NismoXX Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Witam serdecznie posiadaczy QQ Po przewertowaniu forum i poszukiwaniu tematów podobnych, i wyciagnięciu wniosków z nich. Musiałem jednak utworzyć własny temat ze względu na brak rozwiązania dla mojego przypadku. Teraz tak Auto Qashqai 1 FL 2010r Silnik 1.5Dci 106km, przebieg 135tys km , Polski salon z przebiegiem udokumentowanym. Filtr Paliwa wymieniony 5tys km temu. Przyszły temperatury około -1 i auto zaczęło gorzej palic, słabo i długo kręciło, po sprawdzeniu akumulatora, praktycznie niema pojemności więc wymiana na nowy VARTA. Zaczął mocniej kręcić lecz dalej długo zapala, więc sprawdzamy, wyskakuje Błąd P0381, do wymiany idą 4 świece żarowe( dwie były padnięte) , pali lekko lepiej ale błąd dalej jest, wymieniony został Przekaźnik świec na nowy oryginał. za pierwszym odpaleniem zapalił ładnie , po sprawdzeniu brak błędu. pojeździłem nim trochę , parę razy odpaliłem sprawdzenie błędów i nic niema dalej. następnego dnia rano temperatura na dworze -4 , temperatura z czujników płynu i powietrza zasysanego taka sama. Nagrzewam świece 2 razy i odpalam kręci ciężko i długo z 8 sekund aż powoli złapał i zapalił. ( choć zapowiadało się jakby miał nie zapalić) (paliwo w baku ponad połowa) Sprawdzenie błędów znów wskoczył błąd P0381 . Sprawdzona wizualnie wtyczka od przekaźnika świec wszystkie piny siedzą kable całe. Latem palił idealnie. Jeśli ktoś spotkał się z tym problemem proszę o wskazówki co można sprawdzić . Za pomoc w rozwiązaniu z góry dziękuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Kopci po odpaleniu i nierówno chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NismoXX Opublikowano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 lekko na biało z rana, jak odpali to obroty rosną do 1100 i powoli opadają i , praca silnika równa bez rzucania i duszenia itp. uszczelka pod głowicą cała , nie ubywa płynu , w oleju też niema nic niepokojącego, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maryn Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Świece żarowe albo rozrusznik do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 16 minut temu, NismoXX napisał: lekko na biało z rana, jak odpali to obroty rosną do 1100 i powoli opadają i , praca silnika równa bez rzucania i duszenia itp. uszczelka pod głowicą cała , nie ubywa płynu , w oleju też niema nic niepokojącego, Jak równo i nie kopie chwilę po odpaleniu to chyba nie problem swiec. Jak masz pompkę przy filtrze paliwa to jutro zanim odpalisz po naciskaj ja pare razy i daj znać czy odpalił dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Miałem podobny problem . Odpalał ale długo kręcił , aż kiedyś nie zakręcił wcale . Przyczyną był brak masy . Wiem że jest kilka takich punktów w aucie , ale co do prądu moja edukacja skończyła się na etapie wiedzy , że prąd kopie . Oddałem auto do elektryka i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 20 minut temu, mucka38 napisał: Miałem podobny problem . Odpalał ale długo kręcił , aż kiedyś nie zakręcił wcale . Przyczyną był brak masy . Wiem że jest kilka takich punktów w aucie , ale co do prądu moja edukacja skończyła się na etapie wiedzy , że prąd kopie . Oddałem auto do elektryka i jest ok. Dobra sugestia. To moze wykluczyć to podłączając gruby przewód od masy akumulatora do masy na aucie. Przed odpaleiem. Kabel musi być naprawdę gruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ireno Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 W dniu 2.02.2021 o 09:21, NismoXX napisał: Przyszły temperatury około -1 i auto zaczęło gorzej palic, słabo i długo kręciło, po sprawdzeniu akumulatora, praktycznie niema pojemności więc wymiana na nowy VARTA. Witam Udało się rozwiązać problem bo mam coś podobnego w Nisan note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruno Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 Mam ten sam silnik ale auto odpala normalnie na mrozie testowane przy -15 w tamtym roku. Fakt wymieniłem cztery świece żarowe bo jedną miałem padniętą, na oryginalne fabryczne wg katalogu Nissana żadnych zamienników. Twoja przypadłość świadczy że nadal masz problem że świecami. Podaję nr fabryczny świecy żarowej do tego silnika 1,5 dci 106 km- Nissan 1106500QAF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.