Gucio Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Witam. Od jakiegoś czasy męczy mnie problem falujących obrotów na zimnym silniku. Po odpaleniu silnik pracuje ok 30 sek na 1400 obr nastepnie zaczyna falować 1400-500 obr , a czasem nawet zgaśnie i tak ok 2-3 minuty ,potem ok. Wymienione świece, wyczyszczona przepustnica z adaptacją, sprawdzony czujnik temperatury silnika, nowe płyny, olej filtry, żadnych błędów. Samochód niedawno kupiłem. Chodził i palił bez problemów jakieś 3tyg, potem do mechanika na serwis przy okazji w/w uszczelniona pokrywa zaworów, uszczelnienie miski olejowej i czyszczenie "smoka"(filtr w misce), no po odebraniu falujące obroty. Silnik jak sie zagrzeje pracuje na 660 obr po zapaleniu swiateł podbija na 0k 800, jeżdzi płynnie , nie szarpie nie ma "dziury" przy przyspieszaniu. Moze ktoś przerabiał taki problem? Ewentualnie moze ma ktoś jakieś sugestie? Nissan Note 1.4 88KM 2007r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gucio Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Czyżby nikt nie miał podobnego problemu? Zastanawiam się czy czasem mechanikowi podczas demontażu obudowa przepustnicą wraz z nią nie spadła mu. Tak zasugerował mi znajomy elektromechanik. Twierdzi że bardzo delikatny jest ten mechanizm. Ktoś może ma jednak jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) A ściągał przepustnice, odpinał ją ?? Jak tak to się rozkalibrowała. Mechanik musi mieć sprzęt serwisowy Nissana żeby zrobił kalibracje, takim do wszystkich modeli nic nie zrobi. Wizyta w ASO i ból w kieszeni. Albo poszukaj na forum moje wątki jak to zrobić aplikacją na androida. Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gucio Opublikowano 19 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Po odebraniu auta od mechanika były wysokie obroty silnika ponad 2tys. Dokonałem ręcznej adaptacji przepustnicy wg instrukcji z naszego forum co zaskutkowało ustabilizowaniem obrotów przy ciepłym silniku na poziomie 660 obr. Obroty falują jedynie na zimnym i to po ok 30sek. od odpalenia i trwa to ok 1min-2min. Potem żadnych objawów. Spalanie po miejscu ok 6,5 l/100km. Kupiłem też wg forum złącze OBD2 na Bluetooth i niestety apki Nissana w nie działają w żadnej z 3 wersji. Przepustnica do czyszczenia była odpinania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Przyczyn falujących obrotów może być wiele. Przeszukaj temat falujące obroty na zimnym na Google. Natomiast do złącza OBD II polecam jedną z dwóch aplikacji, ''Car scanner'' lub "Obd Harry". Nie wszystkie app współpracują ze złączem OBD II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 (edytowane) Do ustawiania obrotów w naszych Notkach najlepsza i sprawdzona to.....NDSII versja 1.51. Nowsze nie są obsługiwane przez OBDII blu i nie łączą się. http://prntscr.com/134rbc1 Edytowane 19 Maja 2021 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gucio Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Próbowałem NDSII ale żadna z wersji nie podchodzi, nawet 1.32 bo to była najstarsza wersja jaką udało mi się znaleźć w czeluściach Internetu. Nowa przepustnica w sklepie motoryzacyjnym koło 2tys. Ryzykować z używaną jakoś mi się nie widzi. Wydaje mi się że adaptacja jest poprawnie przeprowadzona. Czy rozrząd może robić takie psikusy? Może łańcuszek się naciągnął i póki napinacz nie złapie odpowiedniego ciśnienia to przez tą minutę silnik pracuje nierówno. Co o tej teorii sądzicie? Przebieg 200tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 (edytowane) Adaptacja nie jest poprawnie zrobiona........obroty falują. Nie szukaj usterek tam gdzie ich nie ma. Robisz adaptacje to zrób ją do końca. Jak nie dajesz rady to jedz do ASO, będzie taniej niż wymiana połowy silnika. Co do OBDII z aplikacją do adaptacji.........pisałem jaki musi być interfejs OBD z jakim chipem, bo te totalnie chińskie nie nadają się do niczego. Jak masz czas znajdź mój temat o adaptacji po wymianie świec. Dokładnie opisałem co i jak. Edytowane 20 Maja 2021 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gucio Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Adaptacja jest poprawnie zrobiona. Przy obecnych temperaturach 25-30 st. C falowanie po odpaleniu ustało. Zobaczymy co będzie jak temp. powietrza spadną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gucio Opublikowano 20 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2022 Minął rok i ani razu nie powróciło falowanie obrotów na zimnym silniku. Cała zima na spokojnie. Nie napisałem, że w czasie falowanie do paliwa dodałem dodatek do paliwa z liquidmoly na czyszczenie układu paliwowego, zawory i wtryski. Objawy falowań ustąpiły po wy jeżdżeniu ok 70L paliwa z tym dodatkiem. Zapobiegawczo jak było już okej, kupiłem jeszcze jakiś inny też markowy dodatek do paliwa. Od tego czasu leję paliwo bez dodatków i jest spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.