bert94 Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem Nissana Quashkai 1.6 DIG-T. Znalazłem nawet pewien egzemplarz, obejrzałem, ale niestety nie miałem do czynienia nic z tymi silnikami. Nie mniej jednak zauważyłem niepokojące objawy: 1. Dziwne buczenie gdzieś pod maską na zimnym silniku, 2. Falujące obroty silnika na zimnym silniku większe, na zagrzanym trochę mniejsze, 3. Wskazówka temperatury przy temperaturze otoczenia -3 stopnie, ma około 80 stopni. ( to może być normalne przy tej temperaturze otoczenia, ale nie wiem) Stąd moje pytanie do posiadaczy Nissanów z takim silnikiem, czy te objawy to są normalne dla tego silnika czy to coś niepożądanego. Dzwoniłem do serwisu Nissana, to od razu powiedzieli, że to efekt niepożądany i od razu chcieli mnie umówić na wizytę diagnostyczną za czapkę pieniędzy. Chciałbym zatem prosić o jakąś opinię posiadaczy Nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Był cały wątek o falowaniu obrotów, na pewno dotyczył silnika 1.2. Miałem to w moich QQ, mniej lub bardziej zależnie jaki egzemplarz trafiłeś. Nie wiem jak to się skończyło ostatecznie, ale to chyba była pierdoła nie wpływająca ogólnie na nic, na zasadzie TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bert94 Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Na temat silnika 1.2 i falowaniu obrotów to czytałem ,tylko czy silnik 1.6 można równorzędnie traktować pod tym względem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Chcesz kupić samochód za 50k+PLN i żałujesz 250zl na diagnostykę w ASO przed zakupem kiedy mówią Ci, że tak nie powinno być? Podejmiesz decyzję na podstawie kilku odpowiedzi anonimowych dla Ciebie osób? Niewiarygodne.... No chyba , że samochód na gwarancji więc nad czym się tutaj zastanawiać? Jechać do ASO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bert94 Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 jak rozumiem "zeke" nie masz nic do powiedzenia w tym temacie ? i uważam za wiarygodną odpowiedź osób, które samochodem jeżdżą kilka lat i widzą czy mają taki problem, czy występuje u nich, czy też nie. Ja o swoim obecnym samochodzie, którym jeżdżę 6 lat jestem w stanie sporo powiedzieć. A jak mi w ASO jakiś mruk zaczyna od tego, że sprawdzenie kosztuje tyle i tyle, to uważam gościa, że chce żebym tylko przyjechał i wyłożył kasę, rozumiem, że nie da się zdiagnozować czegoś przez telefon, ale wiadomo czy w tych silnikach występują takie problemy, czyż nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Złe odczyty sondy lambada, problem z przepływką, dolot, przepustnica... na zimnym może falować ale góra 100 obrotów. Jeśli faluje na ciepłym to któreś z elementów do wymiany. Mogą być też jakieś nieszczelności w układzie silnika. Nie ma znaczenia czy 1,2, 1,3 czy 1,6. Nie powinno falować. Buczenie na początku to mi się ze startem alternatora przy zimnym silniku kojarzy, ale to normalne, a jak buczy później to może łożyskowanie alternatora, to taki specyficzny dzwięk, ale nie takie typowe buczenie.. A Zeke to ma rację, auto za 50000+, mnie by nie było szkoda skoczyć na serwis. Jak stwierdzą, że coś zrypane to można odbić na negocjacji ceny od sprzedającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djlamas Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 U mnie (2017 rok, 40 tys. km) brak buczenia na zimnym, brak falowania obrotów na zimnym i ciepłym, a wskazówka temperatury nawet latem na moje oko dochodzi właśnie na około 80 stopni i ani kawałka więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 4 godziny temu, bert94 napisał: Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem Nissana Qashqai 1.6 DIG-T. Znalazłem nawet pewien egzemplarz, obejrzałem, ale niestety nie miałem do czynienia nic z tymi silnikami. Nie mniej jednak zauważyłem niepokojące objawy: 1. Dziwne buczenie gdzieś pod maską na zimnym silniku, 2. Falujące obroty silnika na zimnym silniku większe, na zagrzanym trochę mniejsze, 3. Wskazówka temperatury przy temperaturze otoczenia -3 stopnie, ma około 80 stopni. ( to może być normalne przy tej temperaturze otoczenia, ale nie wiem) Stąd moje pytanie do posiadaczy Nissanów z takim silnikiem, czy te objawy to są normalne dla tego silnika czy to coś niepożądanego. Dzwoniłem do serwisu Nissana, to od razu powiedzieli, że to efekt niepożądany i od razu chcieli mnie umówić na wizytę diagnostyczną za czapkę pieniędzy. Chciałbym zatem prosić o jakąś opinię posiadaczy Nissana. Falujące obroty,zależy w jakim zakresie,zdarzało mi się,że na ciepłym parę razy obroty powędrowały wyżej,ale nic istotnego się nie działo.Skąd wiesz że wskazówka temperatury jest na 80 st? We wszystkich nissanach wskazówka na rozgrzanym jest lekko poza połową skali i tak ma być.Co do buczenia,to jak pracuje ten silnik to różni ludzie mają różne odczucia,generalnie delikatne buczenie słychać spod maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 18 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 (edytowane) Tak, mam coś do powiedzenia. Wiem, że jeżeli chcesz kupić ten samochod to go kupisz, pytając na forum tylko szukasz usprawiedliwienia swojej decyzji. Dlatego taki "mruk z ASO" wyleje Ci kubeł zimnej wody jeżeli będzie coś nie tak. A odpowiadając na pytanie NIE , w żadnym samochodzie buczenie w silniku nie jest normalne i NIE, w żadnym samochodzie falowanie obrotów nie jest normalne. To może być pierdoła - jak filtr , świece czy niedoładowany akumulator (co mnie spotkało w silniku 1.2) albo coś poważniejszego. Ale z tego co czuje , Ty decyzję u tak już podjąłeś. Za zaoszczędzona kasę na diagnostyce w ASO jak wtopisz przy zakupie będziesz mógł sobie kupić flaszkę aby zatopić wqrw. Edytowane 18 Lutego 2021 przez zeke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bert94 Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2021 Dziękuję wszystkim za pomoc Zeke, nie, nie podjąłem jeszcze decyzji i nie szukam tu usprawiedliwienia, tylko grzecznie poprosiłem o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.