Pawtru Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Witam Forumowiczów i proszę o pomoc. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu nie działa nadmuch powietrza, tzn. silnik dmuchawy działa we wszystkich zakresach, jak na manualu i klimatroniku, sterowanie ciepło/zimno działa prawidłowo, sterownik położenia kierunku wylotu powietrza również reaguje na zmiany wybranych opcji. Kiedy wybieram nadmuch powietrza z zewnątrz lub wymiana powietrza we wnętrzu słychać, że coś się zmienia, ale nie ma tej zmiany faktycznie. Tak więc wentylator, który dmucha z maksymalną mocą daje przy kratkach ledwo wyczuwalny podmuch. Nie wiem co jest odpowiedzialne i gdzie się znajduje sterowanie wlotem lub wymianą powietrza. Posiadam QQ+2, 1,5dci, 2010r. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 8 minut temu, Pawtru napisał: Witam Forumowiczów i proszę o pomoc. Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu nie działa nadmuch powietrza, tzn. silnik dmuchawy działa we wszystkich zakresach, jak na manualu i klimatroniku, sterowanie ciepło/zimno działa prawidłowo, sterownik położenia kierunku wylotu powietrza również reaguje na zmiany wybranych opcji. Kiedy wybieram nadmuch powietrza z zewnątrz lub wymiana powietrza we wnętrzu słychać, że coś się zmienia, ale nie ma tej zmiany faktycznie. Tak więc wentylator, który dmucha z maksymalną mocą daje przy kratkach ledwo wyczuwalny podmuch. Nie wiem co jest odpowiedzialne i gdzie się znajduje sterowanie wlotem lub wymianą powietrza. Posiadam QQ+2, 1,5dci, 2010r. Proszę o pomoc. A jak wygląda filtr pylkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 18 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Filtr pyłkowy wymieniłem około miesiąca temu i miałem wątpliwość, czy prawidłowo go założyłem, tzn. kierunek przepływu powietrza. Sprawdzałem i był i jest założony zgodnie z kierunkiem zaznaczonym na filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 A bez filtra próbowałeś włączyć nawiew czy to też wadliwie działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 18 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Tak, kiedy sprawdzałem prawidłowo założony filtr sprawdzałem nadmuch, chociaż by przedmuchać resztki kurzu. Niestety, to samo. Chciałbym dostać się jeszcze do sterownika, który jest odpowiedzialny za klapy "zewnątrz, wewnątrz", nie wiem gdzie tego szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Ja tak do końca nie rozumiem jednak tego problemu. Dmucha na obiegu zewnętrznym tak samo jak na wewnętrzym czy w ogóle słabo dmucha czy jak..? Od razu Ci powiem ze dostęp do dmuchawy kabiny jest tragiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 18 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Dokładnie tak jak mówisz. Na obiegu wewnętrznym, czy zewnętrznym dmucha tak samo. Ale siła nadmuchu przy kratkach, nogach, czy na szybę (w zależności co ustawię) jest taka sama. W pozycji na max. jest ledwo wyczuwalny podmuch. A co do dostępu do dmuchawy, to zdaję sobie sprawę, że dostęp jest tragiczny. Dlatego zanim rozbiorę pól samochodu próbuję dowiedzieć się, jest coś co pozwoli rozwiązać problem bez demolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 19 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2020 A czy przy wymianie filtra kabinowego nie przestawiłeś zębatki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2020 Zębatka nie ma nic wspólnego z wlotem powietrza, ten sterownik reguluje ciepłe i zimne powietrze i jest ustawione na znakach (punktach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 20 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 Witam, W dniu 18.10.2020 o 16:07, Pawtru napisał: A co do dostępu do dmuchawy, to zdaję sobie sprawę, że dostęp jest tragiczny. Dostęp co prawda tragiczny, ale jak dojdziesz do wprawy to w 30 minut dostaniesz się do silnika dmuchawy Ja, swego czasu jak walczyłem u siebie z nawiewem i wymieniałem kilkukrotnie silnik dmuchawy dowiedziałem się ciekawej zależności. Mianowicie dmuchawy z aut w wersji angielskiej mają silniki z odwrotnymi obrotami i nie pasują do wersji europejskiej (obracają się odwrotnie i nie dmuchają z nawiewów). Może u Ciebie miałeś wymieniany silnik nawiewu i stąd ten problem? