Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana katalizatorów


Wesol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli usuniesz nieszczelność błąd może zniknąć umnie tak było tylko że w Z51 . A co do katalizatorów bardzo dobra cena ale i w polsce na allegro też mają komplet do twojego w cenie chyba 1500 za oba. P0420 to ogólnie błąd sondy sprawdź jeszcze czy działa ona dobrze. A w którym kacie ci wywala ten błąd Bank 1 czy  Bank 2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy już wymieniłem dwie na nowe oryginały a nie pamiętam który bank ale wydaje mi się  że 1. A wczoraj przytykalem wydech i lekkie syczenie słyszałem ale od strony kabiny a bank 1 to chyba ten od chłodnicy?

Edytowane przez Wesol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie!

Panowie nie róbmy sobie "wody z mózgu".

Zgodnie z serwisówką Nissana Murano rok 2007 Rev:2006 July to:

Patrząc od przodu silnika (tam gdzie jest rozrząd)  to cylindry po lewej nazywają się "right bank", a te po prawej (tam jest wlew oleju) "left bank".

Odpowiednio na stronach w/wym. instrukcji: EM-25, 27, 28, 48, 49.

Dodatkowo na stronie EM-25  nazwano cylindry po lewej "Bank 1", a te po prawej, z przodu auta, przy chłodnicach "Bank 2".

Proste? :)

I tak lewe cylindry nazywają się: prawy bank, elekronika do ich obsługi: "bank1"

Analogicznie prawe cylindry, (tam gdzie wlew oleju) nazywają się lewy bank a elektronika do ich obsługi: "bank2".

Co autor chciał przez to powiedzieć? Nie wiem. Może to taki amerykański zwyczaj?

 

Czyli reasumując: DTC P0420 DOTYCZY SONDY (WYDECHU) BANKU 1, CZYLI TEGO PRZY PRZEDNIEJ SZYBIE!

Odpowiednio: DTC P0430 DOTYCZY SONDY (WYDECHU) BANKU 2, CZYLI TEGO PRZY CHŁODNICACH!   (strona EC-378 instrukcji).

Uff. Pozdrawiam wkar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, kto się nie pomylił. :)

Ale numer z nazywaniem banków mechanicznie niezły co?

W wielu autach "widlaki" są umieszczone wzdłuż osi, więc by się zgadzało: lewy, prawy.

Ma się to oczywiście w sprzeczności z numeracją cylindrów, bo zaczynają liczyć od prawego banku, dziwne.....

Ale, z kolei nazwy związane z elektryką zgadzają się, bo silnik kręcąc się w prawo najpierw podaje zapłon na pierwszy cylinder.

 Raz patrzą od rozrządu(zgoda,) a raz od kierowcy siedzącego w aucie. To jakiś bałagan, a  przy robocie można się pogubić.

No nie wiem. U nas i nie tylko, czyta się od lewej..... :)

 

Pozdrawiam wkar. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ja od pewnego momentu jak coś na odwrót podłączyłem bo logika wskazywał tak sprawdzam z książką. Bo co się wydaje logiczne nam nie musi się wydawać logiczne projektantą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screenshot_2021-02-02-15-41-08-130_com.autel.maxiap200.autelap.thumb.jpg.d8b2f6a30af79ca11816ce13cff19bc2.jpgOk ale co jeszcze lepsze to dziś doszedł jeszcze jeden P1283 blond to jakaś masakra.Sprawdzalem sondę niby chodzi ok to znaczy volt sobie skacze i to ta sama strona i to też morze być od nieszczelności? Jak mógł by ktoś powiedzieć jakie uszczelki potrzebuje żeby to uszczelnić 

 

Edytowane przez Wesol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ta sonda i nie ta strona. Murano nie sygnalizuje błędu P1283.  A/F sensor, to pierwsza sonda tzw. regulacyjna.

To może świadczyć o wielu błędach od wypadania zapłonów na którymś z przednich cylindrów przez wiele innch do podgrzewania sondy.

Nie wiem, co to jest błąd 1283. Trzeba badać analizatorem dedykowanym do Nissana.

wkar

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

W serwisówce nie znalazłem takiego błędu jak piszesz. Sprawdź  najpierw szczelność układu wydechowego i podciśnień wszystkich.

Może wystarczy ją wyczyścić solidnie i uszczelnić wszystko a obroty falują może jakieś takie zakłucenie robi przepływka. Ale sprawdź najpierw szczelność układów.

Na jednej stronie piszą o tym tak jak by to była pierwsza sonda ale jak pisze wkra też nie znam tego błędu i nie mam go w serwisówce. 

P1283 NISSAN Description The A/F sensor is a planar dual-cell limit current sensor. The sensor element of the A/F sensor is the combination of a Nernst concentration cell (sensor cell) with an oxygen-pump cell, which transports ions. It has a heater in the element. The sensor is capable of precise measurement λ= 1, but also in the lean and rich range. Together with its control electronics, the sensor outputs a clear, continuous signal throughout a wide λ range (0.7 < λ < air). The exhaust gas components diffuse through the diffusion gap at the electrode of the oxygen pump and Nernst concentration cell, where they are brought to thermodynamic balance. An electronic circuit controls the pump current through the oxygen-pump cell so that the composition of the exhaust gas in the diffusion gap remains constant at λ = 1. Therefore, the A/F sensor is able to indicate air/fuel ratio by this pumping of current. In addition, a heater is integrated in the sensor to ensure the required operating temperature of 700 - 800 C (1,292 - 1,472 F). 

strona https://www.autocodes.com/p1283_nissan.html

a tu jest opis co może być przyczyną złe ciśnienie paliwa 

https://www.nissanforums.com/threads/p1283-keeps-coming-on.220081/

Edytowane przez bubuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Wesol.

Dlatego napisałem, że nie wiem, co to jest bo w Murano błędów opisanych jako A/F sensor jest sporo:

P0031, P0150

P0032, P0151

P0037, P0152

P0038, P0153

P0051, P2A00

P0052, P2A03

P0057

P0058

P0130

P0131

P0132

P0133

Wszystkie to konkretne uszkodzenia dot. błędów A/F sensor1 (B1 + B2).

Pozostaje Ci szukanie w/g wskazówek  w linkach podanych przez kol. bubuss.

 

Ja "stawiam" na przycinający się wtryskiwacz lub niekontakt jego złączki.

 

Dobrym patentem na wiele problemów, jest kolejne (w wolnej chwili) przeglądnięcie wszystkich złącz,

rozpięcie i czyszczenie sprayem "KONTAKT" DO ZŁĄCZ ELEKTRONICZNYCH.

 

Pozdrawiam wkar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam na jedny coś pisał gość że z pompą paliwa miał problem za małe ciśnienie. 

Sprawdź czy wszystkie cylidry chodzą. Najłatwiejszym sposobem jest pokoleji ch rozłączanie jak silnik po rozłączeniu jednego zaczyna kuleć lub gaśnie jest ok; a jak nie ma żadnej reakcji to dany cylinder nie poracuje. to stara metoda ale zawsze się sprawdza. Czasem po rękach kopnie prąd :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie podpowiedzi gdy będę miał chwilę wolnego to napewno wszystko sprawdzę i jestem za kupnem tych katów bo dziś doszedł jeszcze P0430 a ten P1283 na razie się nie pojawił.Dodam za silnik był rozmontowany około 2 lat temu i założona nowa instalacja LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...