Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p10] Wymiana sworznia


mmdelphi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Lewy sworzeń w mojej Primerce kończy swój żywot. W polskojęzycznych manualach (Haynes, WKiŁ) napisane jest, że sworzeń wraz z dolnym wahaczem tworzą całość, dlatego nie można wymienić samego sworznia. Czy rzeczywiście tak jest, czy ktoś wymieniał go? Koszt nowego sworznia firmy 555 to 55 zł, o cenie całego wahacza nawet nie chce myśleć. Dziękuje za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odkręcić dony wachacz, wycisnąc na prasie stary i wcisnąc nowy ,ot i cała robota, zgadzam się z tym aby lepiej wymienić dwa .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim weźmiesz siędo roboty to zastanów się jak wyciągniesz sworzeń z mocowania do piasty, bo przypuszczam że będzie nieźle zapieczony, u mnie pomogło dopiero podgrzewanie palnikiem, a wtedy to szybko poszło. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez to robilem - trzeba bylo uzyc jakiegos pierscienia zeby go wycisnac i chyba faktycznie b. mocno siedzial, ale da sie zrobic!!

 

podobnie jak zwrotnice, bo tez niby calosc tworzy, a dwa lozyska sie wymienia i po krzyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Z wybiciem swożnia z piasty nie powinno być dużego problemu. Jest na to sposób. Trzeba mocno nacisnąć na wahacz i porządnie udeżać młotkiem w piaste w miejsce gdzie wchodzi sworzeń. Sam wyskoczy. Jak nie wierzycie to zapytajcie Młodego. On też był zdziwiony , ale sposób jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA U SIebie wymieniałem - urzylem do tego celu kowadelka i 5kg młotka ale rzeźnia była :)

 

Wszystko sie trzyma idealnie... choć ze starego sworznia został kleks :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość suspicious

witam

 

podepne się do twgo wątku

 

własnie wróciłem z przeglądu i mam luzy na sworzniach dolnych wahaczy

 

czy w P11 mozliwa jest wymiana samych swożni? czy niestety całych wahaczy? jakie są koszty jednego i drugiego

 

proszę o wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja użyłem dwóch młotków: mały jako klin między piastę a gwint sworznia - wchodzi idealnie, drugi dość duży do uderzania w mały młoteczek, wyskakuje sworzeń momentalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarekPrimera

ja pojechalem na szrota i kupilem caly wachacz, wykrecony z p10 1.6 (moj byl p10 gt) i pasowal jak ulal... no ale dalem za wachacz ze szrotow 30 euro tzn. 120 zeta+-... wiec jak sam swozen sie da to lepiej tak...a co do czego to chyba lepiej odrazu oba wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość suspicious

może jeszcze raz, chodzi mi o sworznie w P11, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze, dowiadywałem się w kilku miejscach i jedni twierdzą że nie można wymienić samego sworznia a inni że można, zaznaczam że chodzi o P11, bo w P10 jest to element wymienialny zatem lekko zgłupiałem

 

a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10

http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E

 

proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza

 

dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki

 

[ Dodano: Pią 26 Maj, 2006 ]

z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowej wiadomosci ale bardzo zalezy mi na tych informacjach, a wnioskuję że jesli temat "wskoczył" na następną stronę to szybko "przepadnie" i nikt się tym nie zainteresuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że P11 i P10 maja ten sam rodzaj sworznia.

Przy wymianie AFAIK trzeba popuścić wahacz, ale nie trzeba go całego odkręcać.

BTW nie kupuj tego tańszego - z końcówką JC w kodzie towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ja nigdy nie regulowałem i jest dobrze. Praktycznie ustawiam zbieżność wtedy kiedy ruszam drążki kierownicze.

 

Ja też nie robiłem zbieżności po wymianie samych sworzni czy tulei dolnego wahacza, ale po wymianie całego wahacza trzeba zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...