieniany silnik nawiewu i stąd ten problem?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe spostrzeżenie, sprawdzę to dopiero w piątek po poludniu bo nie bede miał wcześniej na to czasu. Sam już myślałem w tej kategorii aby zacząć od silnika dmuchawy,  czy coś się tam nie zapchalo. Oglądałem filmy na YT jak się do tego zabrać.  Nie będzie z tym problemu. 

Dziękuję serdecznie za uwagę i odezwę się jak tylko coś znajdę. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bhtom napisał:

Witam,

 

 

Dostęp co prawda tragiczny, ale jak dojdziesz do wprawy to w 30 minut dostaniesz się do silnika dmuchawy ;)

Ja, swego czasu jak walczyłem u siebie z nawiewem i wymieniałem kilkukrotnie silnik dmuchawy dowiedziałem się ciekawej zależności. Mianowicie dmuchawy z aut w wersji angielskiej mają silniki z odwrotnymi obrotami i nie pasują do wersji europejskiej (obracają się odwrotnie i nie dmuchają z nawiewów). Może u Ciebie miałeś wymieniany silnik nawiewu i stąd ten problem?

 

Pozdrawiam.

Serioo? Wierzyć się nie chce bo jaki sens utrudniac produkcję... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Godzinę temu, scanik napisał:

Serioo?

Tak jest ;) Inaczej nie opanowałbym wymiany silnika dmuchawy w 30 minut :) Wyjmowałem chyba 3 razy...

Rozmawiałem z gościem, który regeneruje te silniki, raz przysłał mi właśnie taki z anglika, chciał abym zamienił we wtyczce + z - żeby zamienić obroty. Ja się nie zgodziłem, przysłał kolejny, już prawidłowy.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bhtom napisał:

Witam,

 

Tak jest ;) Inaczej nie opanowałbym wymiany silnika dmuchawy w 30 minut :) Wyjmowałem chyba 3 razy...

Rozmawiałem z gościem, który regeneruje te silniki, raz przysłał mi właśnie taki z anglika, chciał abym zamienił we wtyczce + z - żeby zamienić obroty. Ja się nie zgodziłem, przysłał kolejny, już prawidłowy.

 

Pozdrawiam.

Jestem bogatszy o tą wiedzę i nie popełnię tego błędu w przyszłości. Pozdrowionka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem wymieniałem silnik,  ale nie zorientowałem się że może być coś nie tak. Natomiast jeżeli silnik ma lewe obroty to raczej powinien zasysać powietrze z kabiny.  Tak mi się wydaje. Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. 

3maj się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Pawtru napisał:

Latem wymieniałem silnik,  ale nie zorientowałem się że może być coś nie tak. Natomiast jeżeli silnik ma lewe obroty to raczej powinien zasysać powietrze z kabiny.  Tak mi się wydaje. Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. 

3maj się. 

Tylko zazwyczaj jest umiejscowiony tak samo jak w wersji angielskiej. A nie na odwrót.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

2 godziny temu, scanik napisał:

Tylko zazwyczaj jest umiejscowiony tak samo jak w wersji angielskiej. A nie na odwrót.. 

 

Tego jak jest umieszczony niestety nie wiem...

 

3 godziny temu, Pawtru napisał:

Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. 

 

Daj znać po oględzinach ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza.  Silnik wentylatora mial lewe obroty. Po zmienie biegunów wszystko wróciło do normy.  Sprawdzalem kiedyś po VINie swój samochód i wiem, że  byl wyprodukowany w Anglii,  ale wersji europejska i czy w tej wersji jest taka instalacja, czy silnik dmuchawy zakupiłem  do wersji angielskiej.... tego nie wiem. 

Sumując ważne jest, że  wszystko jest ok.  Tak więc silnik powinien mieć obroty zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od strony plastikowego wiatraka. Wielkie dzięki za pomoc i również służę pomocą na ile będę w stanie.  Sam już tym autkiem rozmienilem 300 tysięcy i jestem z niego zadowolony i jak na razie nie mam zamiaru nic zmieniać. 

Pozdrawiam serdecznie. 

Edytowane przez Pawtru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...