Hoover Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Mam całkiem banalne pytanie: czy przed zmianą biegu wduszacie pedał sprzęgła do podłogi czy tylko tak, żeby sprzęgło załapało? Pytam, bo mi znowu coś szwankuje z łożyskiem sprzęgła (po przebiegu kilku tyc. km :evil: ) i szukam przyczyny, a słyszałem że wduszenie pedału do podłogi może mieć wpływ na szybsze jego zużycie. Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Do podlogi,chyba logiczne,nie wiem :shock: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krawczynski Marcin Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Hoover a jak wciskasz w awaryjnych sytuacjach HAMULEC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 5 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 No właśnie. Zawsze wciskałem do podłogi. Ale pierwszy raz dzisiaj usłyszałem (od mechanika), że dla sprzęgła lepiej jak się zmienia biegi z pedałem sprzęgła wciśniętym tylko tak, żeby sprzęgło załapało , bo mechanizm mniej obciążony wtedy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ehen Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 No właśnie. Zawsze wciskałem do podłogi. Ale pierwszy raz dzisiaj usłyszałem (od mechanika), że dla sprzęgła lepiej jak się zmienia biegi z pedałem sprzęgła wciśniętym tylko tak, żeby sprzęgło załapało , bo mechanizm mniej obciążony wtedy jest. dobry mechanik a jak cię uczyli na kursie :?: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Witam HOOVER, zapytaj się mechaniora kiedy się wie, że sprzęgło załapało Czy poznaje po zapachu ślizgającej się - palącej- tarczy sprzęgłowej :?: dla mnie jego opinia to bzdura. Jeśli znasz się troszkę na mechanice i sposobie przekazania napędu to wiesz, że do zmiany biegów sprzęgło musi byc rozsprzęglone całkowicie - aby silnik nie napędzał skrzyni biegów, jak nie będzie, dostaną "po tyłku" na początek pierścienie ułatwiające "przejście" z jednej zębatki na drugą a póżniej zębatki przekładni. To kończy się uszkodzeniem i remontem skrzyni. Wracając do sprzęgła, jeśli nie będzie całkowicie rozsprzęglone to tarcza będzie się ślizgała, co wywoła tarcie, a w końcu zniszczenie A mechanizm dźwigni sprzęgła po to jest żeby go obciążać, łożysko i tak pracuje tak samo a dźwignia odciągająca praktycznie nie ulega zniszczeniu. Tyle ode mnie pozdr. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 5 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 W zasadzie wcześniej by mi takie coś do głowy nie przyszło. Moje pytanie wzięło się z czystej desperacji , ale o tym już napiszę w innym poście. Dzięki wszystkim za info. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 usłyszałem (od mechanika), że dla sprzęgła lepiej jak się zmienia biegi z pedałem sprzęgła wciśniętym tylko tak, żeby sprzęgło załapało , bo mechanizm mniej obciążony wtedy jest. O ludzie! Co za opinia :idea: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 No wlasnie,skad widaomo ze sprzeglo zalapalo :wink: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 nie nazywajcie go mechanikiem, to jakiś troglodyta, pewnie jeden z tych co nawet młotek popsuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 a ja przy zmianie nie wyciskam sprzegła do końca nie slizga sie one oczywiście ale nie ma potrzeby wciskać pedał do końca, jak podczas ruszania zalezy to od indywidualnego przypadku i regulacji w danym aucie oczywiście .... ale po co rozwierać tarcze sprzegła od koła zamachowego na odległość..... np. 15 mm jak można ją tylko odciagnąc na 2 mm .... mniej wtedy zyżywa sie docisk sprzegła ... choć zawsze uczyli "sprzegło do końca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Generalnie polscy specjaliśi ustawiają tak pięknie sprzęgła w naszych nismo żę praktycznie po wcisnieniu 1/3 pedału sprzęgła jest ono w 100% wysprzęglone, głębsze jego wciskanie powoduje tylko i wyłącznie nadmierne złużycie łozyska i słoneczka w docisku... Osobiście ustawiam że sprzegło ma skok minimalny pare cm i chodzi leciutko ale trzeba je do deski depać żeby w pełni wysprzęglić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 a ja dla odmiany łapię się czasem że nie docisnę sprzęgła do końca ale biegi ładnie wskakują i nic nie haczy, nie trzeszczy i nie szarpie #-o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 ...Osobiście ustawiam że sprzegło ma skok minimalny pare cm i chodzi leciutko ale trzeba je do deski depać żeby w pełni wysprzęglić. I własnie o to chodzi. Dobra regulacja zamiast kontynuowania złego zwyczaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 hehe dziękuje za uznanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.