Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0045(13) - max obroty silnika 3000, brak mocy ?


Recommended Posts

Witam , borykam się od niedawna z błędem P0045(13) , , kolejny błąd to P0235(12) , objawy to duży spadek mocy praktycznie brak i sionik nie wkręca się na obroty , max 3000 obr/min.

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika auto wraca do normy , choć zauważyłem że od czasu do czasu podczas energicznego przyspieszania występuje takie pływanie , nierównomierne przyspieszanie auta pomimo wciśnięcia na max pedału gazu .

Screenshot_20201130-175239.jpg

Screenshot_20201130-175239.jpg

Edited by katazipen
Link to post
Share on other sites

Wygląda to na problemy ze złączami elektrycznymi elementów sterujących turbosprężarką. Załączyłem Ci opis diagnozy tych błędów z serwisó wki T31.

Więcej nie poradzę bo na oczy nie widziałem tego silnika i tego turbo, ale przyjrzałbym się wszystkim złączkom z okolic turbo.

Tak jak opisuje instrukcja sprawdź masę odpowiednich pinów w złączach, zmierz rezystancję czujnika w turbo itp.

ECR_P0045_P0235.pdf

Link to post
Share on other sites

@gkowal , właśnie od tego zacznę , od sprawdzania kostki dużo ich nie ma chyba trzy , ale muszę poszukać , tylko jeśli chodzi o kostki to dziwny objaw bo jeśli np: będą to przewody albo ich połączenie to dlaczego wszystko wraca do normy jak zgaszę silnik i ponownie go uruchomię jak ręką odjął ?

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, katazipen napisał:

dlaczego wszystko wraca do normy jak zgaszę silnik i ponownie go uruchomię jak ręką odjął ?

objaw jaki odczuwasz to przejście pojazdu w tryb awaryjny. Nissan przełącza się w tryb awaryjny po odczytaniu jednego błędu z części czujników, ale 'check engine' jest podświetlony po 2 błędach. Przejście w tryb awaryjny to ograniczenie maksymalnych obrotów i trybu pracy przepustnicy. Tryb awaryjny zawsze jest wyłączany po zgaszeniu silnika i uruchamiany ewentualnie jeśli błąd wystąpi ponownie.

Link to post
Share on other sites

@Eloar ok , dzięki za info .  Ile jest tych czujników Turbo i gdzie mniej więcej są umieszczone . Ostatnio wymieniłem sondę lambdę ( niepotrzebnie ) , i widziałem chyba czujnik temp, wkręcony w kolektor  . Czy są jeszcze jakieś ( podejrzewam że kilka) , tylko gdzie i jakie ?

A może problem leży w Turbinie ? 

Link to post
Share on other sites

Znacie jakiegoś dobrego mechanika z okolic łodzi ? Piotrkowa Tryb. ?

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
GrogR

Cześć katazipen,

Czy udało się naprawić? Jeśli tak to w jaki sposób?

Link to post
Share on other sites
katazipen

Nie , żona jeździ i u niej wszystko działa , ale jak ja wsiądę to gaz do spodu i błąd się pojawia , dzieje się tak jak trochę pociśniesz gazem .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...