eryk93 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2020 Cześć, jak w temacie, wczoraj wracając do domu pojawiły się dziwne stuki jakby w silniku. Mocy nie traci, biegi zmienia płynnie, ogólnie jedzie ok ale coś stuka. Dzisiaj po małej próbie jazdy jest jakby gorzej, auto raz samo zgasło, przy odpalaniu piszczał dość intensywnie pasek. Miał ktoś może podobny problem? Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 23 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2020 U mnie (wy)padło koło pasowe, dosłownie - objawy były podobne, piszczało, trochę śmierdziało palona guma, było i dziwne stukanie oraz zaświecanie się kontrolki ładowania akumulatora przy włączeniu klimy. Połowa koła odpadła, uszkodzenia były na części gumowej, pasek oczywiście postrzępiony i do wymiany. Dostęp do niego jest całkiem wygodny po zdjęciu prawego koła i osłony. Ale widać je dosyć dobrze również od góry po zdjęciu wlewu płynu do spryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2020 Sprawdzę to dzięki, taka niespodzianka na same święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 25 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2020 (edytowane) Mam jeszcze pytanie, czy ten Nissan posiada dwumase? Jeśli tak to jaką? I czy to może być przyczyną? Ale to słychać wyżej w sumie jakby na 1 gar nie dawał... Takie metaliczne stukanie Edytowane 25 Grudnia 2020 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Po wizycie mechanika podejrzenie padło na panewki, po nowym roku się okaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 Przy panewkach hałas metaliczny jest i rytmiczny i wzrasta z obrotami. Generalnie jeśli to panewki to zaboli. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2020 (edytowane) O ile wału nie uszkodziło, bo pojawiło się to ok 15km od domu a dojechać trzeba było... Zauważyłem też, że z jednej strony od miski olejowej troche olej sączy Edytowane 28 Grudnia 2020 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 A więc tak, panewki to nie były, bo był by problem z ciśnieniem oleju, migała by mi kontrolka Auto trafiło 3 tyg temu do mechanika, stwierdził, że wtryski i faktycznie były właściwie do wyrzucenia. Udało mi się załatwić nowe, zostały sprawdzone i zamontowane ale objawy dalej występują. Mechanik stwierdził, że sam nie wie i nie ma ludzi więc nie będzie tego dalej robił, auto dzisiaj ma wrócić do mnie tak jak wyjechało, czyli na lawecie. Poszperałem po internetach i znalazłem sugestię iż możee to być napinacz hydrauliczy, napinacz łańcuszka rozrządu, teraz nie wiem co robić, bo włożyłem już w niego 3600zł i defakto jestem w kropce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 Interesuje mnie jak mechanik doszedł do wniosku ,ze poprzednie wtryski nadawały sie do wyrzucenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2021 10 minut temu, piotrek3 napisał: Interesuje mnie jak mechanik doszedł do wniosku ,ze poprzednie wtryski nadawały sie do wyrzucenia? Zawiózł je do gościa który zajmuje się regeneracją wtrysków, tyle dobrego, że do gościa, który robił wtryski mojemu ojcu, więc miałem do tego wgląd, z tym, że to nie wtryski okazały się winowajcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Po dłuższym czasie okazało się, że panewki się obróciły, waliło po głowicy, generalnie remont nie opłacalny, trzeba szukać silnika, podobno częsta przypadłość w silnikach reno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Te silniki -M9R sa bardzo dobre-jedne z lepszych diesli. Problem z panewkami jest z powodu DPF-u. Pozbycie sie tego chwasta calkowicie rozwiazuje problem obracania panewek. Swego czasu była nawet akcja serwisowa w Nissan-ie ,zmieniano Soft tego silnika aby przez dpf panewki tak nie dostawały. Glownym powodem jest rozrzedzanie oleju w silniku olejem napedowym w czasie cyklow wypalania filtra dpf. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Dziękuję za te informacje, żaden mechanik o tym nie mówi, większość obwinia same wtryski jaki przyczynę obracania penewek, o DPF-ie nikt nie wspomniał. Licząc nowe wtryski, łącznie z wymianą silnika naprawa wniesie ok 10tys.. Ale cóż, wiedza na przyszłość Dzięki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 3 godziny temu, eryk93 napisał: Dziękuję za te informacje, żaden mechanik o tym nie mówi, większość obwinia same wtryski jaki przyczynę obracania penewek, o DPF-ie nikt nie wspomniał. Licząc nowe wtryski, łącznie z wymianą silnika naprawa wniesie ok 10tys.. Ale cóż, wiedza na przyszłość Dzięki jeszcze raz Nie wiem czy bedziesz uszkodzony silnik remontowal czy kupisz inny ale jesli chcesz dalej jeździc z dpf-em to sprawdz w ASO czy dany silnik ma oryginalny soft czy jest zmieniony w wyniku akcji serwisowej. Tu w forum jest spory watek na temat akcji serwisowej modyfikacji soft-u. Wyszukaj i przeczytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 (edytowane) 11 godzin temu, piotrek3 napisał: Nie wiem czy bedziesz uszkodzony silnik remontowal czy kupisz inny ale jesli chcesz dalej jeździc z dpf-em to sprawdz w ASO czy dany silnik ma oryginalny soft czy jest zmieniony w wyniku akcji serwisowej. Tu w forum jest spory watek na temat akcji serwisowej modyfikacji soft-u. Wyszukaj i przeczytaj. Tak też zrobię, a silnik kupię, nie ma sensu płacić 15tys za remont, dzięki śliczne Edytowane 16 Lutego 2021 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 8 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 Sytuacja wygląda następująco: * Silnik zamontowany * System zainstalowany na nowo * Przejechane 400km, autko chodzi jak złoto, do tego lepiej się zbiera niż na starym silniku Tylko czasem gubi obroty, ale to przez DPF podejrzewam, mechanik chciał go czyścić od razu, ale środków brakło, więc umówiłem się na za 2 tyg. W starym silniku mechanik zdjął miskę olejową i jednak panewke obróciło, także może opłaci się go jeszcze zrobić jeśli to tylko szlifowanie wału wchodzi w grę. Po prawie 3 mies udręka się skończyła ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 W dniu 15.02.2021 o 15:17, eryk93 napisał: Po dłuższym czasie okazało się, że panewki się obróciły, waliło po głowicy,... podobno częsta przypadłość w silnikach reno ten silnik ktory masz w Nissanie to jeden z lepszych silnikow, lepiej zmien mechanika, ciekaw jestem jak on chce Ci czyscic DPF? szlauchem z woda pod cisnieniem? szkoda pieniedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Masz rację, Poszperalem i znalazłem w okolicy renomowaną firmę, która zajmuje się głównie czyszczeniem filtrów DPF, koszt ok 700zł, demontuja i wkładają w maszynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 w moim miescie zaklad z profi urzadzeniami bierze 800 zl za full serwis: - demontaz i montaz filtra - regeneracja - adaptacja sterownika (i o tym warto pamietac) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 31 minut temu, borge napisał: - demontaz i montaz filtra - regeneracja - adaptacja sterownika (i o tym warto pamietac) Wezmę to pod uwagę, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.