Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ile pali Wasza Primerka latem i zimą


Gość daniellus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skodziaż "dizla" nie kuipi bo on skoduje na taki silnik. Bo to trza panie po drogich serwisach potem jeżdzić a i ropa tera prawie tyle co bełzyna :D a i głośne to strasznie

 

U mnie stare dziadki emeryty zawsze siędziwią że odpalam bez problemu i wougóle dojeżdzam do roboty. Cóż pewnie nie czytali nigdy postów z NKP:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe and_pec jak zwykle trafny post ;) Jak ktoś leje do baku byle co, nie sprawdza płynów, nie wymienia zużywających się części to co się dziwi, że rano samochód strzeli mu focha i powie "pier... nie jadę" ;) Mi tak powiedział pewnego ranka bo akumulator był już zarżnięty - 5 letni z bardzo "renomowanej" firmy 4MAX :P

Uważam, że na bezpieczeństwie i eksploatacji nie można oszczędzać. Ostatnio wpakowałem 3.5tys. w samochód więc wiem, że to finansowo czasami boli. Ale jak mus to mus. Wymieniłem sporo rzeczy w mojej drezynie i wszystko chodzi jak ta lala. Kupiłem nowe opony i teraz nie stresuję się tak bardzo czy dam radę z tym śniegiem czy nie dam rady. Wymieniłem części w zawieszeniu i nic mi nie stuka. Wymieniłem bądź regenerowałem jeszcze wiele rzeczy i trzeba powiedzieć, że mimo poniesionych kosztów efekt jest tego wart. Dlatego wstaję rano z zupełnie czystym sumieniem wsiadam do samochodu, grzeję świeczuszki i brum ;) Podsumowując - jak dbasz o furę to i Ci na syberii zapali ;) AMEN ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast dorzucę dwa grosze na temat świec. Otóż często gęsto polecane są świeczki HKT niby japońskie. Więc ja mam z nimi takie doświadczenie, że co roku w listopadzie/grudniu muszę je wymieniać na nowe. Już 2 razy wymieniałem co roku komplet i znowu padły. Wkur... się i kupiłem NGK i jedno co na razie mogę powiedzieć, że materiał całkowicie inny, świeczka zapakowana w styropian, na końcówkę założony ochronny kapturek. Cena zabija 110 zł za sztukę daje do myślenia. Zobaczymy jak się będą sprawować. Na razie mogę powiedzieć że HKT to dno i metr mułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to tez zapala Nawet przy -30 st mrozu. Jak była w zeszłym roku zima to przy tej temp to raz swieczka podgrzana i pali .A parkuje pod chmurką. Kazdy tylko rano dzwonił żeby kogoś do pracy podwiesc :D . Mam pierwszego diesla zawsze gazowniki były. Można sie do traktorka przyzwyczaić.

Jedno co wiem że trzeba filtr paliwa na jesin przed zima wymienic.Właśnie ostatniej zimy jak koledze odpalaliśmy auto na kable to jego odpalił a mój d*pa zimna .Okazało sie że filtr paliwa zamarzł i kupiłem nowy założyłem i było git. No i nie leje że frytkami za mna czuć tylko normalna rope z cpn .Żadnej też oronżady czy chrzczonego z niewiadomoego zródła.

Teraz już mam olej i filtr paliwa wymieniony.Filtr palia.przed zima a olej bo już było 10kkm. To wymiana.I tak to jest kto smaruje ten jedzie :whistle: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy na moje oko to każdy się chwali jak odpala jego auto , 2.0TD jak ma dobre świece , akumulator i rozrusznik to nie ma siły żeby nie zapaliło, tylko problem zaczyna się po odpaleniu jak jest kiepskie paliwo, zatyka filtr , chmura dymu, kod 21 i auto gaśnie. Człowiekowi jak jest zimno to się ubiera tak samo jest z samochodem trzeba pewne rzeczy ocieplić. Ja zastosowałem ... uszycie pokrowca na akumulator z "waciaka" -dobre 3-5 stopni, izolacja filtra i podgrzanie za pomocą podgrzewaczy lusterek- ok 10stopni to chyba duża pomoc... Na mróz nie ma siły auto to tylko auto... człowiek jest stałocieplny i też zamarza... Moja rada jest taka ... jak się da coś ogrzać podczas mrozu to trzeba ogrzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystko zalezy jak sie dba o eksploatacje auta. Filtry oleje i paliwo z pewnego zródła, Jak wszystko na czas wymieniane to jest ok .Tylko lać zupe i jechać.

A metody które wskazałes pewnie dobre.W końcu trzeba pomóc jesli jest mozliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca jest tak... co z tego że wymieniasz filtry jak paliwo zamarza... i nowy filtr nie pomoże... nie miałem okazji się pobawić z tymi depresatorami ale dopiro początek zimy i przetestuje na swój sposób i podziele sie spostrzeżeniami jeżeli okaże się że nic nie dają to po co płacić za coś co nic nie daje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie dolewam doatki żeby wytracić wode ze zbiornika na zime.

