MONIO303 Opublikowano 11 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Czy wałki do tego Murano VQ35DE Z50 2007 można szlifować? Krzywki mam idealne ale na ośkach mam zjechane od opiłków z zatartej panewki wału korbowego ( stan tragiczny, tylko wymiana). Budowa i brak panewek raczej jednoznacznie nie pozwala na szlif w/g mnie. Auto kupiłem z pukającymi szklankami. Oczywiście chętnie kupiłbym w bardzo dobrym stanie ale...już przekroczyło finansowo logikę naprawy silnika. Chętnie kupię cały dobry silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 12 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Mi też silnik stanął na panewkach. Kupiłem używkę z roczną gwarancją za ok 5k. łącznie z wymianą, wyniosło mnie to 7,2k zł. Poszukaj na allegro, tam była firma która sprzedawała z gwarancją silniki od anglików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 12 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Szukałem i znalazłem. Prawie nowe wałki wraz z regulacją zaworów pod LPG (tak....regulacją) w rozsądnej cenie. (podsyłam głowice) Te gady mają szklanki bez hydraulicznych popychaczy. Tak na marginesie ...odpowiedni luz reguluje sie doborem szklanek (27 wymiarów) oraz najpierw szlifem gniazd zaworowych. Valve clearance standard: Cold Intake : 0.26 - 0.34 mm (0.010 - 0.013 in) Exhaust : 0.29 - 0.37 mm (0.011 - 0.015 in) Hot* Intake : 0.304 - 0.416 mm (0.012 - 0.016 in) Exhaust : 0.308 - 0.432 mm (0.012 - 0.016 in) Jak odpalę i posłucham to zareklamuję tą firmę mająca dużo części do japońców. Naprawiają też silniki VQ35DE. Co do "nowego" silnika....nigdy nie wiadomo w jakim stanie a i tak trzeba rozkręcić i posprawdzać a na pewno rozrząd robić. Tak, że nigdy nie kupuję tylko remontuję sobie silniki, wówczas wiem co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2020 chyba ...."osoba do której dzwonisz ma wyłączony telefon bądź jest niedostępna..." dwa kontakty.....więc cdam sobie spokój z tą "firmą"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 (edytowane) Coś napiszę bo nie mogę nie napisać. Kupiłem murano tydzień temu z uszkodzonym silnikiem... Gość nie wiedział co stuka. Kit z panewkami. Ale chyba cały świat objechał że stukaniem. Wału napędowego brak, katalizator zajebał... Ciekawe co jeszcze. POlak potrafi... Cóż... Taki naród. Wał napędowy ściągnięty bo zmielony rozdzielacz(dyfer). Edytowane 17 Listopada 2020 przez MONIO303 poprawka i uzupełienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 (edytowane) Do przekładni kątowej (dyfer) mam gdzieś części zamienne , bo naprawiałem, tylko nie pamiętam czy uszkodzony był atak czy pozostałe elementy. Z resztą możliwe że mam sprawne i to i to, bo kiedyś zostałem oszukany i zamiast mojej przekładni(zrezygnowałem z regeneracji bo firma zaczęła zmieniać ustalone ceny), odesłali mi przekładnię z X-traila rozkręconą w drobny mak. Ale wnętrze jest to samo, więc może dało by się z tego poskładać całość. Mam też całą obudowę w dobrym stanie (nie popękaną i nawet nie otwieraną - w oleju opiłki) Musiałbym zobaczyć w garażu. Edytowane 17 Listopada 2020 przez jungu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 18 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 Dzięki za info. Już zamówiłem komplet naprawczy dyfra przedniego (dwie zębatki ,4 łożyska, 5 uszczelniaczy) 1600, oraz regenerowane głowice po 1200. Jeszcze został mi do zamówienia jeden korbowód uwalony od tarcia (?) ew. wcześniejszego obrócenia panewki bo widzę że silnik po remoncie partackim. Panewki były +0,25. INFO: Mają wszystko do japońskich silników ( oryginały) a i sami naprawiają. Czekam na przesyłkę. Jap-parts.pl Nowy Tomyśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 A dasz radę sam poskładać to dużo pracy a i dodatkowe ręce przy wkładaniu i przytrzymaniu czegoś się przydadzą jeśli chodzi o silnik. Silnik nie jest skomplikowany to wiem ale sama waga robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Jedni wolą wędkowanie , inni spacery a ja garaż. Zawiodłem się na mechanikach więc sam naprawiam choć z wykształcenia jestem elektrykiem. Nie bogowie zbudowali auta. A co do ciężaru...