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 20 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 Bardzo ciekawe spostrzeżenie, sprawdzę to dopiero w piątek po poludniu bo nie bede miał wcześniej na to czasu. Sam już myślałem w tej kategorii aby zacząć od silnika dmuchawy, czy coś się tam nie zapchalo. Oglądałem filmy na YT jak się do tego zabrać. Nie będzie z tym problemu. Dziękuję serdecznie za uwagę i odezwę się jak tylko coś znajdę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 20 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 3 godziny temu, bhtom napisał: Witam, Dostęp co prawda tragiczny, ale jak dojdziesz do wprawy to w 30 minut dostaniesz się do silnika dmuchawy Ja, swego czasu jak walczyłem u siebie z nawiewem i wymieniałem kilkukrotnie silnik dmuchawy dowiedziałem się ciekawej zależności. Mianowicie dmuchawy z aut w wersji angielskiej mają silniki z odwrotnymi obrotami i nie pasują do wersji europejskiej (obracają się odwrotnie i nie dmuchają z nawiewów). Może u Ciebie miałeś wymieniany silnik nawiewu i stąd ten problem? Pozdrawiam. Serioo? Wierzyć się nie chce bo jaki sens utrudniac produkcję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 20 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 (edytowane) Witam, Godzinę temu, scanik napisał: Serioo? Tak jest Inaczej nie opanowałbym wymiany silnika dmuchawy w 30 minut Wyjmowałem chyba 3 razy... Rozmawiałem z gościem, który regeneruje te silniki, raz przysłał mi właśnie taki z anglika, chciał abym zamienił we wtyczce + z - żeby zamienić obroty. Ja się nie zgodziłem, przysłał kolejny, już prawidłowy. Pozdrawiam. Edytowane 20 Października 2020 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 9 godzin temu, bhtom napisał: Witam, Tak jest Inaczej nie opanowałbym wymiany silnika dmuchawy w 30 minut Wyjmowałem chyba 3 razy... Rozmawiałem z gościem, który regeneruje te silniki, raz przysłał mi właśnie taki z anglika, chciał abym zamienił we wtyczce + z - żeby zamienić obroty. Ja się nie zgodziłem, przysłał kolejny, już prawidłowy. Pozdrawiam. Jestem bogatszy o tą wiedzę i nie popełnię tego błędu w przyszłości. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Latem wymieniałem silnik, ale nie zorientowałem się że może być coś nie tak. Natomiast jeżeli silnik ma lewe obroty to raczej powinien zasysać powietrze z kabiny. Tak mi się wydaje. Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. 3maj się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 44 minuty temu, Pawtru napisał: Latem wymieniałem silnik, ale nie zorientowałem się że może być coś nie tak. Natomiast jeżeli silnik ma lewe obroty to raczej powinien zasysać powietrze z kabiny. Tak mi się wydaje. Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. 3maj się. Tylko zazwyczaj jest umiejscowiony tak samo jak w wersji angielskiej. A nie na odwrót.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Witam, 2 godziny temu, scanik napisał: Tylko zazwyczaj jest umiejscowiony tak samo jak w wersji angielskiej. A nie na odwrót.. Tego jak jest umieszczony niestety nie wiem... 3 godziny temu, Pawtru napisał: Sprawdzę to po jutrze i będę miał pewność. Daj znać po oględzinach Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawtru Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 (edytowane) Wszystko sie zgadza. Silnik wentylatora mial lewe obroty. Po zmienie biegunów wszystko wróciło do normy. Sprawdzalem kiedyś po VINie swój samochód i wiem, że byl wyprodukowany w Anglii, ale wersji europejska i czy w tej wersji jest taka instalacja, czy silnik dmuchawy zakupiłem do wersji angielskiej.... tego nie wiem. Sumując ważne jest, że wszystko jest ok. Tak więc silnik powinien mieć obroty zgodnie ze wskazówkami zegara patrząc od strony plastikowego wiatraka. Wielkie dzięki za pomoc i również służę pomocą na ile będę w stanie. Sam już tym autkiem rozmienilem 300 tysięcy i jestem z niego zadowolony i jak na razie nie mam zamiaru nic zmieniać. Pozdrawiam serdecznie. Edytowane 24 Października 2020 przez Pawtru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.