Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera Tino 2.2 DTi brak mocy


multifan4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

To mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna jestem posiadaczem Almery Tino jak w temacie. Silnik odpala poprawnie, nie kopci, jednak nie ma mocy wolno nabiera obrotów. Poprzedni właściciel twierdzi, że ten problem miał od kiedy go kupił, jednak niespecjalnie się tym przejmował. Kontrolka MIL nie świeci, brak jakichkolwiek błędów, spalanie w normie, przepływ powietrza 13g/s ma biegu jałowym, nie kopci, nie pali oleju. Auto jest jednak dużo mniej zrywne od Golfa IV z silnikiem 1.4, nie jest to tylko moja opinia.

Jest dużo pomysłów od pompy poprzez rozrząd, zapchany wydech, przepływomierz, turbinę. Chciałbym jednak zapytać od czego zacząć, może jest to typowa choroba tego modelu. Czy są jakieś typowe przypadłości tego silnika, na czym warto się skupić aby trafnie zdiagnozować problem? 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, multifan4 napisał:

Witam wszystkich.

To mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna ...

Na początek wyciąg wtyczkę od przepływomierza i się przejedź. Jeśli będzie lepiej to już wiesz co jest zepsute. Gdyby zaświecił się błąd, to po wpięciu wtyczki powinien zniknąć.

Czasem przepalone światła stop dają podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź.

Znalazłem podobny temat z identycznym problemem, gdzie, poza mocą, wszystko działa idealnie, czyli tak jak u mnie.

W tym temacie okazało się, że odłączenie przepływomierza niewiele zmieniło, pomogła dopiero wymiana. 

Oczywiście - odłączę i napiszę, ale z powyższego warto wiedzieć że brak zmiany nie dowodzi, że jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odłączyłem przepływomierz - kontrolka MIL się świeci, ale moc wróciła, nie ten samochód. Jakiej marki przepływomierz polecacie aby posłużył? U mnie wg VIN powinien być nr OEM 226807J600. Czy wymieniać razem z obudową, czy sam tylko czujnik?

 

Ciekawe, czy po wymianie nie będzie to samo, co tu: https://forum.nissanklub.pl/topic/116571-tino-22-di-2000r-zamulony-nie-chce-jechać/

W powyższym temacie problem wygląda na wadliwe chińskie przepływomierze, ale OEM kosztuje 399USD, więc jaki zamiennik warto kupić?

Kolejną opcją może być może być nieszczelność na odcinku pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2020 o 21:49, multifan4 napisał:

Odłączyłem przepływomierz - kontrolka MIL się świeci, ale moc wróciła, nie ten samochód. Jakiej marki przepływomierz polecacie aby posłużył? U mnie wg VIN powinien być nr OEM 226807J600. Czy wymieniać razem z obudową, czy sam tylko czujnik?

 

Ciekawe, czy po wymianie nie będzie to samo, co tu: https://forum.nissanklub.pl/topic/116571-tino-22-di-2000r-zamulony-nie-chce-jechać/

W powyższym temacie problem wygląda na wadliwe chińskie przepływomierze, ale OEM kosztuje 399USD, więc jaki zamiennik warto kupić?

Kolejną opcją może być może być nieszczelność na odcinku pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym.

A pytałeś w Boschu ? jakimś lokalnym np. Ja mam benzynę i yu jest raczej odwrotnie bo walnięty przepływomierz powoduje że auto nie chce jechać. Już dobrze nie pamiętam ale jest trochę takie jak na mega ssaniu, pije jak dziki ale pod górkę ciągnie niechętnie. 

Wracając do kupna, ja byłem w szoku bo okazało się, że dając stary na wymianę najmniej zapłaciłem w Boschu-jakieś 380zł a gdzie indziej kosztował około 30% więcej a bałem się zamiennika o sygnalizowano problemy. No ale ja to robiłem z 5 lat temu? Szukaj np w Auto Części Zielonki przy wyjeździe z Krakowa. Mają tu często dobre ceny. Nie wiem czy dobrze wybrałem twój model ale ceny są wg mnie niezłe. dałem twój nr części. Wyniki wyszukiwania - Auto Części Zielonki (autoczescizielonki.pl)

Jak oddasz star nie rozwalony mechanicznie to masz Boscha za 286zł!

Przepływka Bosch.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odłączenie przepływomierza spowodowało wzrost mocy, ale zaczęła świecić kontrolka silnika. Zamontowanie używanego ze szrotu spowodowało, że silnik odzyskał pełną moc. Dziękuję za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...