Dariusz_TRYB Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Słuchajcie mam pytanko w sprawie sprawdzania poziomu oleju. Wymieniłem statycznie olej (niby wlane było tyle co wyleciało) i teraz mam problem z ustaleniem czy poziom płynu jest ok. Bo wychodzą mi różne pomiary w zależności jak ciepłe jest auto. Żeby pomiar był miarodajny zawsze mierzę na poziomym terenie zawsze w tym samym miejscu. Wiem że na bagnecie poziom sprawdza się na tej zakreskowanej przestrzeni. Auto odpalone w pozycji na P. Pierwszy pomiar - auto zimne z rana przejechane ok 6-7 km wychodzi troszeczkę powyżej minimum (dosłownie z 1-2 mm). Drugi pomiar - po jeździe tak ok 15 min jazdy wychodzi troszkę poniżej max (dosłownie z 1 mm) ewentualnie na granicy max. Trzeci pomiar - jazda trasa i miasto ok 30-35 min auto ani razu nie gaszone silnik max ciepły, włączaj się wiatraki itp. wychodzi z 3-4 mm ponad to zakreskowane pole. Czyli za dużo. Który pomiar brać pod uwagę i czy przypadkiem nie jest za dużo czy za mało oleju? I jeszcze jedno pytanie czy jak faktycznie będzie troszkę za dużo oleju (mówię tu o max 4 mm ponad stan z miarki na bagnecie) to może go wypychać przez uszczelniacze itp. bo boję się troszkę tego bo cały układ napędowy (silnik, skrzynie) mam suchą jak pieprz i to dosłownie jak w nowym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Pojedź do gościa od skrzyń co podepnie ją pod kompa i przy odpowiedniej temperturze sprawdzi poziom. Po wskaźniku nagrzania silnika nie sprawdzisz. Musisz w serwisówce sprawdzić przy jakiej tem. oleju sprawdzać poziom. Chyba że masz sam sprzęt do podłączenia tu gdzieś chłopaki pisali i jaki program użyć do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 pierwsze co powinieneś mieć to interfejs i program cvtz50, przecież to grosze kosztuje, około 5$ interfejs i 5$ program. Do prawidłowego pomiaru potrzebna jest temperatura w skrzyni oleju pomiedzy 50 a 80 stopni jeśli natomiast nie masz interfejsu to przy temperaturze 20stopni na zewnątrz jedziesz 10 minut (jazda miejska) i wtedy powinieneś być w tym zakresie następnie musisz stanać na czymś równy, zatrzymujesz sie i przeciągasz dzwignie zmiany biegów po całym zakresie (PRD,,,itd i wracasz na P) Wyciągasz bagnet, wycierasz papierem,.... obracasz go po osi o 180stopni (żeby się nie zapiął) i wkładasz do końca, wyciągasz i powinieneś mieć miedzy min a max Według mnie masz prawidłowy poziom zbliżony do maxa.... sprawdz według procedury którą Ci podałem i temperaturze na zewnątrz zbliżonej do 20 stopni, jeśli przekraczasz max, trochę upuść... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.