Guest anty3 Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy posiadacze P10 z silnikiem 2.0 16v z mono wtryskiem mają a może już sobie poradzili z takim problemem mianowicie : Silnik po odpaleniu bardzo długo pracuje na obrotach ok 1500- 2000. W trakcie jazdy gdy wyrzucam na luz obroty utrzymują się w dalszym ciągu w wyżej podanych granicach, spalanie strasznie wzrosło. Co może być tego przyczyną od czego zacząć poszukiwania? Z góry dziękuje za podpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 u mnie też obroty bardzo powoli spadają, a spalanie w miescie ok 17, trasa 13 LPG. ale mechanik powiedział , że te obroty w tym silniku to standard, u mnie jest to ponoć związane z jakimś czujnikiem biegu jałowego?? a ze spalaniem nadal sobie nie poradziłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 Można wyregulować wolne obroty, ale lepiej zacząć od kontroli składu mieszanki, może jest za bogata. A to znowu może być spowodowane zanieczyszczonym filtrem powietrza, albo uszkodzoną sondą lambda... wiele jest możliwości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sashxxx Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 mam tez to samo:( a nie jest to przypadkiem uszkodzonu silnik krokowy?? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Termostat, czujniek temperatury cieczy chłodącej, oraz sam ACC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 do coobcia dodam sondę i czujnik temperatury silnika, a wiem coś o tym bo w ubiegłym roku spalanie doszło mi do 32l/100km co wzbudziło nieco moje zainteresowanie tym tematem :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 do coobcia dodam sondę i czujnik temperatury silnika, a wiem coś o tym bo w ubiegłym roku spalanie doszło mi do 32l/100km co wzbudziło nieco moje zainteresowanie tym tematem :twisted: i czym było spowodowane, bo mi nadal pali ok 20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 TAK CZYTAJĄC WASZE POSTY CIESZĘ SIE ZE MI NA GAŹNICZKACH PALI TYLKO 15-16 LITERKÓW GAZU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mauzer Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 zdechnięty był i czujnik i sonda, dodatkowo zrobiłem czyszczenie gaźnika i silniczka krokowego, w gaźniku praktycznie doszczelniłem go solidnie, po tych zabiegach silnik odzyskał pełną sprawność i spalanie jest wg mnie w normie :trasa 8l/100km miasto 12-13l/100km średnio trzeba liczyć 10l/100km oczywiście w sezonie zimowym, w lecie o litr mniej, na gazie ok litr wiecej przy w miarę spokojnej jeździe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 a jakie są objawy uszkodzenia czujnika temperatury, u mnie grzeje się normalnie , chociaż na gazie dużo szybciej niż na benzynie, i nie wiem czy to normalne po nagrzaniu temperatura poniżej połowy, równo cały czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 jak czujnik temp jest padniety to po odpaleniu zimnego silnika utrzymuje on obroty maks na poziomie 1000 i do tego jak przegrzejesz silnik nie wlancza się wentylator dmuchawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.