Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0045(13) - max obroty silnika 3000, brak mocy ?


katazipen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , borykam się od niedawna z błędem P0045(13) , , kolejny błąd to P0235(12) , objawy to duży spadek mocy praktycznie brak i sionik nie wkręca się na obroty , max 3000 obr/min.

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika auto wraca do normy , choć zauważyłem że od czasu do czasu podczas energicznego przyspieszania występuje takie pływanie , nierównomierne przyspieszanie auta pomimo wciśnięcia na max pedału gazu .

Screenshot_20201130-175239.jpg

Screenshot_20201130-175239.jpg

Edytowane przez katazipen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na problemy ze złączami elektrycznymi elementów sterujących turbosprężarką. Załączyłem Ci opis diagnozy tych błędów z serwisó wki T31.

Więcej nie poradzę bo na oczy nie widziałem tego silnika i tego turbo, ale przyjrzałbym się wszystkim złączkom z okolic turbo.

Tak jak opisuje instrukcja sprawdź masę odpowiednich pinów w złączach, zmierz rezystancję czujnika w turbo itp.

ECR_P0045_P0235.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gkowal , właśnie od tego zacznę , od sprawdzania kostki dużo ich nie ma chyba trzy , ale muszę poszukać , tylko jeśli chodzi o kostki to dziwny objaw bo jeśli np: będą to przewody albo ich połączenie to dlaczego wszystko wraca do normy jak zgaszę silnik i ponownie go uruchomię jak ręką odjął ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, katazipen napisał:

dlaczego wszystko wraca do normy jak zgaszę silnik i ponownie go uruchomię jak ręką odjął ?

objaw jaki odczuwasz to przejście pojazdu w tryb awaryjny. Nissan przełącza się w tryb awaryjny po odczytaniu jednego błędu z części czujników, ale 'check engine' jest podświetlony po 2 błędach. Przejście w tryb awaryjny to ograniczenie maksymalnych obrotów i trybu pracy przepustnicy. Tryb awaryjny zawsze jest wyłączany po zgaszeniu silnika i uruchamiany ewentualnie jeśli błąd wystąpi ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eloar ok , dzięki za info .  Ile jest tych czujników Turbo i gdzie mniej więcej są umieszczone . Ostatnio wymieniłem sondę lambdę ( niepotrzebnie ) , i widziałem chyba czujnik temp, wkręcony w kolektor  . Czy są jeszcze jakieś ( podejrzewam że kilka) , tylko gdzie i jakie ?

A może problem leży w Turbinie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nie , żona jeździ i u niej wszystko działa , ale jak ja wsiądę to gaz do spodu i błąd się pojawia , dzieje się tak jak trochę pociśniesz gazem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 1.12.2020 o 19:28, katazipen napisał:

Ile jest tych czujników Turbo i gdzie mniej więcej są umieszczone . Ostatnio wymieniłem sondę lambdę ( niepotrzebnie ) , i widziałem chyba czujnik temp, wkręcony w kolektor  . Czy są jeszcze jakieś ( podejrzewam że kilka) , tylko gdzie i jakie ?

zupełnie gdzieś przegapiłem, że w tym wątku były odpowiedzi. czujników masz w sumie sporo. MAF, czujnik przepustnicy, czujnik pozycji EGR, czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujniki na wydechu. Podepnij się pod komputer, kod błędu jaki odczutasz będzie naprowadzał na konkretne czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witajcie,

pojawił się u mnie błąd P0045 - objaw standardowe, brak mocy, głównie po rozgrzaniu. Kasowanie z OBD+Torque nie pomaga. Do przetwornika podciśnienia dochodzi zasilanie 12V, a sam przetwornik ma rezystancję ok. 10 Ohm. Rozłożyłem go i nie bardzo rozumiem, jak to działa, ponieważ w porównaniu do innych przetworników z YouTube nie posiada on ruchomego rdzenia w cewce, który poruszałby membraną. W środku, oprócz membrany z dwoma króćcami do wężyków, jest sprężyna która dociska metalową blaszkę do cewki, przez cewkę biegnie wkręcony (nieruchomy), pusty w środku, niby-rdzeń, który z drugiej strony zakończony jest pokrywką z gąbczastym filtrem. Czy wymienić wężyki, choć wyglądają na szczelne czy od razu cały przetwornik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...