Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Max rozmiary koł do ciezarowek


crensch
 Share

Recommended Posts

MAcie moze jakies dane jaki max duze profile moge wsadzic do navary? obecnie mam 25565R17 no i chcialbym zapodac zimowki ale ze wzgledu na ekonomicznosc i dostepnosc najlepiej wychodza 265/65R17... nie wiem czy wleza i czy w ogole mozna ..sa moze jakies oficjalne tabele nissana na to?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest MacKo

hej

 

17cali to 42,5cm wysokości kola

 

opona 255/65 to 16,57cm (profil) czyli razy 2 to daje 33,14cm wysokości na gumie

 

czyli felga + opona = 75,64cm wysokości calego koła

 

w autach terenowych "stosuje" się też opony w rozmiarach calowych podając wysokość razy szerokość np. 31x10 R15

 

31 cali to 77,5cm a 10 cali to odpowiednik 255 (10x2,5)

do tego najmniejsza opona "calowa" to 29"

 

29" = 72,5cm

30" = 75cm

31" = 77,5cm

 

moim zdaniem możesz szukać opon w rozmiarze 30x10 albo 31x10 - nie wiem tylko czy 17 są też dostępne...

 

na 15 to nawet extra wyglądją takie opony...

wsadzanie np. 33" moze wiązaćsiez liftem nadwozia ;)

 

wpisz w googlach "opony 4x4"

 

a uzyskasz mnóstwo linków ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest szfurcpunk

265/65/17 spokojnie ci wejdą, widziałem w niemczech navare na gumach 285/75/16 i chodziła bez problemu bez przeróbek.

 

Ja natomiast mam pytanie czy ktoś wie czy mogę założyć do navary koła 33" bo navet dealer nie umie mi na to odpowiedzieć

Link to comment
Share on other sites

oponki na zime juz zzamowione (bo w tym roku nie bylo szans na zakup - po prostu nie bylo)

Link to comment
Share on other sites

Guest szfurcpunk

crensch a na seriach myślisz że zimą może być problem????

bo ja się nad tym mocno zastanawiałem i stwierdziłem, że wkońcu jest jescze dołączany przód, który nie tylko trzeba wykożystać w terenie.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. jezdzilem juz zima na standardach (wranglery) no i raczej na sliskim na samym tyle nie ujiedziesz (przynajmniej nie daleko)

irytujace ejst ze jak zjedzdiesz ze sliskiego na suchy np parking to bedzie d*pa w 4x4 bo nie wykrecisz przy parkowaniu i trzeba przelaczac na 2

pozatym na pewno przy hamowaniu bedzie inna melodia na zimowkach

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

samochodem który ma sztywno dołączany napęd przedni jeździsz po asfalcie?? :shock: zajedziesz skrzynke rozdzielczą

Link to comment
Share on other sites

a gdzie to przeczytales ze tak jezdze?

chodzi o jazde zima...

Link to comment
Share on other sites

Guest boris.blank

Zimą to zakładaj wąskie oponki a nie 33cale bo te w standarcie mają 12.5'' szerokości więc kg/cm2 jest do d*py i będziesz miał w zimie tragedię. Ewentualnie poszukaj 255/80/16 czyli 33/10.5/16 - tylko takie są dostępne tylko MT więc w zimie śmierć w oczach. Na zimę polecam nie więcej niż 225 szerokości - profil dobierz sobie w/g potrzeby do felgi.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

o tym juz pogadaliśmy w innym wątku, asfalt zima też się zdarza :)

 

MT to faktycznie masakra na śnieg ale zawsze można założyć opony zimowe prawdziwe szosówki. Przykładowo

Vredestein 235/70 R16 106 H

Wintrac 4 Xtreme FSL

cena 115 euro za sztukę

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...