geodeta_dlsk Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Witam Forumowiczów. Proszę o pomoc, przeszukałem forum i wydaje mi się, że nie znalazłem odpowiedzi. Pacjent to x-trail z 2018 roku. Auto mam od 2 miesięcy, wcześniej stał ponad rok nie odpalany. Po przejechaniu ok 2 tyś km pojawiły się problemy. Auto co jakiś czas ( nie ma zależności ile przejadę km) po rozgrzaniu przy ok 2 tyś. obr szarpanie. Początkowo delikatnie, teraz mocniej, zawsze przy ok 2 tyś obrotów. Ponadto co jakiś czas traci moc przy przyspieszaniu. Tak jakby się wyłączała turbosprężarka na chwilę. Zazwyczaj od 2 do 2,5 tys. obrotów. Czasami 1,8 do 2,3 innym razem 2,2 do 2,8. Po tym "zdarzeniu" wbija w fotel. Jak zacznie, to do ostygnięcia nie przestaje. Dwa razy pokazał się check - przepływomierz, za duże ciśnienie. Po wstępnych oględzinach w warsztacie nie widać uszkodzonych węży, na co wskazuje komputer. Oczywiście to opinia mechanika. Mam niestety wrażenie że mogą to być dwie niezależne usterki. Może dramatyzuje, ale trochę jestem podłamany. Oczywiście zestaw filtrów, olej wymieniony po zakupie. Przez nie zachowanie interwału przeglądu (czas, auto stało ponad rok) auto straciło gwarancję. Przebieg obecnie 48 tys. Może ktoś z szanownych forumowiczów mógłby coś podpowiedzieć? Auto oczywiście ląduje w Boschu w przyszłym tygodniu. Objawy są nie regularne, nie ma błędów. Jak znam życie w serwisie będzie grzeczne i nie pokaże "rogow". Może ktoś na coś wpadnie i będę mógł naprowadzić mechaników? Rozpisalem się, sorry. Pomocy!! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Czy w przypadku wystąpienia tych objawów próbowałeś zatrzymać się, wyłączyć silnik i za chwilę ponownie uruchomnić?, jeśli tak to czy auto dalej zachowywało się nie prawidłowo, jeśli nie robiłeś tak to sprawdz co się stanie. Objawy są bardzo podobne do proflemów ze strerowanie geometrią turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geodeta_dlsk Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Dziękuję za odpowiedź. Dopóki nie ostygnie cały czas tak się zachowuje. Odpalany wielokrotnie, nie poprawia się. Postoi noc i nawet kilka dni spokoju może być. Potem znowu zamula przez chwilę do dłuższego postoju. Od 2 dni nasila się natomiast szarpanie. Za każdym razem podczas jazdy chociaż raz "dygnie" przy 2k. W sumie się cieszę, bo mam nadzieję że wyskoczy jakiś błąd, bądź przestanie jechać i wtedy będzie łatwiej znaleźć. Narazie nic nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geodeta_dlsk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Cześć. Jak ktoś obserwuje, to napisze, że wymiana przepływomierza wyeliminowała (od 3 dni jeżdżę) temat braku mocy. Natomiast ok 2 tyś auto przerywa na 4, 5 i 6 biegu. Poszarpuje, czuć pod nogą że silnik się męczy. Na 4 biegu wydaje się że na auto lekko drży (takie mrowienie), na 5 i 6 biegu to już wibruje. Myślałem że koła, ale chyba jednak to od silnika. Błędów zero. Pojeżdżę, poczekam. Mam nadzieję że brak mocy nie powróci, bo to było niebezpieczne. Jakby ktoś miał pomysły, to śmiało - będę wdzięczny! Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Tak z ciekawości. Uporałeś się z tym problemem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geodeta_dlsk Opublikowano 28 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Wymianiłem koła i problem drgań ustał. Nadal zostało poszarpywanie/przerywanie przy ok 2000 obr. na wysokich biegach. Wielokrotnie na testach, nic nie pomogło. Wyeliminowano erg, wtryski, przepływomierz. Nie jest to też sprzęgło, przeniesienie napędu, itp. Dla mnie to problem z zasilaniem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 20 godzin temu, geodeta_dlsk napisał: Nadal zostało poszarpywanie/przerywanie przy ok 2000 obr. na wysokich biegach. Ot ciekawostka. Może to nasze paliwo takie ? Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyslaw Opublikowano 26 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 U mnie w moim t31 2008 r. Mam podobny problem, czasem występuje czasem nie, głównie na nierozgrzanym silniku, ale nie tylko czasem na rozgrzanym też się zatnie. Nie wiem co mu może dolegać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geodeta_dlsk Opublikowano 26 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2022 Hej. A widzisz jakąś zależność od pogody? Wydaje mi się, że tylko jak jest wilgotno się to dzieje. I to nie jak pada, tylko przesycha po deszczu na przykład. Zimą i latem problemu praktycznie nie ma. To taka wiosenno - jesienna przypadłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomczyslaw Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Niestety nie, ale jakbym miał już coś powiedzieć odnośnie zależności od pogody, to w upał to się dzieje częściej, a w ciepły deszcz (18-22*C) problem nie występuje. Szukać igły w polu... Natomiast raczej pewniakiem jest fakt, że występuje to na 99,9% na zimnym silniku i jest najbardziej wyczuwalne, a na rozgrzanym - zdarza się rzadziej i efekt ten jest o wiele łagodniejszy, ale i tak zauważalny. Zatem jeśli na zimnym silniku od razu korzystam z zakresu 2500-3500 obr to problemu nie doświadczę, więcej takich prób nie będę robił bo raczej są to niekorzystne warunki pracy silnika, gdy jest on zimny. Oraz w drugą stronę, jeśli będę zmieniał biegi max przy 1600 obrotów, aż do rozgrzania to też zmniejszam możliwość szarpnięcia. Ale praca na za niskich obrotach też jest niekorzystna dla silnika... Jak rozmawiałem z mechanikami, to jest pierdyliard możliwości, które mogą powodować taki problem... Uszkodzone turbo, uszkodzone wężyki podciśnienia sterującymi turbiną, elektronika (komputer silnika), milion czujników (przepływomierz, położenia wału, rozrządu, itp), dpf, sonda lambda, pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, dosłownie wszystko... Nikt nie potrafi określić jednoznaczenie co może być problemem. Zatem czekam na błąd który wskaże awarię określonego komponentu lub informacji w internecie jeśli ktoś już przez to przeszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk Opublikowano 20 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2023 I co to było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mg83 Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2023 (edytowane) podepnij komputer - włącz rejestrator danych. Po pierwsze sprawdź ciśnienie paliwa podczas jazdy jakie żądane a jakie jest faktycznie na czujniku, to samo z przepływem powietrza, sprawdź też jakie doładowanie daje turbina. Edytowane 21 Kwietnia 2023 przez Mg83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
watrobkasmaczna Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Mam to samo na zimnym, 2017, 2.0dci. Wymieniłem egr i filtr paliwa jest lepiej. Choć czasem nadal "to" czuję delikanie. Udało ci się to ogarnąć? MP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dapetolog77 Opublikowano 1 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2023 W dniu 8.04.2021 o 21:49, geodeta_dlsk napisał: Witam Forumowiczów. Proszę o pomoc, przeszukałem forum i wydaje mi się, że nie znalazłem odpowiedzi. Pacjent to x-trail z 2018 roku. Auto mam od 2 miesięcy, wcześniej stał ponad rok nie odpalany. Po przejechaniu ok 2 tyś km pojawiły się problemy. Auto co jakiś czas ( nie ma zależności ile przejadę km) po rozgrzaniu przy ok 2 tyś. obr szarpanie. Początkowo delikatnie, teraz mocniej, zawsze przy ok 2 tyś obrotów. Ponadto co jakiś czas traci moc przy przyspieszaniu. Tak jakby się wyłączała turbosprężarka na chwilę. Zazwyczaj od 2 do 2,5 tys. obrotów. Czasami 1,8 do 2,3 innym razem 2,2 do 2,8. Po tym "zdarzeniu" wbija w fotel. Jak zacznie, to do ostygnięcia nie przestaje. Dwa razy pokazał się check - przepływomierz, za duże ciśnienie. Po wstępnych oględzinach w warsztacie nie widać uszkodzonych węży, na co wskazuje komputer. Oczywiście to opinia mechanika. Mam niestety wrażenie że mogą to być dwie niezależne usterki. Może dramatyzuje, ale trochę jestem podłamany. Oczywiście zestaw filtrów, olej wymieniony po zakupie. Przez nie zachowanie interwału przeglądu (czas, auto stało ponad rok) auto straciło gwarancję. Przebieg obecnie 48 tys. Może ktoś z szanownych forumowiczów mógłby coś podpowiedzieć? Auto oczywiście ląduje w Boschu w przyszłym tygodniu. Objawy są nie regularne, nie ma błędów. Jak znam życie w serwisie będzie grzeczne i nie pokaże "rogow". Może ktoś na coś wpadnie i będę mógł naprowadzić mechaników? Rozpisalem się, sorry. Pomocy!! Pozdrawiam. W dniu 1.08.2022 o 16:25, tomczyslaw napisał: Niestety nie, ale jakbym miał już coś powiedzieć odnośnie zależności od pogody, to w upał to się dzieje częściej, a w ciepły deszcz (18-22*C) problem nie występuje. Szukać igły w polu... Natomiast raczej pewniakiem jest fakt, że występuje to na 99,9% na zimnym