Jacek.K Opublikowano 19 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2020 Witam W dniu dzisiejszym podjechałem pod garaż i zauważyłem wyciek pod zderzakiem. Po otwarciu maski zauważyłem że poziom płynu jest minimalny. Po głębszej diagnozie zważyłem że wyciek jest w dolnej części chłodnicy - rdza na połączeniu. W związku z powyższym mam pytanie: Czy trudno jest wymienić chłodnicę i czy można zdemontować chłodnicę wody nie ruszając chłodnicy klimatyzacji? Czy może ktoś polecić jakiegoś dobrego producenta w rozsądnych pieniądzach? Samochód Nissan Qashqai +2, rok 2009 (chłodnica uszkodzona też jest oryginalna z 2009), silnik 2.0 (141KM), Napęd na przód Z góry dziękuje za cenne porady Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wlochaty Opublikowano 20 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2020 Wymieniałem u siebie chłodnice w qashqaiu 5 osobowym z tym samym silnikiem. Na początku zdecydowałem się na markę Nissens ale po zakupie okazało się że chłodnica nie pasuje. Wszystkie wymiary oraz wyjścia się zgadzały ale nie zgadzały się mocowania chłodnicy, w mojej oryginalnej dolne kołki ustalające były w płaszczyźnie chłodnicy a w nissensie jeden był umieszczony 5cm przed chłodnicą a drugi za chłodnicą. Ostatecznie kupiłem chłodnicę valeo czyli taką jaka szła na pierwszy montaż. Przy wymianie nie trzeba było wyjmować chłodnicy klimatyzacji a w całej operacji najtrudniejsze jest włożenie nowej chłodnicy bez jej uszkodzenia bo jest mało miejsca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek.K Opublikowano 21 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 Witam Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. Chłodnicę powoli wyciągnąłem teraz czas na montaż . Zamówiłem zamiennik z NRF dam znać jak pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek.K Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Witam Chłodnica zamontowana układ odpowietrzany. Należy podczas wymiany zwrócić uwagę na chłodnicę klimatyzacji który jest zamontowany wraz z chłodnicą. Demontaż chłodnicy wody: demontaż kanału do filtra powietrza demontaż osłon pod samochodem (jeżeli są) spuszenie płyny (spuszczałem przez wąż który jest spięty bezpośrednio pod chłodnicą) zeszło z układu ok 6 l. demontaż węży (1. odpowietrzenie do zbiorniczka, 2 wąż na górze chłodnicy, 3 wąż na dole chłodnicy) demontaż wtyczek ( 2 wentylator , 1 pas górny) odpięcie zaczepów od kabli przy pasie górnym odkręcenie uchwytu z czujnikiem na pasie górnym demontaż wentylatora - należy odkręcić śrubę mocującą na dole wentylatora (org. chłodnica), zwolnić 2 zatrzaski po bokach obudowy wentylatora, uciągnąć delikatnie wentylator z obudową. odkręcić skraplacz klimatyzacji od chłodnicy - 2 śruby okręcić od pasa górnego uchwyt mocujące chłodnicę - 2 szt jeżeli mamy odkręconą chłodnicę to delikatnie ją odchylamy i widzimy przymocowaną chłodnicę klimatyzacji. chłodnica klimatyzacji zamocowana jest przy pomocy 4 zatrzasków - odchylamy je i delikatnie wysuwamy chłodnicę klimatyzacji. wyciągamy chłodnicę wody i zdemontujemy z niej dolne tuleje gumowe - przekładamy do nowej chłodnicy Montaż w odwrotnej kolejności. Odpowietrzamy układ - ja musiałem 3 razy dolewać płynu.. Mam nadzieję że taki krótki opis się komuś przyda Pozdrawim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.