Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[p10] Wymiana sworznia


mmdelphi
 Share

Recommended Posts

Witam

Lewy sworzeń w mojej Primerce kończy swój żywot. W polskojęzycznych manualach (Haynes, WKiŁ) napisane jest, że sworzeń wraz z dolnym wahaczem tworzą całość, dlatego nie można wymienić samego sworznia. Czy rzeczywiście tak jest, czy ktoś wymieniał go? Koszt nowego sworznia firmy 555 to 55 zł, o cenie całego wahacza nawet nie chce myśleć. Dziękuje za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Delphi

Link to comment
Share on other sites

Musisz odkręcić dony wachacz, wycisnąc na prasie stary i wcisnąc nowy ,ot i cała robota, zgadzam się z tym aby lepiej wymienić dwa .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zanim weźmiesz siędo roboty to zastanów się jak wyciągniesz sworzeń z mocowania do piasty, bo przypuszczam że będzie nieźle zapieczony, u mnie pomogło dopiero podgrzewanie palnikiem, a wtedy to szybko poszło. :wink:

Link to comment
Share on other sites

tez to robilem - trzeba bylo uzyc jakiegos pierscienia zeby go wycisnac i chyba faktycznie b. mocno siedzial, ale da sie zrobic!!

 

podobnie jak zwrotnice, bo tez niby calosc tworzy, a dwa lozyska sie wymienia i po krzyku

Link to comment
Share on other sites

dwa młoteczki spokojnie załatwiają sprawę oczywiści jeśli chodzi o wybicie sworznie ze zwrotnicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Z wybiciem swożnia z piasty nie powinno być dużego problemu. Jest na to sposób. Trzeba mocno nacisnąć na wahacz i porządnie udeżać młotkiem w piaste w miejsce gdzie wchodzi sworzeń. Sam wyskoczy. Jak nie wierzycie to zapytajcie Młodego. On też był zdziwiony , ale sposób jest dobry.

Link to comment
Share on other sites

JA U SIebie wymieniałem - urzylem do tego celu kowadelka i 5kg młotka ale rzeźnia była :)

 

Wszystko sie trzyma idealnie... choć ze starego sworznia został kleks :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest suspicious

witam

 

podepne się do twgo wątku

 

własnie wróciłem z przeglądu i mam luzy na sworzniach dolnych wahaczy

 

czy w P11 mozliwa jest wymiana samych swożni? czy niestety całych wahaczy? jakie są koszty jednego i drugiego

 

proszę o wszelkie informacje

Link to comment
Share on other sites

ja użyłem dwóch młotków: mały jako klin między piastę a gwint sworznia - wchodzi idealnie, drugi dość duży do uderzania w mały młoteczek, wyskakuje sworzeń momentalnie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest MarekPrimera

ja pojechalem na szrota i kupilem caly wachacz, wykrecony z p10 1.6 (moj byl p10 gt) i pasowal jak ulal... no ale dalem za wachacz ze szrotow 30 euro tzn. 120 zeta+-... wiec jak sam swozen sie da to lepiej tak...a co do czego to chyba lepiej odrazu oba wymienic

Link to comment
Share on other sites

Guest suspicious

może jeszcze raz, chodzi mi o sworznie w P11, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze, dowiadywałem się w kilku miejscach i jedni twierdzą że nie można wymienić samego sworznia a inni że można, zaznaczam że chodzi o P11, bo w P10 jest to element wymienialny zatem lekko zgłupiałem

 

a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10

http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E

 

proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza

 

dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki

 

[ Dodano: Pią 26 Maj, 2006 ]

z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowej wiadomosci ale bardzo zalezy mi na tych informacjach, a wnioskuję że jesli temat "wskoczył" na następną stronę to szybko "przepadnie" i nikt się tym nie zainteresuje

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Wygląda na to że P11 i P10 maja ten sam rodzaj sworznia.

Przy wymianie AFAIK trzeba popuścić wahacz, ale nie trzeba go całego odkręcać.

BTW nie kupuj tego tańszego - z końcówką JC w kodzie towaru.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ja nigdy nie regulowałem i jest dobrze. Praktycznie ustawiam zbieżność wtedy kiedy ruszam drążki kierownicze.

 

Ja też nie robiłem zbieżności po wymianie samych sworzni czy tulei dolnego wahacza, ale po wymianie całego wahacza trzeba zrobić .

Link to comment
Share on other sites

Guest pisak112

Można wymienić sam swożeń. Ja wymieniałem. Jest on wciśnięty w wahacz i zabezpieczony pierścieniem od górnej części wahacza.

 

potwierdzam , rónież wymianiałem :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...