Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ile pali Wasza Primerka latem i zimą


Gość daniellus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moja świżo po regulacji gazu wymienoiny filterek itd

na zbiorniku 35-36 L gazowiny zrobiłem 340 KM czyli jakies 10,2-10,5 na 100km

ale faktem jest że nie jezdże powoli :) wiec jak na dynamiczna jazde i cykl mieszany gdzie 60% to miasto sądze że spalanie jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: wlewam do swojej P11 paliwka za 100 zł i robię w cyklu mieszanym 300-340 km. A przy 180+ niech nikt nie mówi że mu spali 10l bo mniej niz 12 to nie ma prawa. Srednio - 13-14l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelRm

primera p12 2.2 po ostatniej bardzo oszczednej jezdzie do Warszawy z Radomia (130-140 km/h) w/g komputera srednia 6,5 :galy: :galy: po kilku dniach jazdy po miescie skoczyło do 7,4

 

 

 

nie wiedziałem ze te primerki takie oszczedne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

 

Mianowicie mam pytanie. Przy jakich obrotach Primerka z LPG sekwencją, powinna mieć najmniejsze spalanie? Wiadomo, że im wyższy bieg i niższe roboty to auto najmniej pali, ale czy jest jakiś inny sposób (zakres obrotów), przy których będzie najmniej palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pabloo4

Przed wymiana przepływki - 7,6 l/100 km :/

Po wymianie przepływki - trochę miasta reszta trasa do 110 km/h max - 6.1 l/100 km. :)

Jest nieźle...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mam pytanie.

Mam Primerke p10 92 r, 1,6 16V, i z tego co tu czytam to spalanie tego modelu powinno byc mniejsze niż u mnie:( w nieście pali kolo 11-12 trasa 7-8 martwi mnie miasto bo stosuje się do jazdy oszczędnej (hamuje silnikiem, lekka noga, nie uzywam zbytniej elektryki, 5 bieg przy 60km/h itd) więc powinno być mniej niż 11-12. jaka jest tego przyczyna?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj pojeździć normalnie, za niskie obroty nie są dobre dla tych silników, a 5 przy 60 to ile obrotów masz 1800? na niskich obrotach żeby się rozpędzić to silnik ma ciężej i przelewa benzyną, spróbuj pojeździć w przedziale 2-3,5 tys obr i zobacz co wtedy wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi wrzucam przy 2tys obrotów.

a że przelewa benzynke to nie wiedziałem, czytałem o oszczędnej jeździe i kazali jak najszybciej jak na najwyższy bieg a o tym przelewaniu anie słowa nie wspomnieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja biegi zmieniam 3,5-4 tys. i pali mi 11,5-12,5 po mieście; trasa 7-9l/100km zwykłej 95

czasami wyżej kręcę ale nie cały czas.

To nie są małe miejskie autka z dieslem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, takie obroty to tylko w dieslach, tu nie dość że nie oszczędzisz to jeszcze szybciej silnik zniszczysz, zmieniaj biegi w okolicach 3 tys, żeby przy wrzucaniu wyższego biegu silnik nie schodził poniżej 2 tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywistym jest, że dużo zależny od stylu jazdy i warunków atmosferycznych.

Zerkając ciągle na ekonomizer, latem na trasie Szczecin-Poznań udało mi się osiągnąć 5.5l a w mieście 7.4.

Zimą na trasie 7.0 a w mieście 8.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danielvlv

strasznie dużo wam palą te samochody

 

Moja W11 pali 5,5 na sto po trasie latem a zimą też poniżej 6

 

2litry benzyna,99rok,220tys przebiegu

 

przy wykorzystaniu jazdy na luzie i hamowaniu silnikiem, jazda zgodnie z przepisami,nowy filtr powietrza, ciśnienie w kołach 2,3 czyli troszkę więcej mi zaleca producent (2,2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość CichyBart

Konin - Połczyn Zdrój - Kołobrzeg - Połczyn Zdrój - Września - Konin (ok. 800km z kręceniem się po miejscowościach).

3 tankowania (2 prawie na pusto, ostatni połowa) - za każdym razem wychodziło niecałe 8l/100km LPG.

Co ciekawe, jazda 60% z klimatyzacją, szybkie przyspieszanie (ale hamowanie silnikiem, gdy się udawało), na trasie prędkości 90 - 150km/h (z przewagą 140).

Wozik: P11 1.6 16V LPG sekwencja AGIS (plastik).

 

ps: do tego tankowanie na stacjach Bliska, raz Orlen - max 1,53zł :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problemik, jechałem sobie (trasa jakies 70 km). zrobiłem przerwe na wizyte w sklepie i jak wychodziłem zobaczyłem że na lampie z przodu jest olej, więc maska w góre, gdy zobaczyłem co sie stało niemal zawału dostałem. cały silnik i wszystko do okoła w olej:( Okazało się że wywaliło mi korek od oleju i cały olej wychlapało. Co mogło być tego przyczyną? Zalałem olej odczekałem żeby ostygnął torchę i pojechałem ze strachem dalej, na szczęście wszystko jest spoko. Chodzi bez zarzutu tylko spalanie jest większe o jakies 2 litry.

Jaka może byc przyczyna że mi korek wystrzeliło? i czy mozliwe że teraz więcej pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mathis5288p

Trasa 6l benzynki

Miasto7,5l do 9max gdy szaleje

 

Silnik ga16de

 

[ Dodano: Pon 15 Cze, 2009 15:28 ]

gelo181, Ciężki temat. Ciśnienie nie mogło wywalic korka jeśli silnik jest ok i korek też. Poza tym nie powinno aż tak żygać olejem. Możliwe że zapchala sie odma więc musisz to sprawdzić a co do spalania to trochę mógł się silnik przytrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie bierze i chłodniczy też bez zmian. Odma (jak to en przewód co wychodzi z filtra powietrza do pokrywy silnika o długości ok 10 cm to jest OK sprawdzałem).

Brałem pod uwage też że po prostu zapomniałem zakręcić jak wlewałem ostatnio, ale wątpie żebym przejechał ponad 100 km bez korka i bym nie zatarł silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie przyspieszanie

Takie właśnie jest najbardziej ekonomiczne. Pod warunkiem że po rozpędzaniu jedziemy a nie hamujemy.

 

[ Dodano: Pon 15 Cze, 2009 20:40 ]

Odma (jak to en przewód co wychodzi z filtra powietrza do pokrywy silnika o długości ok 10 cm to jest OK sprawdzałem).

Jest jeszcze drugi przewód - w sumie ważniejszy - z pokrywy rozrządu do kolektora ssącego, w nim jest też zamontowana zwężka. Ten się znacznie częściej zapycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja poprzednia P11 na gazie wyciągała 8 na trasie i słabą dyszkę po mieście ale se chciałem polepszyć i kupiłem teraz P12 1.8 no i teraz mam 7.3 trasa 10.5 ale benzynki i jak mam odłożyć na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...