I powymiaie filtra co miałem ten przypadek to jakoś nie zamarzło.

Nie którzy dolewaja 2-3 benz zamiast dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o wodę tylko parafinę i dlatego się leje benzynę żeby ropa była bardziej płynna, a nie mniej zawierała wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę benzynę dolewa się w tym samym celu co depresator, jednak nie radzę robić tego w nowych samochodach, bo zamiast ładnie chodzić mogą zgasnąć i tyle z tego będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz na krótkich trasach to ąz strach sprawdzać.

Aby tylko jechac bo jechać.

Przy takich warunkach 40-60km/h to pewnie te 9 l spokojnie wciągnie.

ABY DO WIOSNY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę dopiero od soboty (nowy zakup) i zastanawiam się, ile powinienem dodać do wskazań komputera...

Teraz jeżdżę raczej ostrożnie i delikatnie, raz, że warunki, dwa, że auta nie znam jeszcze dobrze, trzy, opony nówki więc idealne jeszcze nie są...

Komputer wskazuje mi 9,5l/100km (przejechane 200km) ale nie bawiłem się jeszcze w tankowanie do pełna, trasy krótkie, do pracy 22km dziennie, obrzeża miasta, więc stania w korkach nie ma, czasem trochę autostrady i dróg przez wioski... Tak po tym tankowaniu to wychodzi, że w miarę ok pokazuje.

Ale gaz i tak założę po zimie, będzie koszt kilometra przez dwa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w tamta zime wlalem 8l benzyny do ropy na pelny bak i niby wszystko ok, ale reakcja na gaz byla o wiele wolniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i sprawdziłem Nyskę zalewając drugi raz do pełna, wynik 9,2L/100km. Jak na dynamiczną jazdę, w 30% po mieście (ale bez stania w korkach) chyba nieźle. Aha, komputer pokazał 8,9L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdziłem Nyskę zalewając drugi raz do pełna, wynik 9,2L/100km. Jak na dynamiczną jazdę, w 30% po mieście (ale bez stania w korkach) chyba nieźle. Aha, komputer pokazał 8,9L.

 

Łał ....jakiś oszczędny silnik masz...moja za cholere poniżej 12 nie chce zejść (miasto ,krótkie trasy) .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój wynik jest rezultatem ślizgającego sprzęgła przede wszystkim. Wymiana po wypłacie dopiero, także żadnego palenia gumy nie ma, jeżdżę delikatniej. Co się sprawdza, to technika pod tytułem: start -> but do ok 100km/h -> utrzymywanie prędkości. No i cały czas hamowanie silnikiem. Co mnie zastanawia, to jazda na A4 z prędkością ok 140km/h - akurat jechałem zaraz po tankowaniu (reset wskazań był), komp zawisł na 7,8L/100km i ani rusz w górę. Możliwe, żeby tylko koło 8 paliła przy takiej prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wp11 na aluskach 17" wersja SE wiec ciezka 1400 kg :( Miasto 16l na zimnych silniku czesto jazda i stanie w korkach (Lublin) trasa z wyprzedzaniem z kick dawnem gdyz to jest AUTOMAT 10-11 . Jazda po miescie wieczorem bez korków 14l

 

Rekord w trasie 9.6 przy predkosci 130-140 :)

w miescie rekord 13 l :)

 

Oczywiscie mowie o spalaniu gazu(sekwencja)

Edytowane przez Kamilsr20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość barszczykb

Primera 1.6 - 99 KM gaz sekwencja tamasetto

 

autostrada w niemczech (prędkość około 110 km/h, 4 osoby w środku) 7.1-7.2 l LPG

cykl mieszany - około 8l LPG

miasto 9 l LPG

 

o ile może mi wzrosnąć spalanie przy zamianie opon z 185/65 15 na 205/55 16 cali????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozbierznosci sa duze. Wskazania komputera:

 

Miasto, krotkie odcinki na zimnym silniku - 13,5-14,5l

Trasa ostatnio - 8l a i nizej da sie zejsc.

 

Jezdze na LPG, wiec do powyzszego czesto (ale nie zawsze) trzeba doliczyc ten litr lub dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WP11 2.0 LPG (mixer bez sterowania)

miasto 12-14L

trasa 9-10L

generalnie nie widzę różnicy zima / lato (pewnie ma to znacznie tylko przy krótkich trasach)

jeśli chodzi o wskazania komputera to przy gazie nie ma co na to patrzeć (mi wyświetla ~8L z czego ~95% robie po mieście odcinki po 17km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...