silniku i jest najbardziej wyczuwalne, a na rozgrzanym - zdarza się rzadziej i efekt ten jest o wiele łagodniejszy, ale i tak zauważalny. Zatem jeśli na zimnym silniku od razu korzystam z zakresu 2500-3500 obr to problemu nie doświadczę, więcej takich prób nie będę robił bo raczej są to niekorzystne warunki pracy silnika, gdy jest on zimny. Oraz w drugą stronę, jeśli będę zmieniał biegi max przy 1600 obrotów, aż do rozgrzania to też zmniejszam możliwość szarpnięcia. Ale praca na za niskich obrotach też jest niekorzystna dla silnika... Jak rozmawiałem z mechanikami, to jest pierdyliard możliwości, które mogą powodować taki problem... Uszkodzone turbo, uszkodzone wężyki podciśnienia sterującymi turbiną, elektronika (komputer silnika), milion czujników (przepływomierz, położenia wału, rozrządu, itp), dpf, sonda lambda, pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, dosłownie wszystko... Nikt nie potrafi określić jednoznaczenie co może być problemem. Zatem czekam na błąd który wskaże awarię określonego komponentu lub informacji w internecie jeśli ktoś już przez to przeszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dapetolog77 Opublikowano 1 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2023 X trail T31 173km 2018r. U mnie zaczęło szarpać około 110 tyś km. Spadek mocy szarpanie. Pierwsze co w szoku wyważanie kól jade fajnie super będzie dobrze. Nie było. Potem poszarpywal raz mniej raz więcej ale do dom kilkanaście km dojechałem. No to z domu wypad do mechanika choć znając życie pewnie na złość będzie ok. Wyruszyliśmy na jazdę próbną na trasę do 300m ok, a zaraz jak szarpnęło to jakby ciężarowy jednocześnie nmnie pociągnął do tyłu. Na plus że chociaż mechanik to przeżył ze mną. Powrót do niego Pan Ryszard nura pod traila no i wyszło jeżdżenie na trybie napędu AUTO. Wał napędowy przy 110tys ch.. strzelił. Ciężko było znaleźć ale się udało 150km po używkę samego mnie wysłał a ja akurat bardzo się znałem na wałach. Dla ułatwienia gość dał mi 3 żebym sobie wybrał. Jakiś tam wybrałem Pan Rysiu założył i 50 tyś już śmiga oczywiście napęd na 2 koła już bo strach o wała. Zimą ewentualnie jak slisko to na auto. A zima byłem tylko na przeglądzie bo na zimę mini Van citroen C1. Znacznie tanszy w eksploatacji. Pozdrawiam AUTO TRYBA nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geodeta_dlsk Opublikowano 3 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2024 Drodzy forumowicze. Po niemal 4 latach jeżdżenia t32, przyzwyczaiłem się do jego zachowań. Z moich obserwacji wynika, że za wibracje zawsze odpowiadają koła. Przed większą trasa jadę przeważyć koła, wystarczy 10g ciężarka na koło już oparcie tylnej kanapy nie rezonuje przy 120-140 km/h. Naprawdę ma to duże znaczenie. Sporadyczne szarpnięcie przy ok 2 tys obrotów zostało, nie zwracam uwagi już, ale.... Od pół roku jestem posiadaczem modelu t31, również 2.0 dCi. Nawet sobie nie zdajecie sprawy, jak uradowało mnie pojedyncze szarpnięcie przy ok 2 tys obrotów.... Może to niestosowne, ale nie uważam się za takiego pechowca, żeby w każdej z fur mieć takie same usterki. Po prostu umiem je wywołać, dlatego wytłumaczyłem sobie, że ten typ tak ma i nie przejmuje się niczym. Opisane wyżej zdarzają się na tyle rzadko, że uznaje temat za wyczerpany. Tankuje verve od 2 lat, być może to ma też znaczenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2024 (edytowane) W dniu 1.11.2023 o 22:15, dapetolog77 napisał: . Powrót do niego Pan Ryszard nura pod traila no i wyszło jeżdżenie na trybie napędu AUTO. Wał napędowy przy 110tys ch.. strzelił. Ciężko było znaleźć ale się udało 150km po używkę samego mnie wysłał a ja akurat bardzo się znałem na wałach. Dla ułatwienia gość dał mi 3 żebym sobie wybrał. Jakiś tam wybrałem Pan Rysiu założył i 50 tyś już śmiga oczywiście napęd na 2 koła już bo strach o wała. Zimą ewentualnie jak slisko to na auto. Jeżdżenie w trybie auto ma jednak wiecej zalet niż wad wynikajacych z tego powodu. X-trail T31 czy T32 w wersji 4x4 ma słabsze przednie połosie i kiedy cały naped przenoszony jest akurat na nie ,to szczególnie przeguby wewnetrzne ulegaja szybszemu zużyciu. Suma sumarum to powoduje o wiele wieksze problemy w aucie i kieszeni kierowcy niż jazda z napędem tylko na przednia oś w celu oszczedzania wału napedowego. Edytowane 4 Września 2024 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.