Ammaris Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Witam. Pół roku temu zrobiłem remont w swojej P12 1.8 16v B+G 2006r. Pierścienie, zawory, uszczelniacze Nie piła oleju, aż do niedawna. Myślałem, że znowu pierścienie, ale pokrywa zaworów jest uwalona obok odmy cała w oleju, odma oraz rura powietrzna też w oleju. Za przepływomierzem jest taka plastikowa puszka, i było tam z pół litra oleju. Wrzucam fotki Macie jakieś pomysły? Jeszcze pytanie, od czego jest ten czujnik obok wlewu oleju, oraz co to za przewód, który idzie z pokrywy zaworów do kolektora ssącego, do tej cienkiej rurki? Pozdr //Edit Na zdjęciu nie widać, ale teraz na pokrywie zaworów przy tym króćcu od odmy jest kałuża oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 22 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Weź wypnij ten wąż i przepłukaj go raczej tam nie powinno nic być ewentualnie wymień na inny wąż, też go wymieniłem bo mi pękł. Ostatnie zdjęcie to jest zawór do koła zmiennych faz rozrządu ono steruje kołem, ten przewód cienki jest to odpowietrzanie skrzyni korbowej w pokrywie zaworów jest zawór jednostronny i z niego idzie do kolektora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ammaris Opublikowano 22 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2021 Najgorsze jest to, że wąż odmy odpinałem i myłem. Po założeniu i przejechaniu 100 km wąż znowu mokry. Myślicie, że zaworek PCV się zaciął i nie oddaje gazów do kolektora ssącego, w wyniku czego jest za duże ciśnienie w skrzyni, oraz wywalanie oleju do dolotu? Muszę powiedzieć, że wydmuchało mi uszczelkę pod klawiaturą i sączy się spod niej trochę, a dopiero co był remont robiony. Myślicie, że taki zaworek PCV idzie gdzieś kupić? Bo szukałem i ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Devil1986 Opublikowano 23 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2021 prosty sposób by sprawdzić czy działa, wyciągnij go i sprawdź dmuchając w niego np. przez rurkę czy przepuszcza powietrze w jedną stronę. Jest opcja że się mógł zepsuć choć mało prawdopodobne nowych nie znajdziesz musisz jedynie szukać używanych na szrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.