Gość Erazm Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Od niedawna jestem posiadaczem starego Sunny-1 .W związku z paroma usterkami w elektryce poszukuję schematu instalacji elektrycznej oraz alarmowej (ponoć jest jak powiedział poprzedni właściciel) .Nic nie wiem także o tym ile to pali benzyny i w ogóle nic nie wiem o tym samochodzie gdyż dotychczas jezdziłem tylko polskimi pojazdami.Czy warto go zagazować? Jest to Nissan Sunny-1 z 1990 roku pojemność 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 N13 to byla sunny 2 a jedynka to n12 n13 bylo od 1986 a wczesniej byla poprzednia generacja do 1985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 sunny - 1 z 1990 roku? Cos tu nie gra... i pojemnosc mi cos nie pasi do sunny b12. silniki 1.0 byly w N13. Trzeba zdekodowac vin'a i wszystko bedzie jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Model code FMLN13LQ Internal color K - CHARCOAL GRAY External color 463 - GRAY METALLIC Production year/mon 8909 Model start year 8606 Model finish year 9010 Model NISSAN SUNNY N13 Description TRANS - 4-SP MANUAL TRANSMISSION GRADE - L TYPE ENGINE - E10S TYPE ENGINE BODY - 5 DOOR HATCH BACK WHL DRV - 2 WHEEL DRIVE Tyle mi odczarowała strona ale nie ma żadnych informacji,których szukam albo nie umiem tego odczytać Przede wszystkim ile toto pali benzyny bo żaden wskażnik nie działa oprócz szybkościomierza i jak naprawić te wskażniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VirGo Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 co do wskaznikow - trzeba zdjac plastiki za kierownica, nastepnie te dookola deski rozdzielczej, wyjac sama tablice ze wskaznikami (wszystko sie odkreca nie srubki) i z tylu deski rozdzielczej jest w lewym gornym rogu metalowa "kostka". U mnie to ona sprawiala brak wskazan, po wymianie jest ok. z tego co mi tu pisano to chyba najczestrza przyczyna braku wskazan (poziom paliwa i temp. silnika). Swoja droga to chyba rzadki okaz: silnik E10S.. pierwszy raz slysze. Myslalem ze slabszego nic E13S nie wkladali pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Dzięki za rady z tablicą -zobaczę czy uda się naprawić.Jednym z problemów jest również stale kręcący się wentylator chłodnicy,który został zablokowany na stałe ponoć z powodu uszkodzenia termostatu a raczej czujnika temperatury.Czujnik został wymieniony co nie poprawiło sytuacji pytanie więc do bardziej doświadczonych co jeszcze może powodować złe włączanie a właściwie nie włączanie się wentylatora w odpowiednim momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Jednym z problemów jest również stale kręcący się wentylator chłodnicy,który został zablokowany na stałe ponoć z powodu uszkodzenia termostatu a raczej czujnika temperatury.Czujnik został wymieniony co nie poprawiło sytuacji pytanie więc do bardziej doświadczonych co jeszcze może powodować złe włączanie a właściwie nie włączanie się wentylatora w odpowiednim momencie. nie czujnik temperatury tylko czujnik wentylatora w chlodnicy. On zwiera styki (kabel masowy) i uruchamia wentylator po przekroczeniu pewnej temperatury plynu. Nie ma nic innego po drodze. Chyba ze ktos obszedl ten wentylator jakims krosem.. przyjrzec sie trzeba dokladnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Prosze o informację czy element metalowy w górnej częsci wskażników jest jakimś stabilizatorem większej mocy czy tylko rezystorem ewntualnie o jakiej wartości.Rozebrałem już to i nie chciałbym od nowa wszystkiego rozkręcać.Wyczytałem,ze jest to element zminiejszający napięcie do 8V z 12-tu ale taką funkcję mogą wykonywac różne elementy i ich konmbinacje.Próbowałem podstawiać rezytory o małej rezystancji ale nie działa więc może jest to stabilizator 8 V o większej mocy? Gdzie można zdobyć schemat instalacji elektrycznej mojego wynalazku?.Poprzedni właściciciel lub jego mechanicy wprowadzili pewne "udoskonalenia",które niezupełnie spełniają swoją rolę!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 No więc zamontowałem stabilizator na 8V ale niestety wskażniki nie działąją prawidłowo-wskażnik paliwa tylko lekko drgnął i pokazuje,że jest trochę paliwa -rezerwa się nie świeci.To może być co prawda spowodowane dodatkowym uszkodzeniem w zbiorniku paliwa ale temperatura silnika też jest nieprawidłowo -tylko lekkie wychylenie pomimo długiej jazdy i gorącego silnika.Zasilanie wskażników jest prawidłowo 8V.Raczej wykluczam jednoczesne uszkodzenie czujników paliwa i temeperatury silnika więc nie bardzo wiem gdzie szukać.Wizyta u "fachowca" nic nie dała oprócz idiotycznej rady aby zamontować TRANSORMATOREK redukujący napięcie 12 na 8V.Szanowny fachowiec nawet nie odróżnia prądu stałego od przemiennego lub zmiennego więc dyskusja stała się bezprzedmiotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 Transformatorek dobra rzecz zwlaszcza a nissanie. Musisz dorwac oryginalny stabilizator i bedzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 A czym u licha różni się stablizator 12 na 8V ?.Ma dawać 8V i daje 8V więc dlaczego mam płacić 60 zł za element wart 6 zł??!!.Napięcie nie "przysiada" więc jakoś mi ta teoria nie pasuje.Rozumiem,że oryginalny jest zalany i zabezpieczony bo nie wiadomo czy auto będzie w Afryce czy w Arktyce ale nie o to tu chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 nie mam pojecia czym sie rozni i nie bede sie w to wglebial. Wiem ze nie jedna osoba probowala to naprawiac albo kombinowac cos samemu. Zawsze te naprawy kombinacje konczyly sie fiaskiem.. wystarczylo pojechac na szrot kupic oryginal na pise pieniadze i wszystko wracalo do normy. Co do swiecenia tzw rezerwy to ta plytka (stabilizator) nie ma z rezerwa nic wspolnego... Temat walkowany byl nie jeden raz... sam sie niezle produkowalem kiedys na tym temacie. Proponuje poszukac na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Erazm Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 Odwiedziłem kilka miejsc i dwa układy nabyłem faktycznie za grosze ale okazały się szroty.A co rezerwy to tylko było w odniesieniu do działania wskażnika -czyli zapomniałem napisać ,że stan paliwa w zbiorniku nie był zerowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.