żuraw i stojak to podstawa w garażu. Choć i bez tych wynalazków się wyciągało silnik z fiata. A co do "fachowców" ...dwa tłoki i jeden korbowód był odwrotnie osadzony. Dlatego mimo niedawnego remontu silnika przez poprzedniego właściciela obróciło panewkę. Panewka trzyma się korbowodu nie tylko nacięciem (ze względu na kierunek obracania-tylko jeden blokuje) ale przede wszystkim lub wyłacznie przez odpowiednie spasowanie nadwymiarowe (korbowód zaciska panewki). Takich mamy fachowców! Nie zdziwię się kiedy innym razem zobaczę tłok do góry nogami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 22 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Aż mi się wierzyć nie chce że mechanik może popełnić taki radykalny błąd. Ale z drugiej strony mi na odwrót założyli filtr paliwa w citroenie i dali diagnozę popa wtryskowa do naprawy. Kiedyś też wszystko robiłem sam w samochodach ale skończyło się jak z domku przeprowadziłem się do bloku. Życzę ci powodzenia a przede wszystkim mocnych nerwów i cierpliwości. Tylko co mogę doradzić to wymień śruby na nowe od głowic kiedyś nie wymieniłem na nowe i przy dokręcaniu kluczem dynamometrycznym pękła i było sporo zabawy żeby ją wykręcić i koszt kolejnej uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 (edytowane) Zmiana Edytowane 22 Grudnia 2020 przez MONIO303 błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2021 Temat zamykam -silnik uruchomiony i działa bez zastrzeżeń. Na dotarciu więc nie szaleję z mocą. Reasumując. Nie opłacałoby mi się przeprowadzać kapitalnego remontu silnika gdybym sam tego nie robił a zlecił mechanikom. Tak, że widząc ogłoszenia tych samochodów z informacją na końcu ze coś delikatnie stuka w silniku uśmiecham się. A najgorsze jest to ,że dużo tych aut sprzedawanych jest jako stan bardzo dobry co mija się z prawdą! Chyba że ktoś sam naprawił i zaraz sprzedaje z powodów nie zarobkowych. Bez stetoskopu nie kupujcie aut z tymi silnikami. Same wyregulowanie luzów zaworowych które szybko się powiększają wiążą się z wyjęciem silnika i demontażem rozrządu. I nie ma tam żadnych śrubek ani nakrętek...wymieniamy szklanki których jest 27 wymiarów. Ale jednak auto warte zachodu. A co najważniejsze dośc twarde zawieszenie jak na suwa więc na zakrętach nie buja się jak inne. Masz pytanie -pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 29 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2021 Jak rozwiązałeś temat szklanek ? Kupowałeś w chorych pieniądzach czy szlif ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 (edytowane) Jak wcześniej wspomniałem kupiłem gotowe głowice w Nowym Tomyślu. https://www.jap-parts.pl/kontakt Wałki rozrządu miałem zryte więc nie miałem wyjścia. Poustawiali luzy (dopasowali szklanki) do instalacji LPG. I choć miałem obawy to silnik jak sie rozgrzeje paracuje jak zegarek. Na gazie również choć nie mam tak zachwalanej nie wiedzieć czemu BRC tylko EMER. Oczywiście LPG w drobny mak i powkładane wszystkie membrany , oringi i gumki-również we wtryskach. Jak ogarnę wszysto co zostało po naprawach a nadaje się do użytku w tym szklanki to powiadomie tu i na ogloszeniach. Dodam dla rzetelności... Regulacje luzów zaworowych wykonuje w tych silnikach na zasadzie przeszlifowania otworów zaworowych, zaworów oraz kalibruje ( podmienia) potem różnymi wymiarami szklanek. Tak też miałem robione. Edytowane 30 Stycznia 2021 przez MONIO303 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Pamiętaj, że przy gazie powinno się dolewać benzyny. Wtedy będziesz długo cieszył się sprawnym motorem. W silnikach wysokooblrotowych wtrysk gazu w fazie lotnej (gen4) jest problematyczny przy obrotach >4000 (przy najszybszych wtryskiwaczach). A wiadomo, ż ten motor najfajniej "chodzi" 4500-6500 obr./min. Pozdrawiam wkar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Mam w VQ40DE dotrysk benzyny powyżej 3500 RPM;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MONIO303 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Podsumowanie. Po przejechaniu 1000km wymieniłem olej i filtr silnikowy-był klarowny i żadnych opiłków. Teraz przejechałem 2tys i olej nadal klarowny i nie ubywa. Do gazu mam lubryfikator kropelkowy. Silnik pracuje jak zegareczek. Także ...kolejny zaliczony. Teraz bedzie V8'ka. Pozazdrościłem koledze dotrysku i chyba zmienię elektronikę LPG bo w mojej nie ma (EMER) A co do pierwotnego pytania o wałkach. Nie opłaca się kombinować. Kupić zregenerowaną głowice lub wysłać swoją do Jap-Parts. Z tego co widziałem na ogłoszeniach , mamy w Polsce b. dużo zajechanych Murano Z50.-zaniedbanie olejowe i panewki uszkodzone. Ja miałem ciężki przypadek, może silniki inne nie sa tak zajechane. Także przestrzegam przed pukającymi silnikami. Jeśli sa to początki panewek to owszem opłaca się remontować (tylko we własnym zakresie) ale jeśli ktoś przejechał bez panewek pół Polski to odradzam. Dodam jeszcze że efektem zacierania się panewek jest zawieszanie sie szklanek i stukanie metaliczne z częstotliwością 6 razy wiekszą. Po prostu opiłki z panewek dostaja sie w obieg i zacieraja szklanki i oczywiście wałki i wszytko co powinno sie sliskac na oleju. Tak ze trzeba brac pod uwagę klekotanie szklanek co swiadczy o zajechaniu slinika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.