mmdelphi Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Witam Lewy sworzeń w mojej Primerce kończy swój żywot. W polskojęzycznych manualach (Haynes, WKiŁ) napisane jest, że sworzeń wraz z dolnym wahaczem tworzą całość, dlatego nie można wymienić samego sworznia. Czy rzeczywiście tak jest, czy ktoś wymieniał go? Koszt nowego sworznia firmy 555 to 55 zł, o cenie całego wahacza nawet nie chce myśleć. Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Delphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Można wymienić sam swożeń. Ja wymieniałem. Jest on wciśnięty w wahacz i zabezpieczony pierścieniem od górnej części wahacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 5 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Czy można wymienić jeden sworzeń czy lepiej byłoby od razu obydwa? Pozdrawiam Delphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek750 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Musisz odkręcić dony wachacz, wycisnąc na prasie stary i wcisnąc nowy ,ot i cała robota, zgadzam się z tym aby lepiej wymienić dwa . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Zanim weźmiesz siędo roboty to zastanów się jak wyciągniesz sworzeń z mocowania do piasty, bo przypuszczam że będzie nieźle zapieczony, u mnie pomogło dopiero podgrzewanie palnikiem, a wtedy to szybko poszło. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 tez to robilem - trzeba bylo uzyc jakiegos pierscienia zeby go wycisnac i chyba faktycznie b. mocno siedzial, ale da sie zrobic!! podobnie jak zwrotnice, bo tez niby calosc tworzy, a dwa lozyska sie wymienia i po krzyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 dwa młoteczki spokojnie załatwiają sprawę oczywiści jeśli chodzi o wybicie sworznie ze zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Z wybiciem swożnia z piasty nie powinno być dużego problemu. Jest na to sposób. Trzeba mocno nacisnąć na wahacz i porządnie udeżać młotkiem w piaste w miejsce gdzie wchodzi sworzeń. Sam wyskoczy. Jak nie wierzycie to zapytajcie Młodego. On też był zdziwiony , ale sposób jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 JA U SIebie wymieniałem - urzylem do tego celu kowadelka i 5kg młotka ale rzeźnia była Wszystko sie trzyma idealnie... choć ze starego sworznia został kleks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 witam podepne się do twgo wątku własnie wróciłem z przeglądu i mam luzy na sworzniach dolnych wahaczy czy w P11 mozliwa jest wymiana samych swożni? czy niestety całych wahaczy? jakie są koszty jednego i drugiego proszę o wszelkie informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lespaul Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 ja użyłem dwóch młotków: mały jako klin między piastę a gwint sworznia - wchodzi idealnie, drugi dość duży do uderzania w mały młoteczek, wyskakuje sworzeń momentalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekPrimera Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 ja pojechalem na szrota i kupilem caly wachacz, wykrecony z p10 1.6 (moj byl p10 gt) i pasowal jak ulal... no ale dalem za wachacz ze szrotow 30 euro tzn. 120 zeta+-... wiec jak sam swozen sie da to lepiej tak...a co do czego to chyba lepiej odrazu oba wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 może jeszcze raz, chodzi mi o sworznie w P11, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze, dowiadywałem się w kilku miejscach i jedni twierdzą że nie można wymienić samego sworznia a inni że można, zaznaczam że chodzi o P11, bo w P10 jest to element wymienialny zatem lekko zgłupiałem a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10 http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki [ Dodano: Pią 26 Maj, 2006 ] z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowej wiadomosci ale bardzo zalezy mi na tych informacjach, a wnioskuję że jesli temat "wskoczył" na następną stronę to szybko "przepadnie" i nikt się tym nie zainteresuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Wygląda na to że P11 i P10 maja ten sam rodzaj sworznia. Przy wymianie AFAIK trzeba popuścić wahacz, ale nie trzeba go całego odkręcać. BTW nie kupuj tego tańszego - z końcówką JC w kodzie towaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 witam czy po wymianie sworznia wahacza trzeba ustawiać zbierznosc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Raczej tak. Ogólnie jak się rusza dolne wahacze to warto ustawić zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Ja nigdy nie regulowałem i jest dobrze. Praktycznie ustawiam zbieżność wtedy kiedy ruszam drążki kierownicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Ja nigdy nie regulowałem i jest dobrze. Praktycznie ustawiam zbieżność wtedy kiedy ruszam drążki kierownicze. Ja też nie robiłem zbieżności po wymianie samych sworzni czy tulei dolnego wahacza, ale po wymianie całego wahacza trzeba zrobić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pisak112 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Można wymienić sam swożeń. Ja wymieniałem. Jest on wciśnięty w wahacz i zabezpieczony pierścieniem od górnej części wahacza. potwierdzam , rónież wymianiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.